virusemail
Fra : Gerner Mo

Dato : 26-01-01 21:11

Hvilken emailadresse skal man sende til, når der kommer virus-email ?

jeg vil gerne sende resten af headeren til rette vedkommende som kan stoppe
udsendelsen af virus.

Jeg har fået at vide virusen hedder "Hybris".

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 26-01-01 23:20

jeg mener det er

abuse@tele.dk

Fra : Gerner Mo

Dato : 27-01-01 01:00

On Fri, 26 Jan 2001 23:20:06 +0100, "Steen Jørgensen" <lLaggi@io.dk> wrote:

>jeg mener det er
>
>abuse@tele.dk

Nej det er det ikke, den behandler kun private eller kun erhverskunder og slet
ikke adsl kunder.

Iøvrigt er td m.m. hold op med en "X-Complaints-To: abuse@xxxx", og benytter i
stedet "X-Complaints-To: the appropriate department of the poster's provider"

Og er man ikke vant til at læse headere, kan man jo ikke se hvem det er, og da
slet ikke en emailadresse til "department of the poster's provider"

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-01-01 01:09

Gerner Mo skrev:

>Nej det er det ikke, den behandler kun private eller kun erhverskunder og slet
>ikke adsl kunder.

Er ADSL-kunder ikke private eller erhvervskunder? Jeg bruger da abuse@
eller postmaster@ hvis jeg skal klage eller sån'... Det tror jeg
roligt du kan gøre. Om misbruget ligger på en dialup, ADSL eller fast
forbindelse er da ligegyldigt for klageren. TDK skal nok finde ud af
hvem der skal ekspediere klagen.

> [...]
>slet ikke en emailadresse til "department of the poster's provider"

http://spamcop.net/hosttracker.shtml er din ven. Og den siger
abuse@post.tele.dk . Jeg indtastede simpelthen bare
"ip434.boanxx1.adsl.tele.dk". Det kan du også gøre med emailadresser
osv. Ganske smart.
--
venligst
/Lasse

Gratis Nokia 3210?
http://fergusons.dk/link/3210/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-01-01 01:16

Hej Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>

>forbindelse er da ligegyldigt for klageren. TDK skal nok finde ud af
>hvem der skal ekspediere klagen.

Istedet for at sparke til folk der allerede ligger ned kan man jo
henvende sig til postmaster@ og bede dem om at informere kunden.

Det er relevant fordi Hybris opererer i det skjulte og afseneren kan
meget vel være uvidende om problemet.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-01-01 01:35

Lars Kim Lund skrev:

>Istedet for at sparke til folk der allerede ligger ned kan man jo
>henvende sig til postmaster@ og bede dem om at informere kunden.

Sparke til folk der allerede ligger ned? Nej, det har jeg såmænd ikke
tænkt mig. postmaster@ og abuse@ ender som regel i samme inbox, og jeg
svarede såmænd bare på, hvor Gerner skulle skrive hen.

>Det er relevant fordi Hybris opererer i det skjulte og afseneren kan
>meget vel være uvidende om problemet.

Det ved jeg godt. Om du skriver til postmaster@ eller abuse@ og
forklarer du har fået en mail med virus fra en af deres kunder er
ligegyldigt, begge adresser skal nok få ekspedieret det korrekt.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at jeg sparker til folk der
allerede ligger ned. Folk skal gøres opmærksom på de spreder virus, og
det kan man gøre ved at skrive til en af de to adresser.
--
venligst
/Lasse

Gratis Nokia 3210?
http://fergusons.dk/link/3210/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-01-01 01:41

Hej Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>

>Sparke til folk der allerede ligger ned? Nej, det har jeg såmænd ikke
>tænkt mig.

Hvorfor skriver du så at man skal klage. En klage involverer at man
mener en kunde bevidst har opført sig forkert.

> postmaster@ og abuse@ ender som regel i samme inbox, og jeg
>svarede såmænd bare på, hvor Gerner skulle skrive hen.

Jeg aner ikke om det i praksis er de samme mennesker der læser posten
hos Tele Danmark, men principielt er abuse til klager og postmaster
til henvendelser vedrørende e-mail.

Der er en hårfin forskel, jeg beklager at du ikke kan se den.

>Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at jeg sparker til folk der
>allerede ligger ned.

At klage over folk der ikke er vidende om at de har været angrebet af
en e-mail orm svarer til at sparke til en sagesløs. Afsenders eneste
fejl er manglende opdragelse og forståelse for sikkerhed.

>Folk skal gøres opmærksom på de spreder virus, og
>det kan man gøre ved at skrive til en af de to adresser.

Det kan godt være du ikke mente man skulle klage, men det var altså
det du skrev.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-01-01 01:53

Jeg skrev:
> [...]

>Jeg aner ikke om det i praksis er de samme mennesker der læser posten
>hos Tele Danmark, men principielt er abuse til klager og postmaster

Måske, men de hænger jo oftest sammen, og jeg er overbevist om, at hos
de fleste ISPere ender de mails i samme box.

