Hurtig ekspedition FWA bestilling
Fra : Poul Erik Laursen

Dato : 02-03-02 19:10

Efter at have fået konstateret at ADSL var udelukket der hvor jeg
bor (ifølge TDC)
har jeg fået hurtig ekspedition hos Sonofon.

Kikkerten frem og finde en mast i det fjerne (3km),
herefter ud og så ud og fælde et par træer,
det skulle jo nødig være en forgæves tur for installatøren
(og mig!)

Bestilling SØNDAG den 24/2 2002
Installatør besøg TORDAG den 28/2 2002
Installatøren bandede godt nok lidt, for der var ikke hul igennem,
d.v.s. det var der, men ingen tildeling af IP
Jeg er den første på den aktuelle mast, så der kunne være noget
med at der ikke var konfigureret rigtigt.
Efter lidt ventetid og flere tlf opkald til Sonofon,
var der 1Mb stabilt og det er der stadig

4 dage incl. en søndag så var jeg kørende.

Poul Erik Laursen

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 02-03-02 18:26

"Poul Erik Laursen" <pel@poulerik.laursen.name> wrote in news:3c8107b9$0
$201$bc7fd3c@news.sonofon.dk:

[FWA-installation]

Hej Poul

Tillykke med din FWA. Det var dog en hurtig leveringstid.

Jeg er lidt nysgerrig efter hvordan ping-tiderne er på FWA. Kan jeg få dig
til at poste et par resultater? Også gerne nogle traceroutes osv.

På forhånd tak.

---

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Poul Erik Laursen

Dato : 02-03-02 20:22

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
jeg få dig
> til at poste et par resultater? Også gerne nogle traceroutes

Her er lidt ping ......

Pinger www.aar.dk [194.239.142.90] med 32 byte data:
Svar fra 194.239.142.90: byte=32 tid=28ms TTL=52
Svar fra 194.239.142.90: byte=32 tid=27ms TTL=52
Svar fra 194.239.142.90: byte=32 tid=28ms TTL=52
Svar fra 194.239.142.90: byte=32 tid=27ms TTL=52
Ping-statistikker for 194.239.142.90:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 27ms, st>rst = 28ms, gennemsnitlig = 27ms

Pinger www.aal.dk [212.54.64.227] med 32 byte data:
Svar fra 212.54.64.227: byte=32 tid=27ms TTL=247
Svar fra 212.54.64.227: byte=32 tid=14ms TTL=247
Svar fra 212.54.64.227: byte=32 tid=27ms TTL=247
Svar fra 212.54.64.227: byte=32 tid=28ms TTL=247
Ping-statistikker for 212.54.64.227:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 14ms, st>rst = 28ms, gennemsnitlig = 24ms

Pinger www.dr.dk [129.142.20.35] med 32 byte data:
Svar fra 129.142.20.35: byte=32 tid=28ms TTL=120
Svar fra 129.142.20.35: byte=32 tid=14ms TTL=120
Svar fra 129.142.20.35: byte=32 tid=28ms TTL=120
Svar fra 129.142.20.35: byte=32 tid=27ms TTL=120
Ping-statistikker for 129.142.20.35:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 14ms, st>rst = 28ms, gennemsnitlig = 24ms

Mvh Poul Erik Laursen

Fra : KD

Dato : 03-03-02 20:05

Nu har jeg lige skrevet en kritisk indlæg omkring deres service, men det
skal ikke afholde mig fra at rose deres leveringstid. Jeg bestilte en
tirsdag eller onsdag, og de leverede på en mandag lige knap 14 dage efter,
FLOT! Ikke ligeså flot som din leveringstid, men alligevel, der kan de andre
leverandører af bredbånd ikke være med, men de er jo også (næsten) alle
afhængig af kobber fra TeleDK.

Nu sidder jeg bare og overvejer om det er hurtigere at bestille en ny linie,
end at få den gamle op at køre igen

/KD

Fra : Lasse Elbek

Dato : 04-03-02 08:55

"KD" <kde@sol.dk> wrote in message
> [...]
andre
> leverandører af bredbånd ikke være med, men de er jo også (næsten) alle

Jeg bestilte adsl til mine forældre, 7 dage efter var det oppe at køre.
tdc kan også levere hurtigt :)

/Lasse

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-03-02 19:09

Poul Erik Laursen skrev:

> Efter at have fået konstateret at ADSL var udelukket der hvor jeg
> bor (ifølge TDC)
> har jeg fået hurtig ekspedition hos Sonofon.

