Tjek lige disse stumper tak.
Fra : Johnny Andersen

Dato : 01-03-02 20:46

Jeg skal havde bygget lidt om på min computer (bundkort, skærmkort, lydkort,
DVD og processor) og vil være glad for lidt hjælp, da jeg nok selv er faldet
lidt af vognen.
Den skal kunne tilsluttes TV, indeholde DVD, surround og havde dual monitor,
gerne digitalt.

Jeg havde tænkt mig noget i stil med:

Intel Pentium 4 Northwood 2,2GHz In-a-Box Socket 478/512KB/FSB 400MHz

Abit TH7-II ATX Socket 478 / i850 / 5PCI-1CNR-1AGP/IDE100 RAID (hvad star
RAID for?)

Matrox Millennium G400 Max Dual Retail AGP/32MB/2048X1536/G400Max

Scsi DVD?

Lydkort?

Johnny

Fra : Leony

Dato : 01-03-02 22:08

"Johnny Andersen" <news@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Intel Pentium 4 Northwood 2,2GHz In-a-Box Socket 478/512KB/FSB 400MHz

Hvis du kan vente et par måneder så er den nok faldet et par tusind, hvis
ikke kan du jo ærgre dig.
Gør dine behov op måske du slet ikke har brug for en så heftig processor,
det ville være et oplagt sted at spare et par tusind.

> Abit TH7-II ATX Socket 478 / i850 / 5PCI-1CNR-1AGP/IDE100 RAID (hvad star
> RAID for?)

RAID vil sige at du "kobler" flere harddiske sammen. Du ser 2 harddiske som
en, dette giver enten hastighed, lidt simpelt sagt så kan det gøres dobbelt
så hurtigt da der er 2 diske at skrive på eller sikkerhed, du har en
harddisk som er spejlet på den anden harddisk derved er du altid sikret en
fungerende backup (RAID 0 eller RAID 1).

> Matrox Millennium G400 Max Dual Retail AGP/32MB/2048X1536/G400Max

Det skulle jo virke til dual monitor, men er der tv out på det.

> Lydkort?

Mon ikke du skulle tjekke Audigy fra Creative ud.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Anker

Dato : 02-03-02 14:50

">
> [...]
> RAID for?)
>
> Matrox Millennium G400 Max Dual Retail AGP/32MB/2048X1536/G400Max

Husk også RDRAM.
--
Anker