Et "pænt" form svar.
Fra : bj

Dato : 02-03-02 14:34

Davs!

Jeg har lavet www.abigael.dk med FP2000. Mangler stadig at færdigøre de
forskellige formularer, plus en masse andet
Hvordan kan jeg lave et "pænt" svar som kommer frem når folk har udfyldt en
formular. Kan jeg bruge deres indtastede data på en anden webside (med mit
layout) som de ser når alt er udfyldt og sendt ?

Hilsen Bo

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 02-03-02 15:17

"bj" <bo@pc.dk> wrote in message
> [...]
> formular. Kan jeg bruge deres indtastede data på en anden webside (med mit
> layout) som de ser når alt er udfyldt og sendt ?

På selve siden som fremkommer efter man trykker "Ok" (eks)
Der kan du så skrive; Tak fordi.... osv.

Eller en popup vindue, hvor der står; Tak for din tilmeldning...

Du behøver da ikke asp og database bare til det. Skriv det,, bare med
frontpage.
Det burde da være meget nemt.

Mvh
Kurt

Fra : bj

Dato : 02-03-02 18:43

> Eller en popup vindue, hvor der står; Tak for din tilmeldning...

Det var ikke lige det jeg mente - de indtastede data skulle være en del af
tak_for_tilmeldingen.htm

> Du behøver da ikke asp og database bare til det. Skriv det,, bare med
> frontpage.

Hvem har snakket om asp og database ?

> Det burde da være meget nemt.

Hmm - så havde jeg vel ikke spurgt

Hilsen Bo

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 02-03-02 19:09

"bj" <bo@pc.dk> wrote in message
> Det var ikke lige det jeg mente - de indtastede data skulle være en del af
> tak_for_tilmeldingen.htm

Så skriver du det bare på siden som jeg foreslog.

> Hvem har snakket om asp og database ?

Ja det ved jeg heller ikke. Ved faktisk ikke hvor jeg fik det fra.
Undskylder..

Hvis du ikke kan bruge "Skrive på siden" metoden så bliver du nød til at
uddybe det. Jeg forstår ellers ikke, hvad du vil.

Mvh
Kurt

Fra : bj

Dato : 02-03-02 21:44

> Så skriver du det bare på siden som jeg foreslog.

Jeg tror stadig ikke du helt forstår problemet. Jeg vil lave en svarside som
kommer frem når der er blevet klikket på Send i formularen. Jeg kan sagtens
lave en standard siden hvor der f.eks står "tak for din tilmelding, du hører
nærmere". Men jeg vil også gerne have brugerens indtastede data med på
siden.

F.eks:
_________________________________

Navn: (her står det som brugeren har indtastet)
Adresse: (her står den adresse som brugeren....)
Tlf.: (her står....)
Email: (......)

Tak for din tilmelding, du hører nærmere.
__________________________________

Okey!
Hilsen Bo

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 02-03-02 23:58

"bj" <bo@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Tlf.: (her står....)
> Email: (......)
>
> Tak for din tilmelding, du hører nærmere.

Ok. Nu er jeg med! Derfor skal du stadig skrive "tak for din til......."
Du kan så benytte ASP eller PHP til at hente hvad der står i boksene.

Dertil hører spørgsmålet ikke længere til gruppen.

Spørg i en clientside eller ASP / PHP gruppe.

Mvh
Kurt

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 03-03-02 00:00

"Kurt Nielsen" <Kurtnielsen-08@mail.dk> wrote in message
> Spørg i en clientside eller ASP / PHP gruppe.

Serverside skulle der stå..

Mvh
Kurt

Fra : p@lex

Dato : 03-03-02 10:27

"bj" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror stadig ikke du helt forstår problemet. Jeg vil lave en svarside
som
> kommer frem når der er blevet klikket på Send i formularen

Jeg tror jeg ved hvad du mener jeg skrev dette i et tidligere indlæg.

Prøv at gå til den testside jeg har oprettet og skriv en bestilling jeg har
ikke de vare det er blot som eksembel men efter du har bestildt får du
entakke side og derefter føres di til en side hvor intastede data ligger.
nøjagtigt som den mail du vil modtage

Kig på det alt er lavet i FP i forms
Kan det være det du mener...!

har brygget en lille hurtig test side sammen her
http://www.place4you.dk/hobbysalg.htm

Fra : Heidi Bille

Dato : 03-03-02 13:01

On Sat, 2 Mar 2002 21:43:40 +0100, "bj" <bo@pc.dk> wrote:

> [...]
>Tlf.: (her står....)
>Email: (......)
>
>Tak for din tilmelding, du hører nærmere.

