Udvandring - hvad er Thingv.
Fra : Lisbeth Bonde

Dato : 03-03-02 14:14

I udvandrerdatabasen har jeg fundet en person hvor der under anmærkning står
Thingv. (jeg antager det må være et skib?)
Personen tager i 1887 til Iowa.
Er der nogen der ved hvad Thingv. står for - om det er det skib? - og er der
evt. nogen der kan huske adressen og udvandrede via Hamborg - hvis det er
der jeg skal søge ??
I udvandrerdatabasen er det Christine Jensen kontrakt 63700 - kode
D8587J4011
Venlig hilsen
Lisbeth Bonde

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-03-02 14:22

"Lisbeth Bonde" <lisbeth.bonde@private.dk> skrev Sun, 3 Mar 2002
14:14:24 +0100

>I udvandrerdatabasen har jeg fundet en person hvor der under anmærkning står
>Thingv. (jeg antager det må være et skib?)

Ja det (Tingvalla) er et skibsnavn, se f.eks.:

http://www.norwayheritage.com/ships/thingval.htm
http://www.theshipslist.com/ships/lines/thingvalla.html
http://liners.members.easyspace.com/thingval.htm
http://liners.members.easyspace.com/thin_lin.htm

Eller søg selv på Google, du får bunkevis af resultater.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Lisbeth Bonde

Dato : 03-03-02 15:22

1000 tak for hjælpen - du er nu altid god for et svar.
Lisbeth

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2j848uc7oj3cjultltfp7hh916fmfvidt6@sunsite.dk...

Fra : Lisbeth Bonde

Dato : 03-03-02 15:27

Fra : Lise Mølbæk

Dato : 20-03-02 18:03

www.ellisisland.com...
det kan du finde rigtig mange gode oplysninger!!! hilsen lise
Lisbeth Bonde <lisbeth.bonde@private.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c822197$0$18460$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Claus Bech

Dato : 20-03-02 19:55