onde/skræmte blikke
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-02-02 18:02

Onde og skræmte blikke har jeg fået igen i dag , da jeg var ude at
lufte min Staffordshire Bull Terrier . Nogle mennesker har kigget på
mig som om jeg var psykopat , og kigget hurtigt den anden vej hvis jeg
smilede tilbage !

Dagens gadebemærkninger : Er den bidsk ?.....

Er det ikke en af dem man hører så meget om ?

En dame kaldte skrækslagen med knækket stemme da hendes collie
begyndte at løbe hen imod mig og min hund.

Tusind tak Bille Ruwald (ironi) p.g.a dig hiver fok deres børn væk når
jeg kommer gående , og folk jeg ikke kender kigger skræmt på mig .
Tusind tak Bille Ruwald (ironi) nu er jeg blevet upopulær når jeg går
igennem en park (uden at have gjort noget forkert) . Tusind tak
(ironi) min egen nabo kigger skræmt og nervøst på mig når hun møder
mig med hendes børn udenfor. Folk hiver deres børn om på den "sikre"
side af deres cykel når de går forbi mig.Tusind tak Bille Ruwald
Håber du nød dine 15 minutters "berømmelse" i tv .

Sjældent er mit gode humør blevet prøvet så meget af , men nu vil jeg
gå ind på sofaen og slappe af med min "farlige" hund , glemme det hele
indtil aftenturen .

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 28-02-02 18:28

> [...]
>
> Sjældent er mit gode humør blevet prøvet så meget af , men nu vil jeg
> gå ind på sofaen og slappe af med min "farlige" hund , glemme det hele

min hanhund - for han er af farven brindle ! Jeg bor i en lille jysk by,
hvor jeg gik og troede, at alle kendte alle - men der er alligevel ind
imellem fjollede mennesker, der viger uden om min hund fordi HAN kigger på
folk og det tolkes som MIN hund sender folk onde øjne ! Han kigger på dem
fordi han er vant til, at der hilses på ham ... men ikke i dag og det blev
vi også kede af -

Pia

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 28-02-02 18:52

Sådan er mennesker altså bare, jeg har en mynde og folk tror IKKE jeg fodre
den...gaaab...jeg får også onde blikke og nogle som siger giv' dog den hund
noget mad....folk er ALT for nemme at bilde noget ind, de høre 5 min der og
der så tror de de kender hele sandheden...min ven har en
bulldog....bemærkninger "er det en pitbull" det har jeg enda hørt en ved
træning med en labardor blve spurt om....så....

Jannie

Fra : ulla

Dato : 28-02-02 20:42

Du nævner 3 eksempler på folks "skræk og rædsel"

>Onde og skræmte blikke har jeg fået igen i dag...

Er du helt sikker på, det ikke er dig de mener??? ... Og at de
synes, det er din hund, det er synd for ???

Jeg mener, vi andre her på siderne ved jo ikke, hvordan du ser
ud! *ggg*

Hilsen
Sannie

Fra : Marlene

Dato : 01-03-02 10:37

Punish the deed, not the breed <nobody@home.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pios7u4qmktcg6j38u90kc1rcimra87hqm@4ax.com...

> [...]
> lufte min Staffordshire Bull Terrier . Nogle mennesker har kigget på
> mig som om jeg var psykopat , og kigget hurtigt den anden vej hvis jeg

Hold op, hvor er folk latterlige nogen gange! Jeg må sige, at det gang på
gang bevises, at mennesket ikke har udviklet sig meget siden tidernes
morgen. Hvis stenkastning var tilladt idag, ville det såmænd nok også foregå
(for at tegne det groft!)......

Mvh. Marlene.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-03-02 11:41

On Fri, 1 Mar 2002 10:36:57 +0100, "Marlene" <Ryg@post12.tele.dk>
wrotd:

> [...]
>morgen. Hvis stenkastning var tilladt idag, ville det såmænd nok også foregå

Ja nogle gange kan man blive helt bange for den magt som medierne har
over folk ! Og jeg tør næsten ikke tænke på hvad der skete i Tyskland
da medierne efter det sørgelige overfald på den lille dreng for 2 år
siden, hvor de senere fandt ud af at hundene havde narkotiske stoffer
i kroppen , og ikke var blevet fodret i flere dage og at ejeren havde
overtrådt mundkurvspåbud og snorpåbud som han havde fået .

Når jeg fortæller folk hvad der skete i Tyskland efter den episode ,
så tror folk næsten ikke deres egne ører !

Den folkestemning der rejste sig imod jøderne for over 50 år siden
vendte tilbage ! folk stak hunde ned på gaden fodrede dem med mad hvor
der var gemt barberblade i , overfaldt ejerne af disse hunde
"bullracer" på gaden , der blev sat ild til hundene o.s.v. , jeg ved
det fra sider på nettet hvor der også er link til avisartiklerne og
kopier af dem billeder af torturerede hunde o.s.v . det er så
skræmmende billeder at man helt får sit humør ødelagt af at se dem .

Mennesket er stadig det ondeste væsen på jorden.

og gad vide om mennesket nogensinde udvikler sig væk fra stenalderen ?

http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/ourdogs9.html

http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/olfen.html

her er lidt sørgelig læsning , tyskerne er stadig ikke blevet klogere
..

Fra : Kosmonauten

Dato : 01-03-02 12:13

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> Den folkestemning der rejste sig imod jøderne for over 50 år siden
> vendte tilbage !
Hej Punish,
sjovt du lige skulle nævne det.
Hvis man overførte nutidens hetz imod visse dyre racer til efterkrigstidens
europa, så skulle man vel have udryddet alle tyskere??

Det er sørgeligt men sandt at medierne oppisker en nærmst lynchagtig
stemning imod visse hunderacer, for det virker som en boomerang der rammer
tilbage på ejeren.
Nu har jeg jo hverken en Pitt el.Staff men en Springer blanding, jeg har to
gange oplevet at mødre med børn af "anden" etnisk baggrund har hylet og
skreget og taget deres børn ud på cykelstien, min eneste forbrydelse var at
gå på samme fortov, så jeg ved faktisk hvordan du oplever situationen.
Ikke fordi jeg nærer nogle fordomme mod disse mennesker, faktisk leger min
hund meget med naboens børn og de er fra Makedonien.

Et barn der bliver slået ihjel er selvfølgeligt et for meget, men at det kan
fremkalde en stemning af masse hysteri er mig en gåde, for hvor mange bliver
ikke slået ihjel hver dag i Guds navn??

Jeg ønsker dig og din hund en god weekend
Mvh
Martin & Laika

Fra : Pia

Dato : 01-03-02 12:26

"Kosmonauten" <kosmonauten@xxxolsen.mail.dk> wrote in message
> Nu har jeg jo hverken en Pitt el.Staff men en Springer blanding, jeg har
> gange oplevet at mødre med børn af "anden" etnisk baggrund har hylet og
> skreget og taget deres børn ud på cykelstien,

samme her, vi har RIGTIG mange muslimske beboere her og de fleste viger
langt udenom, selv manden i nabolejligheden, selvom han dog venligt siger
"hvor er den blevet stor og flot". Mest ekstreme var en 2 meter høj
afrikaner, som skræmt trak sig ind i sit pulterrum, da jeg kom gående i
korridoren med min 12 uger gamle lab-x med helikoptermås...

:Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-03-02 12:42

On Fri, 1 Mar 2002 12:26:19 +0100, "Pia" <@> wrotd:

> [...]
>afrikaner, som skræmt trak sig ind i sit pulterrum, da jeg kom gående i
>korridoren med min 12 uger gamle lab-x med helikoptermås...

Ja de har efter min mening meget svært ved at akseptere den danske
livsstil . Grunden til at de er så panikslagne for hunde , er at det
står i koranen at hunden er et urent dyr på linie med grisen. Man må
kun holde hund som vagthund og ikke som kæledyr .

