Tv-out igen igen HJÆÆÆLP!
Fra : Jan

Dato : 03-03-02 18:31

Hej alle!

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind efterhånden....har læst alle
indlæggende jeg kunne finde her igennem men kan umiddelbart ikke finde en
løsning fra dem så derfor skriver jeg nu selv et.

Lad os starte med da det virkede....

Jeg havde et tnt2 med tv-out (S-vhs) jeg brugte en converter ledning som gik
fra s-vhs til composite og derfra videre i et scart stik og i fjernsynet.
Dette fungerede udemærket lige indtil jeg fik mig en ny computer med et nyt
grafikkort.

Ledning og fjernsyn er det samme, men nu har jeg mig et Geforce 2 mx 200
også med S-VHS udgang.
Nu kan jeg kun få billede i sort/hvid på mit fjernsyn!!!!

Bruger nvidia detonator driver 23.11, det var også den driver jeg brugte til
mit gamle tnt2 kort.

Hvad skal jeg gøre ??

Jeg har kigget på indstillingerne på mit fjernsyn for at se om jeg kunne
lave noget om, og jeg kunne skifte rundt med en masse, men ikke noget som
hjalp, og jeg vil da også mene at hvis det har virket før så burde det også
virke nu ??

Håber at nogen derude har en løsning til mig...

Tak!

Fra : Cleaner

Dato : 03-03-02 22:59

On Sun, 3 Mar 2002 18:31:26 +0100, "Jan" <Krawlor@mail.dk> wrote:

> [...]
>virke nu ??
>
>Håber at nogen derude har en løsning til mig...

Har du composite-indgang på dit fjernsyn ?!

Cleaner

Fra : Jan

Dato : 04-03-02 08:46

Nej det har jeg ikke, men jeg bruger et scartstik til composite indgang samt
lyd indgang, begge composite.

Fra : Cleaner

Dato : 04-03-02 11:11

On Mon, 4 Mar 2002 08:46:24 +0100, "Jan" <Krawlor@mail.dk> wrote:

>Nej det har jeg ikke, men jeg bruger et scartstik til composite indgang samt
>lyd indgang, begge composite.

Husk at svare under indlæg!

Det var kedeligt for det havde nok været løsningen på dit problem.
Jeg har efterhånden mødt mange der ikke kan få scartstiksløsningen til
at virke, hvor jeg så har foreslået dem at bruge composite fra
grafikkort til fjernsyn, og det virker bare.
Jeg kan nok ikke hjælpe dig, men fortvivl ikke, det kan være der er
nogen der har en løsning på dit problem i: dk.teknik.tv+video !

Cleaner

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 04-03-02 12:52

On Mon, 04 Mar 2002 11:10:30 +0100, Cleaner <cleanerm@hotmail.com>
wrote:

>Det var kedeligt for det havde nok været løsningen på dit problem.

Det tror jeg nu ikke, for han siger jo at det har virket med det gamle
grafikkort, og i øvrigt de samme stik og kabler.

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 04-03-02 10:28

> [...]

>også med S-VHS udgang.
>Nu kan jeg kun få billede i sort/hvid på mit fjernsyn!!!!

Der er muligvis en jumper på selve grafikkortet, der angiver om man
vil køre PAL eller NTSC. Hvis den står til NTSC kan det give
sort/hvide billeder.

Fra : Jan

Dato : 04-03-02 12:57

Tak for hjælpen, det virker ikke endnu, men jeg vil prøve det af som i har
forslået.
Bemærkning til et af de første indlæg, jeg skriver også til "group"!