Sorg over manglende FWA mulighed.....:(
Fra : OmmiZZ

Dato : 02-03-02 12:43

Hej Gruppe...!

Jeg har nu arbejdet intenst på at få FWA, og har fået en fin service af den
lokale El Installatør der skulle sætte grejet op..! (Læs at han gjorde sig
stoe anstrengelser for at få signalet ned)

Der var i første omgang ingen Conn. da det viste sig at masten var i
udu..Senere ved andet forsøg viste det sig at der ikke var LOS, da det viste
sig at der var tale om en anden mast end først antaget..! Øv Øv....

Nu sidder jeg tilbage med en ret tam fornemmelse, da jeg er nu KUN kan
modtage TDC´s såkaldte Bredbåndsløsning. Efter at have været kunde hos TDC
for år tilbage, hvor jeg så skiftede til Tele2, ville det være at gøre vold
på min sjæl at skulle skifte til en meget dyrere tele operatør ( ca. 20-30 %
dyrere end Tele2) for at kunne få Internet forb. med bare nogenlunde
hastighed. Jeg har talt med Tele2, og har forstået at de ligger i
forhandlinger med "Nogen" om at kunne tilbyde ADSL til deres kunder, men det
var jo interrresant at høre om der er nogen der har nogen "nyheder" omkring
alternative muligheder for en stakkels landbo som mig, alså ud over
TDC...!????

Jeg bor i nærheden af Høng på Vestsj, 4270.

Jeg græmmes når jeg kan se at antenneforeningen i nabobyen tilbyder Internet
til brugene for ca 300 for en 512/512.......!

Men håb om gode ideer eller bare lidt trøstende ord..!!

OmmiZZ Out.... .. .. ... .

Fra : TBC

Dato : 02-03-02 16:02

"OmmiZZ" <ommizz@NOSPAMommizz.dk> skrev i en meddelelse

> Nu sidder jeg tilbage med en ret tam fornemmelse, da jeg er nu KUN kan
> modtage TDC´s såkaldte Bredbåndsløsning.

> Men håb om gode ideer eller bare lidt trøstende ord..!!

Min lillebror har det endnu sværere, han ville også have haft FWA, men det
kommer tidligst om > 6 mdr i hans område. Han kan også kun få TDC's ADSL
løsninger hvor han bor, men han er SÅ uheldig at han end ikke kunne få det
TDC produkt han så ville have: BoomTown ADSL pga af afstanden til centralen.
Han kan maks få BB med 512 down og latterlige 128 up (linjen målt til at
kunne klare 1024 down, 128 up) - Kan det trøste dig lidt, at du måske ikke
er ligeså uheldig ?

Skulle jeg give dig en idé, så var det hvis det kun er TDC du kan få fra din
central, at droppe alt om deres Netexpress & BB løsning ...Dem er der
nemmelig ikke meget bredbånd over til pengene. Tag i stedet et kig på deres
BoomTown ADSL ....der får du langt mere for pengene og en ordentligt
konfigureret hastighed oven i købet

TBC

Fra : OmmiZZ

Dato : 03-03-02 16:12

Hi..!

Hmm...Jeg chekkede lige hos TDC, og fik følgende oplysning..!

"Boomtown ADSL er baseret på NetExpress ADSL."
Så det ser ikke ud til at der er nogen muligheder pt. Jeg må nok bare vente
til CC eller andre er på banen i lokalområdet...

Tak for de velmenende ord..:)

OmmiZZ Out... .. .. ..

Fra : TBC

Dato : 05-03-02 00:56

> [...]
vente
> til CC eller andre er på banen i lokalområdet...

Hvis du kan modtage TDC's BB ADSL, mener jeg da bestemt også at du skulle
kunne modtage både NetExpress såvel som Boomtown produkterne. Det er vel i
alt væsentlig akkurart samme hardware der bliver brugt i hver ende ?
....Ihvertfald svjv. Blot tror jeg at det er konfigureret lidt anderledes, og
at der kun er en ip på netexpress forbindelserne. Men der er der sikker en
af TDC folkene der kan fortælle dig

Men for en god ordens skyld kan du vel tjekke det på
http://boomtown.net/member/adsl.php , du kan afligevel ikke pt finde nogen
bedre ADSL på markedet rent prismæssigt.