Men alle andre dyr går også og småspiser deres egen afføring , høns
går og napper i jorden hvor de har skidt o.s.v. og hvad med fiskene
der spiser en anden fisk der er jo også aføring i den spiste fisk
o.s.v.

Så hvad man ikke tænker over er faktisk at det er ikke fordi de er
bange for at blive bidt at de går udenom o.s.v. Det er fordi de afskyr
vores hunde ligesom svin .

"en lille sidebemærkning".
Men det er ikke urent at sætte ild til sin kone fordi man har mistanke
om at hun har været utro , som jeg så den anden dag i tv fra pakistan
,

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-03-02 13:00

Stop, nu

Racisme mod muslimer eller andre mennesker er ikke bedre end racisme mod
kamphunde.

Det er da rigtigt at hunde generelt (eneste undtagelse er sloughien) er
religiøst urene dyr for muslimer, men man må altså også tænke på at hunde
udgør en reel fare i disse lande p.g.a. rabies.

Desuden har jeg mødt både tyrkere og afghanere, der elskede hunde, så man
kan altså ikke skære alle over en kam.

Vidste I for øvrigt, at Tyrkiet har to katteracer og en hunderace, som man
forsøger at beskytte som en truet dyreart?

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia

Dato : 01-03-02 13:52

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> Stop, nu
>
> Racisme mod muslimer eller andre mennesker er ikke bedre end racisme mod
> kamphunde.

Jamen jeg er sådan set ligeglad med, om de synes om hunde, og jeg holder ham
langt væk fra dem med mindre de selv vil.

Så længe de ikke har nogen indflydelse på, om jeg må have hund eller ej og
hvilken slags. Religiøs frihed må jo gælde for mig også, jeg hører jo hver
sommer på deres 17 unger der råber og skriger på altanen ved siden af! Du
bor i samme bebyggelse og kender ca. fordelingen.

Racisme eller ej, du kan ikke komme udenom at vi ER forskellige, og det må
man vel kunne snakke om uden at blive udråbt til højrefløj?

Vi har i hundeudvalget snakket om at lave en hundens dag her til sommer, med
aktiviteter som "hulihæk-skue" og "klap-en-amstaff".

:Pia

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-03-02 14:57

Vist er vi forskellige, heldigvis.

Sk... god ide med den hundedag. Er det stadig lige håbløst at få noget
fornuftigt igennem, som det var da jeg sad i husdyrudvalget - Nå nu blev det
vist for privat

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-03-02 15:46

On Fri, 1 Mar 2002 13:51:54 +0100, "Pia" <@> wrotd:

> [...]
>
>Vi har i hundeudvalget snakket om at lave en hundens dag her til sommer, med
>aktiviteter som "hulihæk-skue" og "klap-en-amstaff".

Det lyder da som en god ide og nej jeg vil skam hels ikke udråbes
til noget højrefløjsagtigt , for det er jeg ikke ! jeg er IKKE racist
men ser nu engang tingene som de er ! og som du også er inde på så
skal man kunne sige sin mening og snakke om tingene som de er , for
ellers kommer der bare endnu større kløfter efter min mening.

Og at så mange mennesker ikke bryder sig om hunde , det finder jeg
bare ikke sympatisk ! og det vil jeg ikke akseptere .Det kan man ikke
kalde racisme efter min mening , jeg har jo også lov til at have min
mening om hvad der er rent og hvad der er urent !

God weekend herfra .. nu tager vi på stranden og løber en tur

Fra : Kosmonauten

Dato : 01-03-02 14:08

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Stop, nu
>
> Racisme mod muslimer eller andre mennesker er ikke bedre end racisme mod
> kamphunde.

Hej Nina,
nu var mit indlæg heller ikke ment som et racistisk indlæg overhovedet, men
mere et eksempel på at jeg selv har oplevet hvad mange hundeejere i disse
tider går igennem.

Hvad ville du selv tænke, hvis du ser en mor og et barn gå i en en stor bue
uden om en person og dennes hund samtidigt med at de gestikulerer voldsomt .
En helt naturlig reaktion ville vel være:"Den hund må være farlig!" eller
hva??

Og det er nok sådan en del hundeejere har det for tiden.
Det er ikke sjovt skulle jeg hilse og sige....

Mvh
Martin

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-03-02 15:00

Har prøvet det, selv med min lille dvargschnauzer, hihi, men jeg tager det
for hvad det er, folk med en anden kulturbaggrund.

Har en enkelt gang prøvet det med et dansk barn.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kosmonauten

Dato : 01-03-02 15:24

> [...]
> for hvad det er, folk med en anden kulturbaggrund.
>
> Har en enkelt gang prøvet det med et dansk barn.

Hej Nina,
det må ha været et syn for guder ;c)

Jeg har en gang set en meget høj mand ligge oven på en skraldespand imens en
gravhund stod og gøede af ham, det så komisk ud, først troede jeg at det
"bare" var for sjov, men dét var det ikke!
Ups sorry nu kom jeg vist laaaangt væk fra emnet.

God weekend til dig og misserne ;c)
Mvh
Martin & Miss Laika ;c)

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 01-03-02 14:30

> Racisme mod muslimer eller andre mennesker er ikke bedre end racisme mod
> kamphunde.

Godt sagt.....og den gamle diskusion om man skal blande hunde racer og
menneske racer sammen er et fedt...

PS: Muslimer har også hunde og opdrætter også hunde (det er mynder)

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-03-02 15:46

On Fri, 1 Mar 2002 14:29:45 +0100, "~*Jannie*~"
<lolistanomail@hotmail.com> wrotd:

>Godt sagt.....og den gamle diskusion om man skal blande hunde racer og
>menneske racer sammen er et fedt...
>
>PS: Muslimer har også hunde og opdrætter også hunde (det er mynder)
>
>Jannie

Jeg har da også arbejdet sammen med en muslim der var helt vild med
min hund "bosnisk" men mange andre tolker koranen anderledes og jeg
citerede bare hvad der står i bogen det er vel ikke racisme ?

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 01-03-02 18:31

> Jeg har da også arbejdet sammen med en muslim der var helt vild med
> min hund "bosnisk" men mange andre tolker koranen anderledes og jeg
> citerede bare hvad der står i bogen det er vel ikke racisme ?

Ja men så mangler d en del som er vigtigt iforhold til hunde. I koranen står
der at mynder betegnes som hellig....:) Her mynde så....nå...men det er ikke
sort/hvidt....i biblem står der også mange ting vi IKKE vil høre i dag;))))
sådan er det og mange muslimer ser muslim som vi er kristne flest...sådan
lidt la la.

Jeg møder mange udlændinge der hvor jeg bor i Århus, med flere hunde i snor
har jeg mødt mange som er lidt bange, mange kommer hen og snakker og siger
de er smukke, nogle spørger hvorfor de er så tynde, nogle løber efter mig og
spørger om de må snakke med dem....

Jeg møder også mange dansker...nogle er bange...nogle er nysgærige...nogle
spørger hvorfor er de så tynde...nogle siger hvor er de smukke...nogle mødre
griber deres børn og råber PAS PÅ...det gjorde en pædagog med 15 børn...hun
råbte til børnene...PAS PÅ DER KOMMER EN HUND....alle ungerne SKREG så min
hund fik et sjok....

Konklusion:
Nogle er fjolser, nogle søde nogle dumme osv....uanset hvor de kommer
fra....generaliseringer er jo netop hvad i med amstaf osv er trætte af....så
lad selv være med at generaliserer...

God Weekend;))
Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-03-02 19:49

On Fri, 1 Mar 2002 18:30:32 +0100, "~*Jannie*~"
> [...]

>fra....generaliseringer er jo netop hvad i med amstaf osv er trætte af....så

Hvis du har læst hvad jeg har skrevet , så står der netop at nogle
muslimer er vilde med hunde ! se længere oppe! JEG GENERALISERER IKKE
, men fortæller bare hvorfor de ikke vil tæt på hunde/er bange for dem
! Og sådan er det nu altså med de fleste muslimer , det er ikke til at
komme uden om . Jeg har heller ikke skrevet at der ikke findes dumme
danskere

konklusion : men man behøver vel ikke at skrive alt i "lovsprog" for
ikke at blive anklaget for at være racist og generalisere vel ?

