Fastligger..?
Fra : Hugotit

Dato : 03-03-02 02:07

Hejsa.
Vi er fastliggere på en campingplads på 4. år,pladsen har været ejet af
kommunnen og forpagtet ud.
Da kommunen, som så mange andre fattes penge,har de solgt pladsen,den nye
ejer har betinget at pladslejen for hele sæsonen(marts -September) betales
inden "indflytning".
Hos den tidligere forpagter,kunne man betale beløbet, af et par gange, i
løbet af sæsonen.
Det er da ikke normalt,man betaler hele "huslejen" forud,
(Jeg mener ejeren skal jo ikke betale el,vand & strøm forud)
Kan man det,er det normal praksis.?

--
Hugotit
hugotit@hotmail.com

Fra : Tommy.T

Dato : 03-03-02 10:21

"Hugotit" <hugotit@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er da ikke normalt,man betaler hele "huslejen" forud,
> (Jeg mener ejeren skal jo ikke betale el,vand & strøm forud)

I bund og grund er det vel sælger, som sætter prisen og
betingelser.

Man kunne da foreslå ejeren, at betalingen deles over i 2 dele,
som man har gjort tidligere, men hvis han fastholder sine regler,
så er der ikke noget at gøre ved det.

Det med at betale for noget forlods sker jo mange steder. Tænk
for eksembel på alle dem, der køber en ferierejse og betaler 3-5
måneder i forvejen med risiko for, at rejseselskabet går konkurs
inden rejsen skal foretages.
Mvh Tommy

Fra : Bo Larsen

Dato : 05-03-02 08:34

I de 5 år vi var fastliggere, skulle sommerlejen betales forud, til Påske,
og vinterlejen skulle betales forud, til efterårsferien. Så jeg tror at det
er meget normalt. Men det er vel i bund og grund op til den enkelte
campingplads-ejer hvordan lejen skal betales!

--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen
Flyvevåbnets Officersskole