Jeg har desværre oplevet det stik modsatte
Efter en masse bøvl med bestillingen gik det i orden efter omkring tre
uger. En uge efter kom et brev hvori der stod at jeg ville blive kontaktet
af en tekniker, for at aftale en tid. Det blev gjort og teknikeren kom
efter nogle dage. Herfra gik det galt Der var lidt bøvl med
forbindelsen, men det endte med at vi fik god nok signalstyrke, men det
virkede af en eller anden grund ikke alligevel. Teknikeren sagde at han
måske kunne komme igen et par dage efter, så jeg regnede egentlig med en
opringning. Det var den 4/2. Jeg har siden da ringet til Sonofon fire
gange, hvor de lovede at ringe tilbage. Det skete en ud af de fire gange
Den ene gang de ringede tilbage var for en uge siden, hvor damen lovede
at teknikeren ville kontakte os. Det er ikke sket, og det er ikke fordi der
ikke har været nogen til at tage telefonen. Så nu har jeg haft en fwa
antenne siddende på gavlen i en måned, men ingen opkobling. Sonofons
kundeservice er efter hvad jeg har oplevet intet værd, da de ikke holder
hvad de lover. At det sandsynlivis ikke er med vilje hjælper desværre ikke
meget
Nu skulle der netop være kommet adsl i mit område, men jeg bliver jo nødt
til at vente på at sonofon gør etellerandet
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-03-02 22:27

Jes Vestervang skrev:

> Jeg har desværre oplevet det stik modsatte

Men så fik de endelig taget sig sammen, så der kom en tekniker og fik det
til at du i torsdags! Det kører fint med (ægte) 1 mbit, selvom der er
11 km i luftlinje til masten. Det var nede i omkring 4 timer igår af
enelleranden grund, men det ordnede sig selv. (Fault lampen blinkede
indimellem osv, jeg gætter på masten var i udu.).
Indtil videre virker teknikken altså for mig, men hvordan situationen er i
tilfælde af fejl, det ved jeg jo ikke endnu - men jeg frygter at det er
lige så slemt som ved bestillingen :-/

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 12-03-02 01:01

On Mon, 11 Mar 2002 22:26:48 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Men så fik de endelig taget sig sammen, så der kom en tekniker og fik det
>til at du i torsdags! Det kører fint med (ægte) 1 mbit, selvom der er
>11 km i luftlinje til masten.

Te'lykke. Og velkommen til.

>Det var nede i omkring 4 timer igår af
>enelleranden grund, men det ordnede sig selv. (Fault lampen blinkede
>indimellem osv, jeg gætter på masten var i udu.).

Det er en mulighed, en anden er, at de er igang med opgraderinger af
masterne om aftenen/natten; og ta'r dem en efter en; men det skulle ikke
ta' 4 timer, medmindre det driller åbenbart.

Udover det, så har jeg været kunde hos dem i nu 4 mdr.; og i den periode
har den mast jeg er tilknyttet, været nede en gang, af en varighed på ca.
20 minutter.

Derudover så har de to gange opgraderet masten, hvilket har været en
nedetid på ca. ½-1½ time begge gange. derudover har der intet været, ej
heller under snestorme og lign.(7-9-13). Det har bare virket (på nær da min
CPE boks gik istykker ca. 1 mdr. efter jeg havde fået linien, men det
kommer længere nede).

>Indtil videre virker teknikken altså for mig, men hvordan situationen er i
>tilfælde af fejl, det ved jeg jo ikke endnu - men jeg frygter at det er
>lige så slemt som ved bestillingen :-/

Den eneste "fejl", som jeg synes man kan snakke om, at jeg har oplevet; var
da min CPE boks stod af, efter ca. 1 måned.
Og selvfølgelig lige to dage inden jul.

Den var også i stand til at stå af, på sådan en måde så Sonofon fint kunne
komme i kontakt med den, men den bare ikke ville snakke med mig (min
komputer). Som jeg forstod det på supporterne, så var det netop det faktum,
at de ikke selv kunne se nogle fejl på den, som gjorde at det var
nødsvendigt at vente på en tekniker-tid, istedet for bare at sende en ny
CPE-boks afsted (da de ikke vidste om fejlen lå ved CPE boksen, el. på min
komputer).
Det betød at jeg måtte klare mig i to dage, med min gamle netforbindelse
(ISDN), indtil en tekniker havde tid til at kigge forbi, og konstatere at
det var CPE-boksen der var istykker, hvorefter den blev skiftet, og alt
kørte upåklageligt igen. Jeg synes dette er god service, da det hurtigste
som man kunne ha' fået klaret det på, var ved at få det sendt med posten,
hvilket minimum ville ta' en dag; og man så alligevel ikke er sikker at
fejlen ville blive løst.
Så at skulle vente en dag mere, og så få en tekniker ud, synes jeg er fint.
Specielt da de havde sikret sig at jeg ikke stod helt uden
internetforbindelse inden de valgte denne løsning; ikke for at jeg ved, om
det ville ha' ændret løsningsforslaget fra deres side.
Samtidig med, så sørgede Sonofon for regningen af den internettid, som jeg
havde på min gamle ISDN, i de to dage. Dette er også det, som er med til at
gøre, at jeg ikke bare synes at de har godkendt el. god service, men rigtig
god service.

Jeg håber ikke at du får brug for at afprøve deres service niveau, men hvis
det sker, så at dine oplevelser vil svare til mine.

M.v.h. (en tilfreds FWA kunde)
--
Rune Kronenberg
My opinions are those of my employer because I work for myself.