God weekend .........

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 01-03-02 22:04

> [...]
>
> konklusion : men man behøver vel ikke at skrive alt i "lovsprog" for
> ikke at blive anklaget for at være racist og generalisere vel ?

Ahhh, du tror jeg anklager dig for at være racist!!! det har jeg da aldrig
gjort....hvor skulle det fremgå?

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-03-02 11:25

On Fri, 1 Mar 2002 22:04:15 +0100, "~*Jannie*~"
> [...]

>"> Hvis du har læst hvad jeg har skrevet , så står der netop at nogle

>Ahhh, du tror jeg anklager dig for at være racist!!! det har jeg da aldrig

Jeg må lige tilbage i sagsagterne at kigge nej det gidder jeg vist
ikke for vi er nok enige

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-03-02 16:19

> Jeg må lige tilbage i sagsagterne at kigge nej det gidder jeg vist
> ikke for vi er nok enige

Det kan ski godt forstå du ikke gider;))))

God weekend,)
Jannie

Fra : Louise Kragh

Dato : 01-03-02 20:23

det er altså også et faktum at det i indre kbh kan være ganske svært at få
sin hund med i f.eks. en taxa (også hvis det er en lille hund i en taske)
fordi de muslimske chauffører ikke vil have dem i bilerne. Så har man så
indført hundetaxaer, hvilket man kan bede om når man bestiller, og har man
ikke bestilt på forhånd kan man som oftest godt skyde en hvid pind efter at
få sin hund med.... At den slags f.eks. irriterer en har da ikke noget med
rascisme at gøre, det er bare to elementer i to forskellige kulturer der er
svært forenelige
Louise

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 01-03-02 22:08

> [...]
> rascisme at gøre, det er bare to elementer i to forskellige kulturer der

Nu bor jeg ikke i KBH men Århus, og her vil INGEN have en hund med i Taxi,
hverken muslim eller kristen, dansk eller polsk, man skal sige man har hund
med så er der bestemte taxier som tager sig af dette. Argumentet er at de
sviner (fra dansk vognmand jeg talte med) intet om det du siger, jeg tror
man er lidt hurtig med at lave sine egne konklutioner, ligesom dem som
konkluderer at den og den hunderace er sådan og sådan. Kik på mennesket bag
snoren det giver et bedre billede af problematikken....

Jannie

Fra : Louise Kragh

Dato : 01-03-02 23:42

hmm min egen far er vognmand, og både han og jeg har talt med adskillige
muslimske chauffører om emnet... Så jeg har det fra deres egen mund. Hvilket
da på sin vis er fair nok, det er deres vogne, men derfor kan man jo stadig
godt blive irriteret over det Især når man ikke selv har bil eller
kørekort.

Selvfølgelig vil de færreste have en mudderindsølet spansk mastiff ind på
bagsædet, og selvfølgelig ikke i allergitaxaer, men det ér altså kendetegnet
for folk med muslimsk (altså ikke "udlændinge", "fremmede" mm men folk der
pga deres muslimske overbevisning finder hunde urene) baggrund at de har
væsentlig større modvilje overfor det end andre. Og man kan tydeligt mærke
ændringen i forhold til for nogle år siden, hvor man sagtens kunne have en
lille hund i en taske med. Jeg siger ikke ALLE er sådan, men tendensen er
meget markant.
Så nej mine konklusioner er ganske velfunderede, og mange hár svært ved at
forstå at for en del danskere er hunden - næsten - et familiemedlem som alle
andre.

louise¨

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-03-02 11:25

On Fri, 1 Mar 2002 22:07:48 +0100, "~*Jannie*~"
> [...]

>konkluderer at den og den hunderace er sådan og sådan. Kik på mennesket bag
>snoren det giver et bedre billede af problematikken....

Jeg bor tæt på Kbh og mine oplevelser og erfaringer er at hvis det er
en dansker så kan jeg sagtens have min hund med , men ikke hvis det er
en muslim ! der er mange udlændinge der godt vil have hunde med , men
ikke muslimer !

det ville sikkert være det samme for dem som hvis man stod med en
lille pattegris eller favnen fuld af flæskesvær og prajede en taxi så
ville man jo nok heller ikke komme med

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-03-02 16:33

> [...]
>
> det ville sikkert være det samme for dem som hvis man stod med en
> lille pattegris eller favnen fuld af flæskesvær og prajede en taxi så

Det er da sjovt hvor verden er afhængig af hvad vi ser...det vil sige du
spøger efter du ikke må få hunden:

Nå er du muslim.....nå det er derfor....
og du har åbentbart prøvet mange gange og fået fat i en taxi og så stopper
den og vupti så trækker du din amstaff frem og så må du ikke komme med i
taxien

Nej desværre Jeg er muslim så du må ikke køre med...

Når JA, det er logisk....og så er din konklution hjemme.....

Se nu skal jeg fortælle dig noget:

Jeg fik at vide af en buschaffør at jeg ikke måtte have min hund i bussen
uden den var i taske, han var *speltisk og de må ikke omgåes hunde, min far
som også er bussemand og han siger sådan er de alle....

en, to eller otte speltisk vil ikke vil have hunde med i bussen er lige med
ALLE speltiske vil ikke vil have hunde med i bussen....

Eller som nogle vel kan huske:
Jeg har set et par Jøder, som stjal i butikken = alle jøder stjæler = de er
som rotter = de har også så mange børn = de tager vores arbejde = de skal
udryddes....det som du selv tog op iforhold til hunde

Eller:
Jeg har set en amstaff, pitbull den var såå agressiv = flere af bulbiderne
er agressive = alle bulbider er agressive = folk som har dem er svage mænd
som mangler en potensforlænger =
de er farlige = de skal forbydes = osv...

Jo det giver da virkelig en mening...

Sikke klog man kan blive herinde:))

*til dem som straks vil angribe mig med hvad er det....det er en opdigting
da det ikke er afgørende hvad vi siger..

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-03-02 17:22

On Sat, 2 Mar 2002 16:32:38 +0100, "~*Jannie*~"
> [...]

>*til dem som straks vil angribe mig med hvad er det....det er en opdigting
>da det ikke er afgørende hvad vi siger..

ja nu er du jo ude i det platte , jeg har stadig ikke sagt ALDRIG
eller dem ALLE det er noget DU siger og finder på.

jeg har netop sagt at nogle muslimer er vilde med hunde !!

Hvis du opfatter det at man omtaler virkligheden, at være det samme
som at være racistisk eller generalisere så er det jo op til dig .

...........jeg har ALDRIG SAGT ALLE men jeg har _ALDRIG_ hørt om en
muslim der tog en hund med i sin taxi, og hvis der er for groft at
sige , så er det altså bare ærgeligt .for det er altså sådan som det
er og det har ikke noget med racisme at gøre at omtale den måde visse
mennesker er på.

og jeg har ikke nogen Amstaff ! det er altså bare sådan og det siger
chauførene også selv , når man kører med dem uden hund ! DE MÅ IKKE
HAVE KONTAKT MED HUNDE HVIS DE ER RETTROENDE MUSLIMER !! sådan er det

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-03-02 19:32

> ja nu er du jo ude i det platte , jeg har stadig ikke sagt ALDRIG
> eller dem ALLE det er noget DU siger og finder på.

Prøv at læs din sidste sætning:

"DE MÅ IKKE HAVE KONTAKT MED HUNDE HVIS DE ER RETTROENDE MUSLIMER"

Det er IKKE RIGTIGT!!!!!

> Hvis du opfatter det at man omtaler virkligheden, at være det samme
> som at være racistisk eller generalisere så er det jo op til dig .

Det har jeg aldrig sagt, MEN DU HAR IKKE PATENT PÅ VIRKELIGHEDEN!!!

Og det du beskriver er LANGT fra virkeligheden...

> og jeg har ikke nogen Amstaff ! det er altså bare sådan og det siger
> chauførene også selv , når man kører med dem uden hund ! DE MÅ IKKE
> HAVE KONTAKT MED HUNDE HVIS DE ER RETTROENDE MUSLIMER !! sådan er det

Nå...hvad så en staff...eller hvad? om det så var en gravmand så er det vel
ikke det afgørende, det kan være lidt svært HELT at få det korrekt! ikke!!
kender du det!!!;))

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-03-02 11:57

On Sat, 2 Mar 2002 19:31:52 +0100, "~*Jannie*~"
> [...]

>ikke det afgørende, det kan være lidt svært HELT at få det korrekt! ikke!!

jada det kender jeg godt , men for at afslutte det med muslimer og
hunde , så står det altså i koranen at de ikke må have dem som
kæledyr, kun som vagthunde da de er urene . Og hvis man er rettroende
muslim så skal man altså følge koranen ! men det er heldigvis sjældent
at jeg kører i taxa da jeg har min egen bil , hvor alle hunde er
tiladt

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-03-02 19:48

Her i Farum kan det også være svært /umuligt at få dyr med i en taxa, og jo
det er næsten kun udenlandske (af alle nationaliteter), der ikke vil køre
med dyr, men det er kun, hvis du ringer efter taxaen, tager du den på gaden,
er der ingen problemer i hvert fald med katte.

Sidst jeg skulle have en taxa med kat, var chaufføren afghansk, og han kørte
normalt ikke med dyr, men han ville meget gerne have en hund selv, det ville
konen dog ikke. Jeg har også kørt med en muslim fra ex-jugoslavien, han
havde 6 hunde hjemme i ex-jugoslavien. Og, en tyrkisk chauffør har
underholdt mig med, hvordan han og hans mor forgæves prøvede at redde deres
hund i Tyrkiet, de sad hos hunden en hel nat og hældte mælk i den, i håbet
om, at mælken ville neutralisere den gift hunden havde fået.

Altså jeg tror ikke, problematikken er så let som at sige, det er
religionen.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-03-02 15:46

On Fri, 1 Mar 2002 13:00:27 +0100, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrotd:

> [...]
>
>Vidste I for øvrigt, at Tyrkiet har to katteracer og en hunderace, som man
>forsøger at beskytte som en truet dyreart?

Det vidste jeg ikke ! men jeg ved ikke hvorfor der pludselig bliver
snakket om racisme ? men sådan er det jo bare herinde og alle andre
steder , man kan snart ikke sige noget uden at blive stemplet som
racist ! jeg har IKKE udtalt noget , som var ment racistisk ! andet
end at sætte spørgsmålstegn ved at det ikke bliver betragtet som urent
at sætte ild til en kvinde man mistænker for utro ! Jeg er ikke racist
, kender da en flink grønthandler

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-03-02 16:54

Jeg har det nok med racisme som du giver udtryk for med kamphunde - er lidt
hudløs - som du kan se på mit navn, har jeg været gift med en muslim
(araber)

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-03-02 17:46

On Fri, 1 Mar 2002 16:53:43 +0100, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrotd:

>Jeg har det nok med racisme som du giver udtryk for med kamphunde - er lidt
>hudløs - som du kan se på mit navn, har jeg været gift med en muslim
>(araber)

Ok nogle gange er man for hurtigt ude , det er jeg jo også! ! men jeg
har det bare lidt sådan at man skal kunne sige sin mening ,
ligegyldigt om det er om muslimer handicappede eller andre , for netop
ved at behandle dem som alle andre, man ville sige sin mening til, gør
man dem til ligestillede. Håber du forstår hvad jeg mener . Nogle
mener at man ikke må lave sjov med handicappede muslimer o.s.v. eller
sige sin mening om dem"altså personen" og netop ved at tænke sådan
behandler man dem som anderledes"beskytter dem" ! og så føler de sig
anderledes ,og bliver anderledes, og det er de ikke ! og de/man skal
kunne tåle at få nogle sandheder at vide, ligegyldigt om man er muslim
eller hvad man er !. For det skal vel ikke være sådan at jeg kun må
kritisere det hvis det er en hvid der sætter ild til sin kone vel.

God weekend

Fra : Louise Kragh

Dato : 01-03-02 20:07

det er vist noget med, at hunde er urene ifølge islam. men det sér altså
sjovt ud når to fuldvoksne mænd klemmer sig op ad husmuren fordi en lille
gravhund kommer gående forbi...;0)
Louise

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 01-03-02 22:13

"Louise Kragh" <louise@trolle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sjovt ud når to fuldvoksne mænd klemmer sig op ad husmuren fordi en lille

Ja for søren hvor er det sjovt......og det er skide skægt når nogle er
dødangste for slanger og løber for livet og når nogle er bange for
katte...køer..mus...at flyve...det man ikke kender...uha uha hvor er det
sjovt!!!

Hvad med at forstå at nogle mennesker har en regulær fobi overfor hunde, at
man står og griner af disse mennesker som er bange for hunde (det er nemlig
mange udlændinge og dansker som er bange for hunde og det har ikke noget med
tro at gøre) gør bare hadet endnu større til hundeejer som ikke viser
hensyn....

Jannie

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-03-02 22:39

Hej Jannie

Jeg vil give dig helt ret, men da min første dværgschnauzer var 8 uger, løb
han gøende hen mod en stor voksen pakistansk mand, som flygtede i rædsel med
hvalpen efter sig, da kunne jeg ikke holde masken, det så for sjovt ud.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann K

Dato : 01-03-02 23:06

Hejsa.
Nej undskyld... men NU kan jeg ikke holde min k*** længere!
Det er rigtigt at hunde indenfor Islam anses for at være urene... men
der er tale om en mindre urenhed, som mennesket let kan renses for
gennem en rituel afvaskning af hoved, hænder og fødder!! Man behøver
ikke engang at gøre det straks efter kontakten med hunden, men kan vente
til man alligevel foretager renselsen før bøn.

Angsten for hunde er faktisk sjældent baseret på angsten for at udsætte
sig for urenhed, men er indlært fra barne-årene... Det er nemlig
ekstremt sjældent at man i de muslimske lande har hund på samme måde,
som vi har her i DK... Det er m.a.o. ikke almindeligt med jævnlige
dyrlæge-tjek - og hundene lever tillige ofte i små omstrejfende kobler
på evig jagt efter mad... Dvs at man pinedød er NØDT til at holde sig
langt væk fra disse sygdoms- og parasit-befængte køtere, som måske endda
_kunne_ finde på at hapse et lille barn som "mellem-måltid"!
Hvis vi havde levet i sådan et samfund og var blevet opdraget til at
frygte hunden, mon så ikke vi ville reagere på samme måde??? OG lære
denne frygt videre til vores børn???
Inden nogen farer i blækhuset med ord som "skik følge....", så tænk på
at mange danske forældre med fobier (fx hunde-skræk) desværre indlærer
disse fobier i deres børn... hvad enten dette sker bevidst eller ej...
eller også indlærer barnet en anden fobi end den som forælderen lider af

For resten er det ikke kun mynderne, som er elsket af muslimer... en
"arabisk" hyrde har et lige så tæt og kærligt forhold til sin hyrdehund,
som man kan opleve hos andre hyrder... og der findes nogle helt
vidunderlige persiske digte, der priser dette forhold til skyerne!

Og Punish... Få lige dit kendskab til de forskellige relioner sat på
plads... det er sgu'tte muslimer der brænder konen af!!! Heller ikke
selv om hun er utro... Man "nøjes" med at stene hende (noget Biblen for
resten også anbefaler - læs det Gamle Testamente)... Kone-afbrænding er
noget híndi'er praktiserer i de tilfælde, hvor der opstår uenighed ang
brudepris

Mvh Ann - stud.rel.

Fra : Kosmonauten

Dato : 02-03-02 01:58

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:a5otvp$pf5$1@sunsite.dk...
> Hejsa.
> Nej undskyld... men NU kan jeg ikke holde min k*** længere!

Hej Ann,
jeg hører dig meget tydeligt ;c)
Selv om jeg er overbevist Laikaist vil jeg da lige tillade mig at knytte
nogle kommetarer til dit fremragende indlæg.

1) Da jeg beskrev et par oplevelser med mennesker af "anden etnisk
baggrund", var pointen jo at den "skræk" moderen her udviste med meget stor
sandsynlighed vil blive givet videre til hendes børn. Og inden du farer i
blækhuset så lad mig lige slå fast med 28" søm at jeg ikke er Pia K fan,
tværtimod.
Det er som du så rigtigt skriver et spørgsmål om kulturel baggrund og ikke
så meget et spørgsmål om religion.
I visse dele af den arabiske verden er det laveste man kan blive udsat for
følgende:
At der bliver kastet en sko efter en og at man bliver kaldt for en hund.

2) Fobier (og holdninger) kan selvfølgeligt arves fra ens forældre, men vi
render jo ikke rundt med store skilte hvor der står at vi ex.vis har en
fobi overfor gule ærter el. Sussi & Leo (nok mere et svar til Jannie ;c) )

3) Jeg er ikke stud.rel , men har snuset til Toraen, Koranen og Biblen.
(Spændende, men way ot)
Jeg har mødt Gud og det er en høj blond neger ved navn Susanne og jeg skulle
hilse mange gange ;c)

Mvh
Martin og Laika

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-03-02 07:49

> [...]
> fobi overfor gule ærter el. Sussi & Leo (nok mere et svar til Jannie ;c) )

Nej, derfor skal man også vise lidt hensyn og ikke provokerer, eller stå og
grine højlyt, men forstå at nogle er angste for hunde og det er alvorligt
når de er angste...

> [...]
> (Spændende, men way ot)
> Jeg har mødt Gud og det er en høj blond neger ved navn Susanne og jeg

Den gud jeg mødte var en grøn marskvinde med lange røde negle.

Religion er ike min stærke side som i kan se, men jeg er stærk i psykologi
som er mit fag:)

Jannie

Fra : Kosmonauten

Dato : 02-03-02 09:52

> [...]
og
> grine højlyt, men forstå at nogle er angste for hunde og det er alvorligt

Hej Jannie,
nu er det jo også "the worst case scenario" du hiver frem der, når jeg går
ud af døren med min hund i snor, så har jeg faktisk gjort hvad der kan
forventes af mig, jeg kan jo ikke vide om den næste person "vi" møder på
vores vej har en fobi el. angst for hunde.
Det andet er jo direkte ondt!

> Religion er ike min stærke side som i kan se, men jeg er stærk i psykologi
> som er mit fag:)
Uha, så er vi måske klar til en Freudiansk Psykoanalyse ;c)
Min personlige fobi er religion, jeg har mareridt om ældre mennesker som
fiser rundt og vifter med blade som indeholder "Guds ord", jeg har prøvet
med kolde afvaskninger og agurke salat men det hjælper ikke ;c)

God weekend
Martin & laika

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-03-02 12:24

> [...]
> forventes af mig, jeg kan jo ikke vide om den næste person "vi" møder på
> vores vej har en fobi el. angst for hunde.

Enig, det var også mere den lettere hånende fason jeg reagerede på!

> Uha, så er vi måske klar til en Freudiansk Psykoanalyse ;c)

Nej, han er vist "out of date":))) i hvertilfælde i den oprendelige
form;))))

> Min personlige fobi er religion, jeg har mareridt om ældre mennesker som
> fiser rundt og vifter med blade som indeholder "Guds ord", jeg har prøvet
> med kolde afvaskninger og agurke salat men det hjælper ikke ;c)

;))))) kender det...

Good weekend;)
Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-03-02 11:25

On Sat, 2 Mar 2002 07:49:13 +0100, "~*Jannie*~"
> [...]

>Den gud jeg mødte var en grøn marskvinde med lange røde negle.
>
>Religion er ike min stærke side som i kan se, men jeg er stærk i psykologi

Hvis du er så stærk i det , så må du jo også vide at hvis vi går uden
om det lille muslimerbarn som moderen prøver at lære at hunde er
farlige, så bekræftiger vi barnet i at hunde er farlige og at moderen
har ret .

Sådan må det jo være , hvis man er "bange" for noget så må man jo
"face" det for at komme over det .

Hvis vi aksepterer at lille Ali er bange for fru.jensens gravhund , så
vil han altid være det og lære sine børn , at sådan er det bare.

Og hvis det er en reel fobi som ikke er blevet indlært fra barnsben ,
så må personen jo gå til psykolog eller løse sit problem på en anden
måde ! for det hjælper altså ikke at vi tager det så alvorligt og
syntes at det er synd for de to voksne mænd der står op ad muren når
gravhunden kommer ! for så gør de det jo også næste gang.

Fra : Pia

Dato : 02-03-02 13:50

jeg er sådan set enig i det du siger, men det rager ikke dig/os hvordan
andre opdrager deres børn. Det er der lige så mange meninger om, som der er
forældre.

:Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-03-02 14:51

On Sat, 2 Mar 2002 13:49:30 +0100, "Pia" <@> wrotd:

> [...]
>andre opdrager deres børn. Det er der lige så mange meninger om, som der er

Det ved jeg nu ikke om det ikke rager os !? vi har vel lov til at have
en mening om det , og så rager det os jo også. Hvis nogen opdrager
deres børn til at være bange for noget som der ikke er grund til at
være bange for så syntes jeg det er fuldstændigt idiotisk ! og så
siger jeg min mening ligegyldigt om de er hvide muslimer eller hvad de
nu er .

Fra : Pia

Dato : 02-03-02 15:37

> [...]

> deres børn til at være bange for noget som der ikke er grund til at
> være bange for så syntes jeg det er fuldstændigt idiotisk !

enig

og så
> siger jeg min mening ligegyldigt om de er hvide muslimer eller hvad de
> nu er .

Men du kan ikke kræve at de ændrer sig fordi du synes de er dumme. Forestil
dig at nogen kom med det samme krav til dig?

:Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-03-02 17:22

On Sat, 2 Mar 2002 15:37:22 +0100, "Pia" <@> wrotd:

> [...]
>
>Men du kan ikke kræve at de ændrer sig fordi du synes de er dumme. Forestil
>dig at nogen kom med det samme krav til dig?

Jeg har heller ikke krævet noget ! men jeg vil da aldrig akseptere at
man laver noget så dumt som at opdrage sine børn på den måde !jeg har
også lov til at have min mening , om den så er om muslimer eller hvem
det måtte være , det gør mig ikke til racist hvis der er noget som
muslimer gør, jeg ikke bryder mig om vel ?

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-03-02 19:09

> [...]
> om det lille muslimerbarn som moderen prøver at lære at hunde er
> farlige, så bekræftiger vi barnet i at hunde er farlige og at moderen

Nej det er ikke mit ansvar at overtrumfe moren det ville jeg aldrig hverken
ved muslimer eller kristne!

> Sådan må det jo være , hvis man er "bange" for noget så må man jo
> "face" det for at komme over det .

Ja, når man selv er parat til det, det er ikke dig eller mig som skal presse
os på..

> Hvis vi aksepterer at lille Ali er bange for fru.jensens gravhund , så
> vil han altid være det og lære sine børn , at sådan er det bare.

Ja og også når lille Lise er bange for hunde! elelr dem som er bange for
slanger eller hvad det nu er folk kan være bange for!

> [...]
> syntes at det er synd for de to voksne mænd der står op ad muren når
> gravhunden kommer ! for så gør de det jo også næste gang.

Forkert, alle kan ikke bare gå til psykolog (det er dyrt)
Havd har det med hinadne at vise folk lidt respekt, griner du også af
handikappet, eller af folk som har kræft eller er allergiske over for
hunde.....nej vel.....

Og JA det kan samlignes, allergi er for en stor del psykisk, psykiske
problemer udmunder i fysiske sygdomme!

