|
| Dårlig service (Sonofon FWA) Fra : KD |
Dato : 01-03-02 17:16 |
|
Hej
Jeg har en FWA linie via Sonofon
Desværre gik den ned i mandags
Nu undrer jeg mig over servicen hos Sonofon, som på en uge ikke har været i
stand til at finde fejlen. Hvis det er normal standard at det tager mere end
4 dage at rette en fejl, så mener jeg at de appelerer til titlen "Dårligste
bredbåndsservice"
Hvad har i af erfaringer med dem ?
/KD
| |
Rune Kronenberg (02-03-2002)
| Kommentar Fra : Rune Kronenberg |
Dato : 02-03-02 01:21 |
|
On Fri, 1 Mar 2002 17:16:23 +0100, "KD" <kde@sol.dk> wrote:
>Nu undrer jeg mig over servicen hos Sonofon, som på en uge ikke har været i
>stand til at finde fejlen. Hvis det er normal standard at det tager mere end
>4 dage at rette en fejl, så mener jeg at de appelerer til titlen "Dårligste
>bredbåndsservice"
Måske, men så ta'r alle danske ISP'er den pris, da alle har prøvet at ha'
kunder med ikke-fungerende linier i mere end 4 dage.
>Hvad har i af erfaringer med dem ?
Mine erfaringer er gode.
Deres support har altid gjort hvad de kunne for at hjælpe med de problemer
jeg har haft. Men omvendt er jeg også mere tolerant, end at jeg vil kalde
dem "de dårligste" p.g.a. et problem som varer i 4 dage.
Men jeg ved at der i starten af ugen var store problemer inde hos dem, og
at nettet var på *meget* nedsat drift i en hel del timer (læs: stort set
umuligt at lave noget som helst); men det blev lavet samme dag. Derfor kan
det selvfølgelig godt være, at det er i den forbindelse at der er sket
noget med din forbindelse til dem; men jeg mener at dette startede om
Tirsdagen, så umiddelbart har det nok ikke.
M.v.h.
--
Rune Kronenberg
My opinions are those of my employer because I work for myself.
| |
KD (03-03-2002)
| Kommentar Fra : KD |
Dato : 03-03-02 19:58 |
|
Den primære årsag til at jeg meget de har en meget dårlig service, er at de
har lovet at vende tilbage indenfor 30 - 60 minutter ca. 10 gange på de 4
dage, og jeg er aldrig blevet ringet op!
For en god ordens skyld, så skal jeg nu nævne at kundeservice har været
meget flinke og hjælpsomme, men de teknikkere som de har givet opgaven til
har overhovedet ikke reageret, hvilket er alt for ringe.
I fredags vendte kundeservice i øvrigt tilbage og fortalte en klagesang om
store problemer, så jeg skulle ikke forvente at linien kom op før om endnu
en uge.
Nu henvender de sig primært til erhvervskunder med dette produkt, og der er
denne service simpelthen ikke god nok. Jeg kan ikke leve med nedetid i 14
dage på en sådan linie. Hos andre er der mulighed for at betale sig fra
ekstra service, men det tilbyder de ikke engang.
/KD
"Rune Kronenberg" <rrk@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:vi608ukdnni5la9gjroupjn5tf440rspp6@news.sonofon.dk...
> On Fri, 1 Mar 2002 17:16:23 +0100, "KD" <kde@sol.dk> wrote:
>
> >Nu undrer jeg mig over servicen hos Sonofon, som på en uge ikke har været
i
> >stand til at finde fejlen. Hvis det er normal standard at det tager mere
end
> >4 dage at rette en fejl, så mener jeg at de appelerer til titlen
"Dårligste
> >bredbåndsservice"
>
> Måske, men så ta'r alle danske ISP'er den pris, da alle har prøvet at ha'
> kunder med ikke-fungerende linier i mere end 4 dage.
>
> >Hvad har i af erfaringer med dem ?
>
> Mine erfaringer er gode.