Det skal også siges, at på nogle domæner virker abuse@ ikke og på
nogle virker postmaster@ ikke...

>Der er en hårfin forskel, jeg beklager at du ikke kan se den.

Jeg beklager du ikke kan læse hvad jeg skriver. (Hvorfor dog få denne
tone frem?).

>At klage over folk der ikke er vidende om at de har været angrebet af
>en e-mail orm svarer til at sparke til en sagesløs. Afsenders eneste
>fejl er manglende opdragelse og forståelse for sikkerhed.

Manglende opdragelse kunne som godt resultere i en 'rigtig' klage. Jeg
mener absolut ikke det skal være en klage, hvis en person sender virus
ud, uden at vide det. ISPen skal blot have det at vide, og de skal
informere kunden. Selvom jeg udformede det som en klage, så er jeg ret
overbevist om, at ISPen ville skrive pænt til kunden - de ved jo godt
hvad det handler om.

>Det kan godt være du ikke mente man skulle klage, men det var altså
>det du skrev.

Jeg skrev også "eller sån'...!" Og jeg gider ikke være med i noget
ordkløveri. Vi ved forhåbentlig begge hvad det handler om.

Jeg valgte måske også at bruge ordet "klage", da Gerner snakkede om
"X-Complaints-To", som jo betyder "Klage-til". Om der så vitterligt er
tale om en klage, eller blot en irettesættelse, kald det hvad du vel,
det er efter min mening sagen uvedkommende. Hvis jeg som 'klager'
(eller irettesætter) skriver en klage fejlagtigt til en udbyder, så
skal de da nok opdage det, og bare sende en irettesættelse (eller
forslag til at fjerne deres virus) videre til deres kunde.
--
venligst
/Lasse

Gratis Nokia 3210?
http://fergusons.dk/link/3210/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-01-01 02:13

Hej Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>

>Det skal også siges, at på nogle domæner virker abuse@ ikke og på
>nogle virker postmaster@ ikke...

I flg. RFC 2142 er det de-facto well-known mail aliases, der skal være
oprettet - og som den seriøse mail-provider bør sørge for bliver læst
og behandlet.

Men du har ret, de virker ikke altid. WOL f.eks. læste på et tidspunkt
ikke henvendelser til postmaster@ - de bouncede ikke, men man kan så
diskutere om det ikke blot gjorde ondt værre fordi man således blev
forledet til at tro at det var nået frem.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Gerner Mo

Dato : 27-01-01 13:59

On Sat, 27 Jan 2001 02:12:38 +0100, Lars Kim Lund <larskim@mail.com> wrote:

>Hej Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>

Jeg spurgte som jeg gjorde, fordi jeg netop har erfaring med at post til den
forkerte afdeling af td abuse, bliver afvist og henvist til en anden afdeling.
Td sender altså ikke en klage eller henvendelse videre til rette vedkommende.
Jeg har i meget lang tid ikke set en x-complaint abuse i headere fra td
kunder.

Nu ringer jeg til dem, da jeg lige husker at der jo ikke er nær- og
fjernafgift hos td længere. (eller går gennem 4x80)

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Charlie Crotchcrushe~

Dato : 27-01-01 03:09

"gerner.mo@wanadoo.dk" <gerner.mo@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nd347t08l8fgdjru757ffbs4i2gt4rnv98@4ax.com...

Fix your fscking b0rken newsreader ere I write to your provider and
ask that they do usenet a favor and filter your b0rken subjects.

[...]

If you look in the headers of the *MAIL* that you got, you will not
see this header. This is a header that is only added to newsposts.

:: og da
:: slet ikke en emailadresse til "department of the poster's provider"

Of course not. There is NOT a single address that one should write
to for complaints about all the customers of the european ISPs that
make use of the TDC family of companies facilities. There is not
even a single abuse address for just the *danish* customers of the
different companies who use these swervers.

And the software running on the machine does not allow one to specify
more than a single universal complaints address without significant
changes. This machine is no longer being maintained anyway, and instead
people should be posting to the temporary replacement machine at
news://193.162.153.117/ . *This* machine does allow customized headers
for each of the many classes of customers.

As you can see in the headers of *this* post, a specific address just
for Contactel customers who would use news.contactel.cz is added to
their posts. Same for dutch Talkline customers, and also, the right
address, be it <abuse@news.inet.tele.dk>, <csirt@csirt.dk>, <abuse@tdk.net>,
<abuse@tele.dk>, or many other possibilities, will direct the complaints
to the correct department responsible for the class of customers.

The most serious abuse recently has been a professional spammer who
had signed up with Contactel, and complaints about these posts should
not go to Tele Danmark, who will likely ignore them, or, if as would
be the case with furrin' subsidiaries, the complaints are made in
czech, dutch, lithuanian, these complaints would be discarded unread.