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-03-02 11:57

On Sat, 2 Mar 2002 19:08:39 +0100, "~*Jannie*~"
<lolistanomail@hotmail.com> wrotd:

>Nej det er ikke mit ansvar at overtrumfe moren det ville jeg aldrig hverken
>ved muslimer eller kristne!

.........Det kan du have ret i men jeg tænker bare på den måde , at jeg
ihvertfald ikke vil "hjælpe" hende med at lære sit barn at hunde er
farlige . Forstået på den måde at jeg ikke går i en bue uden om dem ,
men hvis de har lyst kan de jo gå en bue uden om mig .

>Ja, når man selv er parat til det, det er ikke dig eller mig som skal presse
>os på..

..........næe vi behøver jo ikke at presse på , det mener jeg da heller
ikke ! men hvis vi bekræftiger dem i at det er farligt og uh hvor er
det synd for dig , så hjælper vi dem jo heller ikke tværtimod

>Ja og også når lille Lise er bange for hunde! elelr dem som er bange for
>slanger eller hvad det nu er folk kan være bange for!

.................Ja men er alle mennesker her i den vestlige verden
ikke bange for slanger ! så kan man vel ikke kalde det for en fobi
længere vel ? Og ja hvis lille lise er bange for hunde så aksepterer
man da ikke bare det , men hjælper hende igennem det selvfølgelig !

> [...]
>Havd har det med hinadne at vise folk lidt respekt, griner du også af
>handikappet, eller af folk som har kræft eller er allergiske over for

..............nu løber det vist af med dig igen jeg har da aldrig
sagt at jeg griner af dem vel ! men der er stor forskel på at ynke den
slags mennesker , og dermed bekræftige dem i at de har det hårdt,
eller at opføre sig lidt normalt ved ikke at tage hensyn til noget som
der ikke er grund til at tage hensyn til .

Fra : Ann K

Dato : 02-03-02 11:57

Hejsa.
Hmmm - må indrømme at jeg havde svært ved at overskue tråden - forstået
på den måde at det var vanskeligt for mig at finde et sted at placere
mit indlæg
Derfor scrollede jeg bare til, jeg fandt et passende sted ... og det
samme har jeg gjort med dette indlæg

Selvfølgelig ved jeg godt at Martin (og Punish) ikke er Kjærsgård-fan
(og åbenbart heller ikke af Sussi & Leo ;) )... og jeg indrømmer blankt
at jeg også har uendeligt svært ved at identificere mig med denne dames
udlægning af begrebet "Vi Danskere"!

Det som triggede mig til indlægget, var den fejlagtige redegørelse for
muslimers hunde-skræk... Jeg hader argumentation på et grundlag, der
klart viser at den debatterende har hentet sin information via EB, BT
eller andre lignende medier!

At jeg nævnte at jeg er stud.rel skyldes alene, at "man" her i ng ofte
spørger til hvilken baggrund den enkelte har, for at kunne udtale sig om
dit & dat
(Stud.rel har for resten ikke meget med stud.theol. at gøre! faktisk
findes der ikke mange teologer, som er særlig vilde med "vores" kritiske
tilgang til diverse etablerede dogmer indenfor de forskellige
religioner!

Fobier... Ja, jeg burde nok være den sidste til at gøre grin med den
slags!!! Også selv om jeg rationelt godt kan se det komiske i
situationen, når jeg nægter at gå ind i et værelse - eller laver georg
gearløs-løsninger for at undgå en lille lykke-edderkop

Mvh Ann - stud.rel, hunde-elsker og araknofobiker ;)

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-03-02 12:29

> Mvh Ann - stud.rel, hunde-elsker og araknofobiker ;)

;))))))) enig....

Jannie - stud.psyk, hunde,katte,køer,hest,insekt,dyre osv.. -elsker og angst
for stankelben;))))

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-03-02 07:45

> [...]
> som man kan opleve hos andre hyrder... og der findes nogle helt
> vidunderlige persiske digte, der priser dette forhold til skyerne!

Godt skrevet;)

Ja, det er rigtigt, de mynder jeg har set som araber har haft er heller ikke
kund mynder, der rendte en mærkelig sød lille hund rundt om fødderne på
kvinderne....jeg kender dog kun selv personligt til mynderne;)

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-03-02 11:25

Angsten for hunde er faktisk sjældent baseret på angsten for at
udsætte
>sig for urenhed, men er indlært fra barne-årene...

..............Ja i barneårene lærer de at være bange for hunde fordi de
er urene! så er det jo deres forældre der laver en KÆMPEFEJL når de
opdrager deres børn på den måde for de bor altså i et land fyldt med
hunde ! Det ville være det samme som hvis jeg boede ude i junglen og
lærte mine børn at papegøjer uhauha de er farlige , ville jeg ikke
være en idiot hvis jeg lærte mine børn sådan noget ?

> [...]
>langt væk fra disse sygdoms- og parasit-befængte køtere, som måske endda
>_kunne_ finde på at hapse et lille barn som "mellem-måltid"!

...............Der snakker vi så igen om at generalisere ! det er altså
ikke sådan det er i alle muslimske lande eller i alle muslimske byer !
jeg kender altså også muslimer og snakker da også med dem , og den der
fortælling om at hunde løber hereløst rundt og spiser børn og er
befængt med sygdomme ,den er ved at være lidt overdrevet ! det sker
nogle steder men langt fra i alle muslimske lande !

> [...]
>resten også anbefaler - læs det Gamle Testamente)... Kone-afbrænding er
>noget híndi'er praktiserer i de tilfælde, hvor der opstår uenighed ang

Er det ikke ligegyldigt om man stener eller brænder en kvinde af ??
tænk at forsvare den slags mennesker og så enda når man selv er kvinde
? ja det er vi mange der ikke fatter !

Fra : Ann K

Dato : 02-03-02 14:13

Hejsa.

*SUK*... Læs dog for hulen, hvad jeg skriver, så kommer meningen med
hvad jeg skriver helt af sig selv ;)
Men OK, så svarer jeg på Punish' indlæg......

>.............Ja i barneårene lærer de at være bange for hunde fordi de
er urene!
<> Øhhh - det var da ikke dét jeg skrev... vel? Så vidt jeg husker skrev
jeg. at det ikke havde noget at gøre med rent/urent-problematikken.
Snarere at der er tale om en kulturelt fænomen......

>Det ville være det samme som hvis jeg boede ude i junglen og
lærte mine børn at papegøjer uhauha de er farlige , ville jeg ikke
være en idiot hvis jeg lærte mine børn sådan noget ?
<> Papegøjer i Sydamerika kan være befængt med papegøjesyge... grim
sygdom, som også smitter mennesker... Børn får IKKE lov til at omgås
disse fugle! De peruvianere, jeg har kendt, har alle haft et temmelig
anstrengt forhold til netop denne fugleart.....

>..............Der snakker vi så igen om at generalisere !
<> Nå, ja - glemte at det sker aldrig for dig! Har dog lidt vanskeligt
ved at se den grove og fordømmende generalisering i min formulering...

>det er altså
ikke sådan det er i alle muslimske lande eller i alle muslimske byer !
<> Nej, da - kun i de fleste!

> [...]
befængt med sygdomme ,den er ved at være lidt overdrevet ! det sker
nogle steder men langt fra i alle muslimske lande !
<>Rigtigt... Men er det ikke sådan at "man" altid kun fokuserer på
skræmmehistorierne... og derved får næring til en angst/frygt, uanset
hvor irrationel den er???
Er det ikke lige nøjagtig dét, som du (som Staff-ejer) er ked af???
Men Ok - vi kan da også tage eksemplet med grønlandske slædehunde... de
fleste grønlandske børn har en dyb og indgroet respekt for hunde!!! Og
ved skam alt om, hvor farlige disse kan være.....

>Er det ikke ligegyldigt om man stener eller brænder en kvinde af ??
tænk at forsvare den slags mennesker og så enda når man selv er kvinde
? ja det er vi mange der ikke fatter !
<> Der er skam heller ikke noget at fatte... Har jeg på noget tidspunkt
skrevet noget, der kunne tydes som forsvar for sådan en skik?????

