Wouw
Fra : Kaj Vhristiansen

Dato : 01-03-02 17:20

Så er den nye iMac landet på mit skrivebord, så jeg kommer nok ikke ret
meget her forbi de næste par dage...Undtagen når jeg ikke kan finde ud
af det her OS X, og får brug for aet par ekspertråd.
God Week-end til alle.

mvh.
Kaj.

--
My credit is so bad, that they won't even take my cash...

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-03-02 21:32

Kaj Vhristiansen <kajc@nospam.mac.com> wrote:

> Så er den nye iMac landet på mit skrivebord, så jeg kommer nok ikke ret
> meget her forbi de næste par dage...

Tillykke med den nye maskine. Har netop set den i en butik .... den ser
fantastisk ud, og jeg synes faktisk at priserne er rimelige :)
Iøvrigt synes jeg, at den 'halve fodbold' var noget større end jeg havde
ventet .... men den justerbare skærm: Whauw, hvorfor har man dog ikke
gjort det for længe siden? Brugsværdien er meget høj ... for f.eks. folk
med bifocale briller (!)

> Undtagen når jeg ikke kan finde ud
> af det her OS X, og får brug for aet par ekspertråd.

Ja, spørg endelig løs ... der er virkelig god hjælp til det herinde (men
det er nu ikke mig, der kan vejlede, jeg kan sgutte finde ud af det -
endnu)

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 03-03-02 16:54

In article <1f8flsu.1tr8yze7sc8vN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Ja, spørg endelig løs ... der er virkelig god hjælp til det herinde (men
> det er nu ikke mig, der kan vejlede, jeg kan sgutte finde ud af det -
> endnu)

Du kan vel finde ud af at skrive sudo rm -Rf / i et terminalvindue?

[OBS: Don't do this!]

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-03-02 17:08

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> Du kan vel finde ud af at skrive sudo rm -Rf / i et terminalvindue?

Den HAR du brugt.

Hvad tror du der sker hvis du goer foelgende?

sudo -s # ellers er det jo ikke sjovt.
gzip /mach* && kill -9 1

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert

Dato : 03-03-02 17:52

In article <kkwuwtvdlf.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hvad tror du der sker hvis du goer foelgende?
>
> sudo -s # ellers er det jo ikke sjovt.
> gzip /mach* && kill -9 1

Der sker ikke noget med mindre jeg indtaster mit pasword I tilfælde
af jeg indtaster mit poassword det er givetvis for morsomt til mig.

Uden at have prøvet, vil jeg tro at mach_kernel mach.sym og i roden af /
komprimeres før den lukkes ned.

Genstart af computeren i _den_ Mac OS X installation er muligvis
vanskelig, men jeg beholder mine data

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-03-02 18:04

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> Genstart af computeren i _den_ Mac OS X installation er muligvis
> vanskelig, men jeg beholder mine data

En anelse boevlet, ja.

Proev det en dag du ikke har travlt.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 03-03-02 18:17

In article <kkn0xpvazq.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> En anelse boevlet, ja.
>
> Proev det en dag du ikke har travlt.

kan du ikke prøve det først? Og orientere mig om eventuelle uforudsete
problemer i forbindelse med vittighedens afvikling

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-03-02 18:26

> kan du ikke prøve det først? Og orientere mig om eventuelle uforudsete
> problemer i forbindelse med vittighedens afvikling

Kun forudsete problemer. Du behoever ikke afvente yderligere.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 03-03-02 18:41

In article <kkbse5v9zr.fsf@mimer.null.dk>,

> Kun forudsete problemer. Du behoever ikke afvente yderligere.

har du prøvet, eller er dit udsag undelukkende basseret på tidligere
erfaringer?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-03-02 19:13

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> har du prøvet, eller er dit udsag undelukkende basseret på tidligere
> erfaringer?

Er det vigtigt?

Herudover har du en saettenissevirus...

Fra : Morten Reippuert

Dato : 03-03-02 19:27

In article <kk1yf11pvk.fsf@mimer.null.dk>,

> Er det vigtigt?

nej. jeg tror under alle omstændigheder ikke jeg gider at prøve

> Herudover har du en saettenissevirus...

Og hvad er så det??

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-03-02 19:57

> Og hvad er så det??

Der er flyttet et n og dubleret et s i foerste afsnit. Det MAA vaere
en saetternisse.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 03-03-02 20:44

In article <kkn0xpzdi3.fsf@mimer.null.dk>,

> Der er flyttet et n og dubleret et s i foerste afsnit. Det MAA vaere
> en saetternisse.

når sådan... Det er ikke så usædvanligt når det gælder mine indlæg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-03-02 21:34

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]

Jeg vil fastholde, at der _er_ god hjælp at få herinde :)

> Du kan vel finde ud af at skrive sudo rm -Rf / i et terminalvindue?

Der er osse en vis risiko ved Terminaler ....

> [OBS: Don't do this!]

Selvfølgelig gør jeg ikke det - ikke en gang til, i hvert fald. Så
kalder du mig bare e rod (eller noget lignende)

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen