FT 1921
Fra : jensaxel

Dato : 01-03-02 04:43

Jeg har netop kigget i en FT fra 1921 fra Stolbro by i Sønderborg amt. Under
rubrikken erhverv står der landbrug 1223-1, rentier 8000-0, landbrug 1130-0
og under anmærkninger står der ud for husfaderen f.eks. 03-02-01-00034
02-01-00

eller
04-03-02-0016
01-01-00

o.s.v.

Tallene er meget forskellige men bygget over ovennævnte formler.

Hvad kan jeg læse ud af dem.

mvh
jensaxel

Fra : Michael Maag

Dato : 22-03-02 01:53

On Fri, 1 Mar 2002 04:43:22 +0100, "jensaxel" <jensaxel@post4.tele.dk>
wrote:

> [...]
>og under anmærkninger står der ud for husfaderen f.eks. 03-02-01-00034

I FT-1921 Venge sogn ved Skanderborg står de ovennævnt koder med
rødt, tilsyneladende skrevet af den samme person over de individuelle
poster i tællingen. Det kunne godt ligne nogle koder til statistisk
efterbehandling.

Hilsen Michael