Hjælp til tydning af tekst
Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 01-03-02 19:48

På news:dk.binaer.historie har jeg fire små
tekststykker fra FT-1850 Skinnerup sogn.

Håber der er hjælp at få til tydning af disse.
Hilsen
Svend Haakon

Skinnerup 1:
Hvad hedder gården?

Skinnerup 2:
Hvilken titel har Fjeldgaard, der ejer gården?
Mon der står Kammerr: = Kammerraad?

Skinnerup 3:
Hvad står der denne gang foran Fjeldgaard

Skinnerup 4:
Familie 47 i Smedien var åbenbart blevet glemt.
Hvor er Grovsmed Niels Nielsen født?

Fra : Annelise Christensen

Dato : 02-03-02 21:19

Mojn Sv. Haakon.

Kan "din" smed være født i Hannes? Jeg mener, der ligger en lokalitet med et
lignende navn nordenfjords.

Med venlig hilsen
annelise

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 04-03-02 20:02

Sv. Haakon Jensen <sv-haa@post5.tele.dk> skrev i en
> På dk.binaer.historie har jeg fire små
> tekststykker fra FT-1850 Skinnerup sogn.
Se news:3c7fcbeb$0$46157$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Tak til alle der har forsøgt sig.
Der er ingen tvivl om kammerraad i nr. 2 og kamr. = kammerråd i nr. 3.
Fødested må være Hannes (nr. 4).
I dag har en virkelig ekspert på området fortalt mig, at der i nr. 1 ikke er
tale om et navn, men at der står: "Største lodseieren" - og ja, det kunne
vi jo have sagt os selv.
Endnu engang tak for hjælpen - også til de direkte e-mails.
Hilsen
Svend Haakon