On Mon, 11 Mar 2002 22:26:48 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:
>Men så fik de endelig taget sig sammen, så der kom en tekniker og fik det
>til at du i torsdags!
Det kører fint med (ægte) 1 mbit, selvom der er
>11 km i luftlinje til masten.
Te'lykke. Og velkommen til.
>Det var nede i omkring 4 timer igår af
>enelleranden grund, men det ordnede sig selv. (Fault lampen blinkede
>indimellem osv, jeg gætter på masten var i udu.).
Det er en mulighed, en anden er, at de er igang med opgraderinger af
masterne om aftenen/natten; og ta'r dem en efter en; men det skulle ikke
ta' 4 timer, medmindre det driller åbenbart.
Udover det, så har jeg været kunde hos dem i nu 4 mdr.; og i den periode
har den mast jeg er tilknyttet, været nede en gang, af en varighed på ca.
20 minutter.
Derudover så har de to gange opgraderet masten, hvilket har været en
nedetid på ca. ½-1½ time begge gange. derudover har der intet været, ej
heller under snestorme og lign.(7-9-13). Det har bare virket (på nær da min
CPE boks gik istykker ca. 1 mdr. efter jeg havde fået linien, men det
kommer længere nede).
>Indtil videre virker teknikken altså for mig, men hvordan situationen er i
>tilfælde af fejl, det ved jeg jo ikke endnu - men jeg frygter at det er
>lige så slemt som ved bestillingen :-/
Den eneste "fejl", som jeg synes man kan snakke om, at jeg har oplevet; var
da min CPE boks stod af, efter ca. 1 måned.
Og selvfølgelig lige to dage inden jul.
Den var også i stand til at stå af, på sådan en måde så Sonofon fint kunne
komme i kontakt med den, men den bare ikke ville snakke med mig (min
komputer). Som jeg forstod det på supporterne, så var det netop det faktum,
at de ikke selv kunne se nogle fejl på den, som gjorde at det var
nødsvendigt at vente på en tekniker-tid, istedet for bare at sende en ny
CPE-boks afsted (da de ikke vidste om fejlen lå ved CPE boksen, el. på min
komputer).
Det betød at jeg måtte klare mig i to dage, med min gamle netforbindelse
(ISDN), indtil en tekniker havde tid til at kigge forbi, og konstatere at
det var CPE-boksen der var istykker, hvorefter den blev skiftet, og alt
kørte upåklageligt igen. Jeg synes dette er god service, da det hurtigste
som man kunne ha' fået klaret det på, var ved at få det sendt med posten,
hvilket minimum ville ta' en dag; og man så alligevel ikke er sikker at
fejlen ville blive løst.
Så at skulle vente en dag mere, og så få en tekniker ud, synes jeg er fint.
Specielt da de havde sikret sig at jeg ikke stod helt uden
internetforbindelse inden de valgte denne løsning; ikke for at jeg ved, om
det ville ha' ændret løsningsforslaget fra deres side.
Samtidig med, så sørgede Sonofon for regningen af den internettid, som jeg
havde på min gamle ISDN, i de to dage. Dette er også det, som er med til at
gøre, at jeg ikke bare synes at de har godkendt el. god service, men rigtig
god service.
Jeg håber ikke at du får brug for at afprøve deres service niveau, men hvis
det sker, så at dine oplevelser vil svare til mine.
M.v.h. (en tilfreds FWA kunde)
--
Rune Kronenberg
My opinions are those of my employer because I work for myself.