Mvh Ann

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-03-02 14:44

ét jeg skrev... vel? Så vidt jeg husker skrev
>jeg. at det ikke havde noget at gøre med rent/urent-problematikken.
>Snarere at der er tale om en kulturelt fænomen......

...................Jeg har læst hvad du skriver og det er så din mening
om tingene.her er vi uenige ! jeg mener at de lærer deres børn ikke at
komme tæt på hunde p.g.a. at de er urene efter hvad der står i koranen

Børn får IKKE lov til at omgås
>disse fugle! De peruvianere, jeg har kendt, har alle haft et temmelig
>anstrengt forhold til netop denne fugleart.....

...........ok men du forstod da mit eksempel ik ? ellers prøver jeg
igen : hvis man bor på rådhuspladsen hvor der er mange duer , så lærer
man ikke sine børn at duer er farlige vel

>ikke sådan det er i alle muslimske lande eller i alle muslimske byer !
><> Nej, da - kun i de fleste!

............du skriver at forholdne er sådan i de fleste byer og lande
, ? har du rejst rundt i alle muslimske lande og alle muslimske byer ?
hvis ikke vil jeg vove at sige at du generaliserer ved at påstå det

> [...]
><>Rigtigt... Men er det ikke sådan at "man" altid kun fokuserer på
>skræmmehistorierne... og derved får næring til en angst/frygt, uanset

Jeg forstår ikke sammenhængen her !? du skriver længere oppe > Nej, da
- kun i de fleste!>det er jo dig der mener at grunden til at de er
bange for hunde er pga sygdomme og at de tager børn !?

nå det her emne bliver vi vist ikke enige om , vi snakker vist lidt
forbi hinanden

Jeg syntes bare at det er noget fis at så mange mennesker lærer deres
børn at være bange for hunde uden grund og ligegyldigt hvad de så
bruger som forklaring .

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-03-02 19:11

> hunde ! Det ville være det samme som hvis jeg boede ude i junglen og
> lærte mine børn at papegøjer uhauha de er farlige , ville jeg ikke
> være en idiot hvis jeg lærte mine børn sådan noget ?

Og danske mødre/fædre som lære deres børn at være bange for edderkopper som
er over det hele og ikke gør en skid!!!

(det læres ved at forældrene viser børne at de er bange for de insekter)

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-03-02 11:57

On Sat, 2 Mar 2002 19:11:13 +0100, "~*Jannie*~"
> [...]

>er over det hele og ikke gør en skid!!!
>
>(det læres ved at forældrene viser børne at de er bange for de insekter)

Ja det er da også dumt , men tror du at der er særlig mange i verden
udover dem der bor i junglen, der føler sig dus med slanger og
ederkopper ? det er jo koldblodede dyr som ikke er til at stole på ,
måske er det også noget med instinkter at gøre at vi er bange for
dem!?bare en tanke.

Men selvfølgelig er danske forældre ikke perfekte , men derfor er det
jo ikke i orden at andre "dummer" sig efter min mening

Fra : Louise Kragh

Dato : 02-03-02 00:03

Få liige lidt humor hva?? Ellers er det da slet ikke til at bære!

Jeg synes ikke det er ikke at vise hensyn, når ens hund - i snor - passerer
folk på ½-1 meters afstand, og jeg kunne ALDRIG finde på at lade min hund gå
hen til folk som ikke gav til kende at de var interesserede i det!
Jeg kunne heller aldrig finde på at gøre grin med en angst/fobi, men jeg
synes du overdriver ganske meget, hvis du sammenligner
1: at gå forbi folk på et fortov, og trække på smilebåndet af en uventet og
måske en smule overdrevet reaktion, med
2: at udsætte folk med vilje for noget de er dødensangste for, og så skrige
af grin over det. Helt ærligt...

Men hvis folk overreagerer totalt på et eller andet og bliver
skruphysteriske - som f.eks. at løbe skrigende rundt i cirkler fordi de har
en bille i håret - kan man vel godt synes det er en lille smule morsomt,
selvom man samtidig hjælper dem og er flink. (hvilket jeg oplevede i afrika,
hvor det skete for en dansk kvinde, og 12 afrikanere skreg af grin, men
selvfølgelig hjalp hende, og bagefter kunne hun egentlig godt se det sjove i
situationen).
Jeg stoppede ikke op og grinede af folkene i pågældene hundesituation, og
min hund var knap opmærksom på deres eksistens idet hun bare ville fremad,
og aldrig kom nærmere end føromtalte ½ meter. Fint hvis man ikke kan se det
sjove i situationen, jeg synes humor og (selv)ironi gør livet lidt lysere,
men din svada var efter min mening lettere overdreven og uberettiget. Der er
ingen grund til at bide hovedet af folk. Selvfølgelig skal man respektere
fobier, jeg har selv en overfor duer, ja latterligt men sådan er det, men
jeg kan da også godt forstå hvis folk trækker på smilebåndet når de ser mig
spæne i sik sak tværs over Rådhuspladsen med frakken over ørene. For jeg ved
da at det ikke betyder at de synes det er sjovt at jeg har en fobi, men
fordi det ser åndssvagt ud! Man kan jo ikke rende rundt og pakke alle folk
ind i vat fordi de måske har en fobi overfor et eller andet man ikke ved
noget om...

god weekend til alle
mvh

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-03-02 08:31

> [...]
hunde, at
> man står og griner af disse mennesker som er bange for hunde
[klip]( gør bare hadet endnu større til hundeejer som ikke viser
> hensyn....

Du har helt ret ... og viser samtidig meget lidt forståelse for
mennesker med fobi af en eller anden art .. selv har jeg fobi overfor
døde smådyr .. mus, fugle, hamstere osv .. og jeg det ville i al fald
ikke hjælpe mig hvis man grinede af mig ... det sjove er egentlig at
mange af de mennesker der selv har en fobiagtig følelse overfor f.eks
mus eller edderkopper er dem der ofte griner højest ..

Smil fra Ami

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-03-02 12:25

> mange af de mennesker der selv har en fobiagtig følelse overfor f.eks
> mus eller edderkopper er dem der ofte griner højest ..
>
> Smil fra Ami

Hvor er det rigtigt! Faktum er at de fleste mennesker har noget som vi er
bange for, hunde, heste, køer, slanger (mange) mus, edderkopper osv...

Jannie

Fra : Ann K

Dato : 02-03-02 18:35

Hi, hi - da jeg var ansat på en bygge-legeplads havde jeg og én af mine
kolleger en aftale... hun fjernede edderkopperne og jeg tog mig af
musene... Det fungerede glimrende
At "vi fobikere" griner højest ad andres angst skyldes nok at "vi" ofte
netop kan identificere os med denne... og udmærket godt ved, hvor
irrationelle og til tider direkte komiske sitiuationer, der kan opstå..
Kan stadig huske min krampelatter, da min kollega fortalte om sin kats
"muse-fangst" kl halv tre om natten... hendes hylen og skrigen vækkede
hele huset... inklusive hendes modige mand, der standhaftigt gik frem
mod katten og fjernede den ihjelbidte.......... badesvamp!!! *sss*
Mvh Ann

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-03-02 20:36

> [...]
frem
> mod katten og fjernede den ihjelbidte.......... badesvamp!!! *sss*

Tihi det minder mig om da jeg for .. vel nok 10 -11 år siden så noget
der lå uden for huset og .. altså helt sikkert var en død solsort ..
himmel og jord blev sat i bevægelse for at få en til at komme og
fjerne den døde fugl .... som viste sig at være et stykke tagpap ..
der var blevet liggende efter at der havde været håndværkere .. så jeg
måtte af med kaffe og wienerbrød til en meget forgrint genbo ...

