26GHz FWA
Fra : Zapster

Dato : 28-02-02 10:19

Hejsa.

Jeg har et lille spørgsmål om 26GHz fwa (butlernetworks) som jeg håber at
der er nogle her der ved noget om.
Skal der være direkte luftlinje uden nogen som helst form for skygge mm. for
at kunne få dette link til at virke?

\zapster

Fra : Gerner

Dato : 28-02-02 13:24

On Thu, 28 Feb 2002 10:19:28 +0100, "Zapster" <z@zapster.dk> wrote:

> [...]
>der er nogle her der ved noget om.
>Skal der være direkte luftlinje uden nogen som helst form for skygge mm. for

Tja, der bruges en parabol, så teoretisk ja. Dog ved man aldrig med radiobølger,
de overrasker altid både positivt og negativt.

Fra : Kaare Siesing

Dato : 28-02-02 13:37

Hejsa,

For at forbindelsen fungerer optimalt på 26Ghz skal der være LOS (Line og
Sight) fra sender til modtager. I enkelte særlige tilfælde med kort afstand
kan det muligvis lade sig gøre med et træ i vejen - det afhænger af meget,
primært udstyret, og det bedste er at prøve. Alternative kan man lave et
passivt relæ for at "knække" linien.

På 3,5Ghz er der ikke helt så strenge krav - de fleste systemer kan køre
uden LOS sålænge det ikke er alt for langt - typisk 1 km.

/Kaare
Zapster <z@zapster.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7df621$0$10822$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...