> Deres support har altid gjort hvad de kunne for at hjælpe med de problemer
> jeg har haft. Men omvendt er jeg også mere tolerant, end at jeg vil kalde
> dem "de dårligste" p.g.a. et problem som varer i 4 dage.
>
> Men jeg ved at der i starten af ugen var store problemer inde hos dem, og
> at nettet var på *meget* nedsat drift i en hel del timer (læs: stort set
> umuligt at lave noget som helst); men det blev lavet samme dag. Derfor kan
> det selvfølgelig godt være, at det er i den forbindelse at der er sket
> noget med din forbindelse til dem; men jeg mener at dette startede om
> Tirsdagen, så umiddelbart har det nok ikke.
>
> M.v.h.
> --
> Rune Kronenberg
> My opinions are those of my employer because I work for myself.
| |
Rune Kronenberg (03-03-2002)
| Kommentar Fra : Rune Kronenberg |
Dato : 03-03-02 22:49 |
|
On Sun, 3 Mar 2002 19:57:37 +0100, "KD" <kde@sol.dk> wrote:
>Den primære årsag til at jeg meget de har en meget dårlig service, er at de
>har lovet at vende tilbage indenfor 30 - 60 minutter ca. 10 gange på de 4
>dage, og jeg er aldrig blevet ringet op!
Der må jeg gi' dig ret, det er dårligt.
Da jeg havde de problemer, så bad jeg om at blive ringet op, og få en
status, og den aftale blev meget fornemt overholdt, rent faktiskt bedre end
ved de andre ISP'er jeg har haft.
>For en god ordens skyld, så skal jeg nu nævne at kundeservice har været
>meget flinke og hjælpsomme, men de teknikkere som de har givet opgaven til
>har overhovedet ikke reageret, hvilket er alt for ringe.
Hvis de ikke reagerer på de henvendelser de får fra kundeservice, om fejl
på kundernes linier, så er det ekstremt dårligt, men samtidigt lyder det
også meget mystiskt; så mon ikke der er forekommet en form for
misforståelse (uden at jeg ved noget om sagen selvfølgelig).
>I fredags vendte kundeservice i øvrigt tilbage og fortalte en klagesang om
>store problemer, så jeg skulle ikke forvente at linien kom op før om endnu
>en uge.
Det er problemet ved at være de første i verden med at tilbyde et produkt,
man bliver i større omfang end ellers udsat for alle de børnesygedomme som
produktet har.
>Nu henvender de sig primært til erhvervskunder med dette produkt, og der er
>denne service simpelthen ikke god nok. Jeg kan ikke leve med nedetid i 14
>dage på en sådan linie. Hos andre er der mulighed for at betale sig fra
>ekstra service, men det tilbyder de ikke engang.
Her er jeg enig, og jeg er også meget forbavset over at de primært tilbyder
det til erhverv.
Da det er meget konkurrencedygtigt til private; hvorimod jeg synes at der,
udfra de informationer jeg har fået, mangler for meget i dette produkt, til
at det vil være en ideel løsning til særlig mange virksomheder, medmindre
vi snakker småvirksomheder med 1-20 ansatte.
M.v.h.
--
Rune Kronenberg
My opinions are those of my employer because I work for myself.
| |
KD (06-03-2002)
| Kommentar Fra : KD |
Dato : 06-03-02 19:16 |
|
Nu er der gået 9 dage, og stadig ingen løsning.
Kundeservice har dog været flinke til at give besked om at det vidst var et
stort problem, og at de var nødt til at give sagen videre til deres
underleverandør. De har på intet tidspunkt kunne give en forventet dato på
for hvornår det var oppe at køre igen.
Det er ikke den service jeg som erhvervskunde forventer når jeg bestiller en
internetforbindelse.
/KD
"Rune Kronenberg" <rrk@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:vi608ukdnni5la9gjroupjn5tf440rspp6@news.sonofon.dk...