Smil fra Ami

Fra : x Vuf x

Dato : 02-03-02 21:00

Sat, 2 Mar 2002 18:34:40 +0100, Ann K wrote:

> [...]
>hele huset... inklusive hendes modige mand, der standhaftigt gik frem
>mod katten og fjernede den ihjelbidte.......... badesvamp!!! *sss*

<TOPGAG>...(TrillerOmPåGulvetAfGrin)

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalpe: 17/10 tricolour 2 piger

Updatet 06.02.2002
-

Fra : Kosmonauten

Dato : 02-03-02 21:20

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:a5r2fl$4jc$1@sunsite.dk...
> [...]
> hele huset... inklusive hendes modige mand, der standhaftigt gik frem
> mod katten og fjernede den ihjelbidte.......... badesvamp!!! *sss*
Hold da op for et grine flip, tak for historien.
Hmm, godt at det ikke var en "kamp badesvamp" ;c)
Mvh
M&L

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-03-02 20:07

For mange år siden fik jeg en slange, og jeg syntes folk var idioter, når de
var bange for den. En dag slog det mig, at jeg var lige så stor en idiot,
for jeg var bange for edderkopper.

Slanger og edderkopper er de eneste dyr, der kun er nyttedyr.

Og i dag kan jeg da acceptere edderkopper i mit hjem, jeg kan endda studere
dem, men de skal ikke kravle på mig, jeg bliver dog ikke mere panisk.

Men det har været meget hårdt arbejde at komme så langt.
--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-03-02 11:25

On Fri, 1 Mar 2002 22:12:46 +0100, "~*Jannie*~"
> [...]

>tro at gøre) gør bare hadet endnu større til hundeejer som ikke viser

Jeg syntes da også at det lyder meget sjovt med gravhunden og voksne
mænd og hvis de har en fobi så burde de vel gå til psykolog ik ?
eller skal vi andre skille os af med vores hunde for at hjælpe dem ?

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-03-02 19:29

> Jeg syntes da også at det lyder meget sjovt med gravhunden og voksne
> mænd og hvis de har en fobi så burde de vel gå til psykolog ik ?

Sikke en kommentar, JO JO da, de skal bare gå til psykolog....mon
ikke...nå...

> eller skal vi andre skille os af med vores hunde for at hjælpe dem ?

Hvem faen har nu sagt det?????????? du får da godt nok noget lagt i min
mund.....er du klar over at jeg selv har hund?????? eller er det lidt tungt
i dag;))))

Men en sjov tanke, ingen højder...ingen lukkede rum.....ingen mus, hunde,
heste...ja dyr...ingen mænd...ingen kvinder...ingen computer...ingen
muslimer...ingen kristne..ingen mad...ingen inegn oiggen.....;))) nu vil jeg
sku holde weekend og nyde de dejlige mennesker og dyr jeg har omkring mig;)

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-03-02 11:57

On Sat, 2 Mar 2002 19:28:45 +0100, "~*Jannie*~"
> [...]

>ikke...nå...
> eller skal vi andre skille os af med vores hunde for at hjælpe dem ?

...........ingen har sagt det jeg spurgte jo bare såså pas nu på
blodtrykket

du får da godt nok noget lagt i min
>mund.....er du klar over at jeg selv har hund?????? eller er det lidt tungt
>i dag;))))

........du misforstår mig vist jeg lægger ikke noget i din mund

> [...]
>sku holde weekend og nyde de dejlige mennesker og dyr jeg har omkring mig;)

........? ingen kvinder ? og ingen mad ? det var da ikke en sjov tanke
!!!

Fra : ulla

Dato : 01-03-02 12:23

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en
meddelelse news:aiju7u47tssr5bps6dn3v6lpogeigh1cgq@4ax.com...

Fra i dag 01.03.2002 :

> og gad vide om mennesket nogensinde udvikler sig væk fra
stenalderen ?

og dette fra den 18. februar :

> men det forstår du vel ikke og fejer det af bordet med en snak
om stenalder
>,istedet for at holde dig til fakta, men uha så skal du jo tænke
dig
>om uha hva
Ups, Ptd,ntb!

Jeg troede, du ikke gik ind for snak om stenalder!! Men der er
åbenbart forskel på, hvem der gør det!

Sannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-03-02 12:27

On Fri, 1 Mar 2002 12:23:00 +0100, "ulla" <ull@city.dk> wrotd:

> [...]
>-----------------------------------------
>Ups, Ptd,ntb!
>
>Jeg troede, du ikke gik ind for snak om stenalder!! Men der er

Der er forskel på om man har noget fornuftigt at sige, eller ikke har
! så ja der er da forskel på hvem der skriver om stenalder !

Det er tydeligt at du bare vil starte en diskution med mig ! Jeg
gidder IKKE diskutere meningsløse ting med dig ! .

Fra : Alex Linaa

Dato : 01-03-02 14:00

> Det er tydeligt at du bare vil starte en diskution med mig ! Jeg
> gidder IKKE diskutere meningsløse ting med dig ! .

Øhhh...hvem er det der starter de diskussioner der lige pludselig bliver
meningsløse?

/Alex

Fra : Marlene

Dato : 01-03-02 12:50

> [...]
> der var gemt barberblade i , overfaldt ejerne af disse hunde
> "bullracer" på gaden , der blev sat ild til hundene o.s.v. ,

Det var da forfærdeligt - mit hjerte er lige ved at falde ud af kroppen (ja,
altså sådan føles det...). Det kalder jeg direkte ondt, virkelig. Og det må
da ikke være kristne mennesker (hvis man nu skal være helt objektiv og
kritisk!), for kristendommen går bestemt ikke ind for hævn - sikke uvidende
mennesker.

> [...]
> kopier af dem billeder af torturerede hunde o.s.v . det er så
> skræmmende billeder at man helt får sit humør ødelagt af at se dem .

Jeg går med vilje ikke ind på dine links - ikke fordi jeg mener, at man skal
lukke øjnene, men der er også grænser for, hvad man som dyreelsker kan
kapere - og lige nu kan jeg ikke kapere mere dyretortur (hestetransporter,
snøft - det gør mig så ondt + har lige fået blad fra WSPA....), men jeg
føler med de hunde, bare du beskriver det her.......

> Mennesket er stadig det ondeste væsen på jorden.

Det kan vi aldrig nogensinde blive uenige om. Dagligt tvinger jeg mig dog
til at tænke, at der også er masser af gode mennesker.

God weekend til dig og din dejlige hund (erace)!

Mvh. Marlene.

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 01-03-02 14:35

> [...]

> da ikke være kristne mennesker (hvis man nu skal være helt objektiv og
> kritisk!), for kristendommen går bestemt ikke ind for hævn - sikke

Er du klar over hove mange de kristne har slået ihjel.....på togter som kun
gik ud på at udryde ikke-kristne?????

Religion af enhver art kan være ødelæggende og ekstrem...nå nu er det vist
en anden boldgade vi/jeg er i...

Jannie

Fra : Marlene

Dato : 01-03-02 15:52

~*Jannie*~ <lolistanomail@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7f8377$0$46139$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er du klar over hove mange de kristne har slået ihjel.....på togter som
kun
> gik ud på at udryde ikke-kristne?????

Ja, det er jeg da klar over - og det gør dem heller ikke kristne i mine
øjne!

> Religion af enhver art kan være ødelæggende og ekstrem...

Helt enig.

Mvh. Marlene.>

Fra : Louise Kragh

Dato : 01-03-02 20:31

og det er RIGTIG godt at vi idag har
lovgivning/straffelov/menneskerettigheder mm der står over hvad folk ellers
kan tolke ud af diverse religiøse bøger
mvh Louise
(som lige har læst en bog om inkvisitionen i middelalderen, arghs!)

weeee kun 5½ dage til jeg får min shibahvalp!!!!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-03-02 15:46

On Fri, 1 Mar 2002 12:50:14 +0100, "Marlene" <Ryg@post12.tele.dk>
wrotd:

> [...]
>til at tænke, at der også er masser af gode mennesker.
>
>God weekend til dig og din dejlige hund (erace)!

Tak . ja det er også deprimerende læsestof