Helt Okey ... Her er en "hurtig-opskrift":

Du kan også tilpasse bekræftelsessiden. Du kan f.eks. indsætte den
besøgendes navn på bekræftelsessiden, hvis du har bedt om navnet i
formularen: Kære Heidi Bille,Tak fordi du tog dig tid til at udfylde
denne formular.

* Skriv den tekst, der skal vises, når en besøgende har sendt
formularen.

* Vælg Indsæt menuen | Komponent | Bekræftelsesfelt

* eller klik på knappen på værktøjslinien

* Skriv navnet på det felt, hvor teksten skal vises.

* Fletnavnet vises i kantede parenteser f.eks. [navn].

* Gem bekræftelsessiden.

* Åbn siden med formularen.

* Højreklik på formularen, og vælg Egenskaber for formular.

* Klik på Indstillinger og på fanebladet Bekræftelsesside.

* Skriv navnet og placeringen på den bekræftelsesside, du lige har
oprettet.

Så skulle din bekræftelsesside dukke op, når en besøgende har udfyldt
din formular.

--
Life is a process - not a principle
A mystery to be lived - not at problem to be solved

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 03-03-02 17:02

Tak for et dejligt uddybende svar - jeg går straks i gang med projektet.

Hilsen Bo

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 03-03-02 23:12

Tak for hjælpen, nu fungerer det.

Hilsen Bo

www.abigael.dk
www.visuelweb.dk/galleri.htm

Fra : Is

Dato : 04-03-02 15:06

> [...]
> oprettet.
>
> Så skulle din bekræftelsesside dukke op, når en besøgende har udfyldt

---

(FP 2000 med engelske menu tekster)

Jeg har prøvet at følge din anvisning, men noget går galt !!

* Åbn siden med formularen.
så langt tror jeg jeg er med ! men faneblad Bekræftelsesside, den kan jeg
ikke finde ??

Det jeg har lavet er på disse sider:

http://hjem.get2net.dk/isager/beskederik.htm
http://hjem.get2net.dk/isager/takbeskederik.htm

Erik Isager

Fra : Heidi Bille

Dato : 04-03-02 17:42

Fra : Is

Dato : 04-03-02 19:44

menuen) og på fanebladet "confirmationpage" ( 3 faneblad).

---
Jeg kan ikke få fat i "Form Properties" ???
men "Form Field Properties"
Skal det være lavet helt i Front Page ???

Fra : Heidi Bille

Dato : 05-03-02 10:15

On Mon, 4 Mar 2002 19:44:19 +0100, "Is" <e.i@fjern@get2net.dk> wrote:

>Jeg kan ikke få fat i "Form Properties" ???

Du skal højreklikke på selve formularen ...

>men "Form Field Properties"

Det får du, når du højreklikker på et felt

>Skal det være lavet helt i Front Page ???

Ja - FP indsætter en mængde "microsoft-opfundne" spec. koder - som du
kan benytte dig af i tæt fællesskab med FP server udviddelse. Så
formularen skal oprettes i FP - fra A-Z ... SÅ virker FP koderne.

Fra : Is

Dato : 05-03-02 16:47

> [...]
> kan benytte dig af i tæt fællesskab med FP server udviddelse. Så
> formularen skal oprettes i FP - fra A-Z ... SÅ virker FP koderne.
Det er nok derfor , jeg kan godt lave en ny formular, og i den kan jeg
godt finde Form egenskaber, men når jeg tilretter den så den ligner noget
jeg kan bruge hos Get2net, så kan jeg ikke finde form, men kun form felter
!!
---
<form method="get" action="/cgi-bin/formmail" onsubmit="validering();return
false;" target= "_self">
---
sådan ser den ud !
hvis jeg prøver at oprette i FP ser den sådan ud!
---
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
---
og den virker ikke hos Get2net. Så mon ikke det skal laves på en anden måde
??
Men tak for svarene.

Erik Isager

Fra : Heidi Bille

Dato : 05-03-02 17:19

On Tue, 5 Mar 2002 16:46:47 +0100, "Is" <e.i@fjern@get2net.dk> wrote:

>og den virker ikke hos Get2net. Så mon ikke det skal laves på en anden måde
>??

Understøtter Get2net FrontPage Server Extensions? - Hvis ikke, ja så
virker formularen ikke - som sagt før - MS har oprettet en del
"special-koder" i FP og dermed kræves bl.a. server ext. for at få det
til at virke.

>Men tak for svarene.

Selv tak.