> On Fri, 1 Mar 2002 17:16:23 +0100, "KD" <kde@sol.dk> wrote:
>
> >Nu undrer jeg mig over servicen hos Sonofon, som på en uge ikke har været
i
> >stand til at finde fejlen. Hvis det er normal standard at det tager mere
end
> >4 dage at rette en fejl, så mener jeg at de appelerer til titlen
"Dårligste
> >bredbåndsservice"
>
> Måske, men så ta'r alle danske ISP'er den pris, da alle har prøvet at ha'
> kunder med ikke-fungerende linier i mere end 4 dage.
>
> >Hvad har i af erfaringer med dem ?
>
> Mine erfaringer er gode.
> Deres support har altid gjort hvad de kunne for at hjælpe med de problemer
> jeg har haft. Men omvendt er jeg også mere tolerant, end at jeg vil kalde
> dem "de dårligste" p.g.a. et problem som varer i 4 dage.
>
> Men jeg ved at der i starten af ugen var store problemer inde hos dem, og
> at nettet var på *meget* nedsat drift i en hel del timer (læs: stort set
> umuligt at lave noget som helst); men det blev lavet samme dag. Derfor kan
> det selvfølgelig godt være, at det er i den forbindelse at der er sket
> noget med din forbindelse til dem; men jeg mener at dette startede om
> Tirsdagen, så umiddelbart har det nok ikke.
>
> M.v.h.
> --
> Rune Kronenberg
> My opinions are those of my employer because I work for myself.
| |
Gerner (06-03-2002)
| Kommentar Fra : Gerner |
Dato : 06-03-02 20:34 |
|
On Wed, 6 Mar 2002 19:15:52 +0100, "KD" <kde@sol.dk> wrote:
>Nu er der gået 9 dage, og stadig ingen løsning.
>
>Kundeservice har dog været flinke til at give besked om at det vidst var et
>stort problem, og at de var nødt til at give sagen videre til deres
>underleverandør. De har på intet tidspunkt kunne give en forventet dato på
>for hvornår det var oppe at køre igen.
>
>Det er ikke den service jeg som erhvervskunde forventer når jeg bestiller en
>internetforbindelse.
Burde du så ikke have henvendt dig et et firma der decideret henvender sig til
erhvervskunder ? Sonofon er mest til private og skal have opbygget et fwa net
til private til 90% inden udgangen af 2002.
Naturligvis skal du så vente til de andre udbygger fwa i dit område.
>/KD
>
>"Rune Kronenberg" <rrk@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>news:vi608ukdnni5la9gjroupjn5tf440rspp6@news.sonofon.dk...
>> On Fri, 1 Mar 2002 17:16:23 +0100, "KD" <kde@sol.dk> wrote:
>>
>> >Nu undrer jeg mig over servicen hos Sonofon, som på en uge ikke har været
>i
>> >stand til at finde fejlen. Hvis det er normal standard at det tager mere
>end
>> >4 dage at rette en fejl, så mener jeg at de appelerer til titlen
>"Dårligste
>> >bredbåndsservice"
>>
>> Måske, men så ta'r alle danske ISP'er den pris, da alle har prøvet at ha'
>> kunder med ikke-fungerende linier i mere end 4 dage.
>>
>> >Hvad har i af erfaringer med dem ?
>>
>> Mine erfaringer er gode.
>> Deres support har altid gjort hvad de kunne for at hjælpe med de problemer
>> jeg har haft. Men omvendt er jeg også mere tolerant, end at jeg vil kalde
>> dem "de dårligste" p.g.a. et problem som varer i 4 dage.
>>
>> Men jeg ved at der i starten af ugen var store problemer inde hos dem, og
>> at nettet var på *meget* nedsat drift i en hel del timer (læs: stort set
>> umuligt at lave noget som helst); men det blev lavet samme dag. Derfor kan
>> det selvfølgelig godt være, at det er i den forbindelse at der er sket
>> noget med din forbindelse til dem; men jeg mener at dette startede om
>> Tirsdagen, så umiddelbart har det nok ikke.
