Andet multimedie
bentjuul 3670
Internet-Ikon?
Fra : Mookie

Dato : 30-11-00 14:42

Hmm hvordan laver man en af disse 16x16 pix. favicon.ico??
Problemet ligge nok mere i at konvertere en Gif til Ico-format....Hvordan
klare jeg den??

-Mookie-

Fra : N/A

Dato : 30-11-00 15:28

Fra : Mookie

Dato : 30-11-00 15:28

Hej Peter
Tak for det hurtige svar!!

-Mookie-

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-11-00 23:00

Peter Schrøder skrev:

>Hvis du gemmer et ikon fra nettet, så vælg muligheden
>"gem som bitmap" gå derefter i Paint og omdøb filen
>med ".ico" istedet for ".bmp".

Det er vist ikke en 100% holdbar løsning. Formatet er ikke det samme.
(Og virker ikke altid). Jeg kan dog ikke lige komme med løsningen, jeg
har selv brugt et lille program til at konvertere - men kan
selvfølgelig ikke huske hvad det hedder.
--
venligst,
Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/
- den nemme, overskuelige oversigt.

Fra : ha

Dato : 01-12-00 09:45

> [...]
> har selv brugt et lille program til at konvertere - men kan
> selvfølgelig ikke huske hvad det hedder.

Programmet Photo-Icon (som er utroligt nemt at bruge) kan downloades fra
http://members.aol.com/doanc/products.html

m.v.h.

Henrik Andersen

Fra : Skydiver

Dato : 01-12-00 08:33

"Mookie" <mookie1000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hmm hvordan laver man en af disse 16x16 pix. favicon.ico??
> Problemet ligge nok mere i at konvertere en Gif til Ico-format....Hvordan
> klare jeg den??
>

> -Mookie-

Her kan du lave diet eget 16x16 icon.
http://www.favicon.com/applet.html