WOOHOO!!! GirlsCamp!!! Hubba hubba! Should beat the pants off of
all this BigBrother hype. Lotsa PINK and a ROSE!!! I don't get it.

Fra : Gerner Mo

Dato : 27-01-01 14:12

On Sat, 27 Jan 2001 02:08:38 +0000 (UTC), Charlie Crotchcrusher
<autocyberretributionmeowbot@plonk.invalid> wrote:

> [...]
>
>Fix your fscking b0rken newsreader ere I write to your provider and
>ask that they do usenet a favor and filter your b0rken subjects.

Nogen der kan oversætte ?
Ligner en trussel af en slags.

Jeg ser ingen fejl i bibeholden tråd.
Der hvor fejlen ligger må være dette produkt.

> [...]
>
>If you look in the headers of the *MAIL* that you got, you will not
>see this header. This is a header that is only added to newsposts.

Mon ikke der blandes en del sammen ?

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 27-01-01 14:29

Gerner Mo du skrev:

>Nogen der kan oversætte ?
>Ligner en trussel af en slags.

Han ber dig om at indsætte det re du har fjernet fra
Options, General Preferences, Message list, Reply Prefixes.

>Jeg ser ingen fejl i bibeholden tråd.

Du bibeholder ikke tråden, du tilføjer et nyt Re: hver gang.

--
Hilsen Henrik

Fra : Gerner Mo

Dato : 27-01-01 17:48

On Sat, 27 Jan 2001 14:28:50 +0100, Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@city.dk>
wrote:

>Han ber dig om at indsætte det re du har fjernet fra
>Options, General Preferences, Message list, Reply Prefixes.

jeg har aldrig set noget i den rude, men nu er den der vist ?

>Du bibeholder ikke tråden, du tilføjer et nyt Re: hver gang.

men min mailer lægger alle svar ind i tråden, uanset om subject ændres, blot
det er et reply til et indlæg i tråden.

Får i andre dem lagt uden for tråden selv om svaret er til et indlæg i tråden
?
I Agent kan man selv bestemmer om en ændring af subject skal resultere i at
tråden brydes og der laves en ny tråd.

Vedr. de virusmail jeg har fået så har jeg skrevet til support@int.tele.dk.
Jeg har ikke fået ydeligere virusmail. (men så har jeg heller ikke modtaget
mail fra 2 personer som når de skrev, var der lidt efter et virusmail, men
sammenhængen kan jeg ikke forstå og de bruger ikke mailere berømte for sin
formåen at sende virusemail til folk i deres internet adressekartotek)

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-01-01 16:19

"Gerner Mo" <gerner.mo@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Har du prøvet at opdatere til version: 5.50.4133.2400 ?

Og så se om det er bedre...

KLIP

mvh
Bjørn

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-01-01 22:39

In article <d0i57tovbrttlndvrkuq93u3r6r1e2u8ns@4ax.com>,
gerner.mo@wanadoo.dk wrote:

> Nogen der kan oversætte ?
> Ligner en trussel af en slags.

Jeps det er det også. Kort fortalt, er det noget med at banke et
kosteskaft igennem dig fra øre til storetå, kalde dim mor for en gammel
Volvo samt andre grimme ting, hvis ikke du får dit newsprogram til at
opføre sig ordentligt. Desuden nævner han noget om at du burde sende ham
en flaske Whisky, for at hjælpe dig så venligt på vej.

Det sprog han har skrevet sit indlæg i, er for øvrigt en speciel
dialekt, som kun tales blandt Wankers, opfostret i varme kælderlokaler
med mange blikende lys.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Gerner Mo

Dato : 28-01-01 00:25

On Sat, 27 Jan 2001 22:38:56 +0100, Martin Edlich <newsspam@mail.edlich.dk>
wrote:

>Det sprog han har skrevet sit indlæg i, er for øvrigt en speciel
>dialekt, som kun tales blandt Wankers, opfostret i varme kælderlokaler
>med mange blikende lys.

Ikke en WAMPUS altså.

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-01-01 01:11

In article <r4m67ts6qh7m81c14rfjlhkmkeadt2t2g1@4ax.com>,
gerner.mo@wanadoo.dk wrote:

> Ikke en WAMPUS altså.

Hvis du mener "Wampus is the story of an alien monster with
shapeshifting powers who has been sent by an evil cosmic intelligence --
the "Great Mind" -- to destroy Earth.", så skal du en tand længere op i
kæden.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Gerner Mo

Dato : 28-01-01 14:39

On Sun, 28 Jan 2001 01:11:07 +0100, Martin Edlich <newsspam@mail.edlich.dk>
wrote:

> [...]
>shapeshifting powers who has been sent by an evil cosmic intelligence --
>the "Great Mind" -- to destroy Earth.", så skal du en tand længere op i

Nej, det er den WAMPUS der bor i huller som man ikke ved hvor findes før man
falder i dem. Ingen har endnu set en WAMPUS og overlevet.

--
30392174@pager.icq.com