Mobil Thailand
Fra : Jane

Dato : 02-03-02 18:28

Er der nogen som ved om man kan købe et taletidskort i Thailand og få det
til at virker i mobiltelefon købt i dk. F.eks. Erikson-Nokia. Jeg har hørt
at det ikke kan lade sig gøre, selvom mobiltelefonerne tilsyneladende er
helt ens?? Hvis ikke hvad er så problemet?

Fra : Torben Larsen

Dato : 02-03-02 23:15

On Sat, 2 Mar 2002 18:27:46 +0100, "Jane" <wann@REMOVENOSPAMprivat.dk>
wrote:

> [...]
>at det ikke kan lade sig gøre, selvom mobiltelefonerne tilsyneladende er
>helt ens?? Hvis ikke hvad er så problemet?

Thai telefoner er registrerede i netværket i en database
din danske telefon er ikke i netværket men der er roaming aftaler
så du kan bruge din telefon som den er til den dyre minutpris
taletidskort virker som sagt med en Thai telefon du kan købe en sådan
telefon for ca 3500 Baht og opefter foretrukne modeller der kan ændres
i Thailand er ericsson ( IMEI nummeret er registreret )

Regards

Torben

I wish I was what I was when I wished what I was was what I am.

Fra : Mogens Sørensen

Dato : 04-03-02 20:35

Torben Larsen skriver:

--
Fjern følgende "REMOVENOSPAM" i E-mail adressen
Remove the following "REMOVENOSPAM" in the address

Fra : Mogens

Dato : 03-03-02 14:21

wrote:

> [...]
>at det ikke kan lade sig gøre, selvom mobiltelefonerne tilsyneladende er
>helt ens?? Hvis ikke hvad er så problemet?

Det skulle du kunne, men check inden du rejser at der ikke er SIM-lock
på din mobil, og hvis der er så skal den fjernes.
Mogens

Fra : Lars Bank

Dato : 05-03-02 12:55

Hej Jane.

Jeg bor selv i Thailand og prøvede at købe et taletidskort. Her hører så et
sim kort med som der også gør i DK.

Men de fungerer ikke i telefoner der ikke er købt i Thailand. Jeg prøvede
ovenikøbet at låne et kort fra en ekspedient.

Forretningerne kan bygge dem om for en pris af 300 kr og opefter. Men kan de
så bruges i DK bagefter?

Køber man taletidskort som "One to Call" som det hedder fra det ene af de 2
store firmaer er de spærrede for samtaler ud af Thailand men kan modtage fra
udlandet.

Roaming på din danske telefon vil nok være at foretrække men afhænger af
hvad du skal bruge telefonen til og hvor meget.

Hilsen
Lars