Jeg vil tro at det kun skulle kunne være en evt. dårlig kobberkvalitet der
kunne forhindre dig i at få Boomtown (at du bor for langt fra centralen)

TBC

Fra : OmmiZZ

Dato : 05-03-02 19:10

> [...]
og
> at der kun er en ip på netexpress forbindelserne. Men der er der sikker en

Jamen jeg kan da sagtens få TDC ADSL og Boomtwn.......!! Jeg kan blot
ikke beholde mit abb. hos Tele2, hvis jeg ønsker at bruge TDC´s
Internet..!!!
Det er det der er hele humlen i mit brokkeri....... Jeg synes at det er
sjofelt og tangerer monopoltilstande......!!

Det var bare det jeg forsøgte at kommunikere....!!.. :)

Fra : TBC

Dato : 06-03-02 03:09

> [...]
> Det er det der er hele humlen i mit brokkeri....... Jeg synes at det er
> sjofelt og tangerer monopoltilstande......!!

Sandt, det udrog mig blot lige i farten (tråden var blevet så lang). Noget
møg med deres restriktive politik (ligesom at jeg end ikke ville kunne få
Boomtown ADSL uden at være tvunget til fastnet telefon abbonementet)

TBC

Fra : N/A

Dato : 02-03-02 17:54

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 02-03-02 17:54

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
> Du kan få Netexpress og stadig have din telefoni ved Tele2

Er det ikke kun prefix telefoni der er muligt? Altså kun muligt hvis der
stadigvæk betales abonement til TDC?

--
Kasper Mejlgaard

Fra : TBC

Dato : 02-03-02 18:17

"Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke kun prefix telefoni der er muligt? Altså kun muligt hvis der
> stadigvæk betales abonement til TDC?

Jo, selve PSTN eller ISDN abbonementet SKAL ligge hos TDC svjv. - Monopol
svin !
- Jeg kan end ikke tegne et BoomTown abbonement udan at skulle oprette og
bekoste på et for mig unødvendigt PSTS abbonement

TBC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-03-02 19:16

Sat, 2 Mar 2002 18:16:36 +0100, skrev "TBC" <-sutmin@2night.dk>:

>Jo, selve PSTN eller ISDN abbonementet SKAL ligge hos TDC svjv. - Monopol
>svin !

Det har da ikke noget med monopol at gøre, men blot den måde TDC
har valgt at gøre det på.

Du kunne jo heller ikke få Orange adsl uden at få tvunget et
fastnetabonnement med.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : TBC

Dato : 02-03-02 20:01

> Det har da ikke noget med monopol at gøre, men blot den måde TDC
> har valgt at gøre det på.

Du har ret, det forretningsstrategi. Men det der ligger bag et sådant udsagn
er at TDC historisk har haft monopol her i landet, og i deres politik i
nogle sammenhænge kan se ud som om de ikke helt har forladt selve
monopolMENTALITETEN.
Det er f.eks den oplevelse man kan få når man ikke kan få både ADSL fra en
udbyder og PSTN fra en anden hvis man ikke har kobber nok, hvilket der er
mange der ikke har. Jeg har (godt nok af andre grunde) valgt fasnettelefon
fra, for at kunne få ADSL fra den ydbyder der dengang passede mig bedst. Det
er sand at det ikke er monopol det handler om, men TDC er natuligvis ikke
sen til at udnytte sig af sin dominerende position.Og omvendt kan jeg nu i
lyset af de nye markedspriser ikke få det ADSL abbonement jeg helst ville
have (BoomTown ADSL), uden at være tvunget til at tegne mindst et PSTN
abbonement.

Du kan opfatte mit udbrud udfra at "overdrivelse fremmer forståelsen" -
Ligesom jeg heller ikke mener at de er bogstavelige svin.