>>
>> M.v.h.
>> --
>> Rune Kronenberg
>> My opinions are those of my employer because I work for myself.
>
| |
Martin Højriis Krist~ (06-03-2002)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 06-03-02 20:46 |
|
"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
news:2hrc8u4a211fo65c66bv9kv4e3g8966hii@4ax.com...
> Sonofon er mest til private
Har de ikke droppet business casen for salg af FWA til private?
--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
| |
KD (06-03-2002)
| Kommentar Fra : KD |
Dato : 06-03-02 22:52 |
|
Hvis du kigger på sonofons hjemmeside, så vil du se at de faktisk kun
henvender sig til erhvervskunder med dette produkt. De har helt droppet
markedsføringen mod privatmarkedet, så...
/KD
"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
news:2hrc8u4a211fo65c66bv9kv4e3g8966hii@4ax.com...
> On Wed, 6 Mar 2002 19:15:52 +0100, "KD" <kde@sol.dk> wrote:
>
> >Nu er der gået 9 dage, og stadig ingen løsning.
> >
> >Kundeservice har dog været flinke til at give besked om at det vidst var
et
> >stort problem, og at de var nødt til at give sagen videre til deres
> >underleverandør. De har på intet tidspunkt kunne give en forventet dato
på
> >for hvornår det var oppe at køre igen.
> >
> >Det er ikke den service jeg som erhvervskunde forventer når jeg bestiller
en
> >internetforbindelse.
>
> Burde du så ikke have henvendt dig et et firma der decideret henvender sig
til
> erhvervskunder ? Sonofon er mest til private og skal have opbygget et fwa
net
> til private til 90% inden udgangen af 2002.
> Naturligvis skal du så vente til de andre udbygger fwa i dit område.
>
> >/KD
> >
> >"Rune Kronenberg" <rrk@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> >news:vi608ukdnni5la9gjroupjn5tf440rspp6@news.sonofon.dk...
> >> On Fri, 1 Mar 2002 17:16:23 +0100, "KD" <kde@sol.dk> wrote:
> >>
> >> >Nu undrer jeg mig over servicen hos Sonofon, som på en uge ikke har
været
> >i
> >> >stand til at finde fejlen. Hvis det er normal standard at det tager
mere
> >end
> >> >4 dage at rette en fejl, så mener jeg at de appelerer til titlen
> >"Dårligste
> >> >bredbåndsservice"
> >>
> >> Måske, men så ta'r alle danske ISP'er den pris, da alle har prøvet at
ha'
> >> kunder med ikke-fungerende linier i mere end 4 dage.
> >>
> >> >Hvad har i af erfaringer med dem ?
> >>
> >> Mine erfaringer er gode.
> >> Deres support har altid gjort hvad de kunne for at hjælpe med de
problemer
> >> jeg har haft. Men omvendt er jeg også mere tolerant, end at jeg vil
kalde
> >> dem "de dårligste" p.g.a. et problem som varer i 4 dage.
> >>
> >> Men jeg ved at der i starten af ugen var store problemer inde hos dem,
og
> >> at nettet var på *meget* nedsat drift i en hel del timer (læs: stort
set
> >> umuligt at lave noget som helst); men det blev lavet samme dag. Derfor
kan
> >> det selvfølgelig godt være, at det er i den forbindelse at der er sket
> >> noget med din forbindelse til dem; men jeg mener at dette startede om
> >> Tirsdagen, så umiddelbart har det nok ikke.
> >>
> >> M.v.h.
> >> --
> >> Rune Kronenberg
> >> My opinions are those of my employer because I work for myself.
> >
>
| |
Gerner (07-03-2002)
| Kommentar Fra : Gerner |
Dato : 07-03-02 11:54 |
|
On Wed, 6 Mar 2002 22:52:22 +0100, "KD" <kde@sol.dk> wrote:
>Hvis du kigger på sonofons hjemmeside, så vil du se at de faktisk kun
>henvender sig til erhvervskunder med dette produkt. De har helt droppet
>markedsføringen mod privatmarkedet, så...