TBC

Fra : Jesper Skriver

Dato : 02-03-02 20:16

On Sat, 2 Mar 2002 20:00:59 +0100, TBC wrote:
> [...]
>
> Det er f.eks den oplevelse man kan få når man ikke kan få både ADSL fra en
> udbyder og PSTN fra en anden hvis man ikke har kobber nok

Øh, det er ikke noget TDC har noget at gøre med hvis udbyder X og Y ikke
kan finde ud af at dele kobberet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : TBC

Dato : 02-03-02 21:17

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Øh, det er ikke noget TDC har noget at gøre med hvis udbyder X og Y ikke
> kan finde ud af at dele kobberet.

Problemet er at der sjældent er kobber nok, men man kan dog til hver en tid
få både ADSL og fastnet telefon fra TDC. (
Omvendt kan man kan ikke få ADSL uden fastnet telefon i TDC regi.

TBC

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 02-03-02 22:18

On Sat, 2 Mar 2002 21:16:55 +0100, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

>Problemet er at der sjældent er kobber nok, men man kan dog til hver en tid
>få både ADSL og fastnet telefon fra TDC. (
>Omvendt kan man kan ikke få ADSL uden fastnet telefon i TDC regi.

Så må Cybercity og Tiscali jo bare til at få lavet
kobberdelingsaftaler med de øvrige tele-udbydere.

Det kan på ingen måde være TDCs ansvar at få det på plads.

/Jarlskov

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 03-03-02 17:56

It seems Lasse Jarlskov wrote:
> Så må Cybercity og Tiscali jo bare til at få lavet
> kobberdelingsaftaler med de øvrige tele-udbydere.

Det er allerede en mulighed hos CC og har været det i et stykke tid, men
det var ikke mit indtryk at det drejede sig om andet end at have den samme
mulighed på netexpress.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-03-02 18:34

On Sun, 3 Mar 2002 16:56:07 +0000 (UTC), Kasper Mejlgaard wrote:

> Det er allerede en mulighed hos CC og har været det i et stykke tid, men
> det var ikke mit indtryk at det drejede sig om andet end at have den samme
> mulighed på netexpress.

Snakken går på at have telefoni hos f.eks. Orange, og ADSL hos
CyberCity med delt kobber, er det muligt ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 03-03-02 18:58

It seems Jesper Skriver wrote:
> Snakken går på at have telefoni hos f.eks. Orange, og ADSL hos
> CyberCity med delt kobber, er det muligt ?

Ja. Det er muligt er have et porteret telefon-abonnement (altså ikke kun
prefix eller FO) og en CC adsl opkobling på samme stykke kobber. Først da
vi lavde delt rå kobber var det rent faktisk ikke muligt at gøre det sammen
med et porteret abonnement hos Orange men kun med resten af udbyderne,
hvis det er det svjh husker sidenhen blevet... dog tror jeg ikke det rent
faktisk er sket, da orange vist er stoppet med at sælge dette produkt.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-03-02 20:24

On Sun, 3 Mar 2002 17:57:40 +0000 (UTC), Kasper Mejlgaard wrote:

> [...]
> kun med resten af udbyderne, hvis det er det svjh husker sidenhen
> blevet... dog tror jeg ikke det rent faktisk er sket, da orange vist

Dvs. at alle telefoni operatørene der har egne centraler, frivilligt gør
som TDC, dvs. tillader at en anden operatør leverer ADSL på samme kobber
par som telefonien kører på ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 03-03-02 20:59

On 03 Mar 2002 19:23:34 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Dvs. at alle telefoni operatørene der har egne centraler [...]

Hvor mange/hvem er det egentlig lige det drejer sig om?
Er der andre end TDC, Tele2, Telia og Orange?

/Jarlskov

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-03-02 23:52

"Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke kun prefix telefoni der er muligt? Altså kun muligt hvis
der
> stadigvæk betales abonement til TDC?

Jeg var i tvivl. Derfor gummi-begrebet "telefoni"

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : OmmiZZ

Dato : 03-03-02 16:58

Hi M..!

Man kan IKKE beholde sit Abb. hos Tele2 hvis man ønsker at får nogen form
for ADSL hos TDC...!!!

OmmiZZ Out... .. ..