Jamen så har de opfyldt telestyrelsen krav på mindst 90% fwa dækning inden
udgangen af 2002. (Det var 1 af betingelserne for at få licensen)
Det er klart de også har produkter til erhvervsdrivende, men de andre
licenshavere har udelukkende erhvervskunder, så vidt jeg ved.
Hvad der er af aftaler mellem firmaer er jo nok så hemmeligt.
Og jeg er ikke intereseret i sonofons eller andre licenshaveres hjemmesider før
jeg kan se børnesygdommene er udryddet og jeg kan få en antenne på taget.
Mine oplysninger kommer fra telestyrelsens hjemmeside hvor fwa og hele
mollevitten med aftaler, kort og frekvenser m.m., er til at læse for dem der
vil.
>
>/KD
>"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
>news:2hrc8u4a211fo65c66bv9kv4e3g8966hii@4ax.com...
>> On Wed, 6 Mar 2002 19:15:52 +0100, "KD" <kde@sol.dk> wrote:
>>
>> >Nu er der gået 9 dage, og stadig ingen løsning.
>> >
>> >Kundeservice har dog været flinke til at give besked om at det vidst var
>et
>> >stort problem, og at de var nødt til at give sagen videre til deres
>> >underleverandør. De har på intet tidspunkt kunne give en forventet dato
>på
>> >for hvornår det var oppe at køre igen.
>> >
>> >Det er ikke den service jeg som erhvervskunde forventer når jeg bestiller
>en
>> >internetforbindelse.
>>
>> Burde du så ikke have henvendt dig et et firma der decideret henvender sig
>til
>> erhvervskunder ? Sonofon er mest til private og skal have opbygget et fwa
>net
>> til private til 90% inden udgangen af 2002.
>> Naturligvis skal du så vente til de andre udbygger fwa i dit område.
>>
>> >/KD
>> >
>> >"Rune Kronenberg" <rrk@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>> >news:vi608ukdnni5la9gjroupjn5tf440rspp6@news.sonofon.dk...
>> >> On Fri, 1 Mar 2002 17:16:23 +0100, "KD" <kde@sol.dk> wrote:
>> >>
>> >> >Nu undrer jeg mig over servicen hos Sonofon, som på en uge ikke har
>været
>> >i
>> >> >stand til at finde fejlen. Hvis det er normal standard at det tager
>mere
>> >end
>> >> >4 dage at rette en fejl, så mener jeg at de appelerer til titlen
>> >"Dårligste
>> >> >bredbåndsservice"
>> >>
>> >> Måske, men så ta'r alle danske ISP'er den pris, da alle har prøvet at
>ha'
>> >> kunder med ikke-fungerende linier i mere end 4 dage.
>> >>
>> >> >Hvad har i af erfaringer med dem ?
>> >>
>> >> Mine erfaringer er gode.
>> >> Deres support har altid gjort hvad de kunne for at hjælpe med de
>problemer
>> >> jeg har haft. Men omvendt er jeg også mere tolerant, end at jeg vil
>kalde
>> >> dem "de dårligste" p.g.a. et problem som varer i 4 dage.
>> >>
>> >> Men jeg ved at der i starten af ugen var store problemer inde hos dem,
>og
>> >> at nettet var på *meget* nedsat drift i en hel del timer (læs: stort
>set
>> >> umuligt at lave noget som helst); men det blev lavet samme dag. Derfor
>kan
>> >> det selvfølgelig godt være, at det er i den forbindelse at der er sket
>> >> noget med din forbindelse til dem; men jeg mener at dette startede om
>> >> Tirsdagen, så umiddelbart har det nok ikke.
>> >>
>> >> M.v.h.
>> >> --
>> >> Rune Kronenberg
>> >> My opinions are those of my employer because I work for myself.
>> >
>>
>
| |
|
|