Tomcat
Fra : Søren

Dato : 28-02-02 09:51

jeg anvender win xp som OS og vil anvende tomcat som standalone hvor jeg i
forvejen anvender forte til java programmering. Jeg vil gerne have sat
tomcat rigtig op, og der er noget der hedder JAVA-HOME og TOMCAT-HOME. For
at få det sat rigtigt op skal jeg ud i kommandoprompten ... er der nogen i
NG som ved hvordan jeg sætter dette rigtigt op så tomcat kan fungere ?

Søren

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 28-02-02 10:29

Søren wrote:
> [...]
> at få det sat rigtigt op skal jeg ud i kommandoprompten ... er der nogen i
> NG som ved hvordan jeg sætter dette rigtigt op så tomcat kan fungere ?

Du kan også sætte disse 'environment varibles' i System Properties (vil
jeg tro - det hedder det ihvertfald på win2k. Prøv at trykke ctrl+break).

JAVA-HOME skal bare pege ned hvor du har installeret dit jdk, og
TOMCAT-HOME hvor du har installeret tomcat.

-dennis

Fra : Lars Mosegård

Dato : 28-02-02 11:51

"Dennis Thrysøe" <dt@netnord.dk> skrev i en meddelelse
> Søren wrote:
>
> JAVA-HOME skal bare pege ned hvor du har installeret dit jdk, og
> TOMCAT-HOME hvor du har installeret tomcat.

Det er JAVA_HOME og TOMCAT_HOME (med underscore) I mener, ik?

Lars

Fra : Søren

Dato : 28-02-02 13:33

"Lars Mosegård" <lamos@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er JAVA_HOME og TOMCAT_HOME (med underscore) I mener, ik?

jo det er med undrscore der tænkes på...

Fra : Morten

Dato : 28-02-02 15:32

Søren wrote:
> "Lars Mosegård" <lamos@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> jo det er med undrscore der tænkes på...

Eksempler fra din command line:

SET JAVA_HOME=C:\JDK-1.3.1
SET TOMCAT_HOME=C:\Tomcat-4.0.2

Naturligvis skal stien pege derhen hvor din installationer er.
Du kan tilføje de 2 linier i din autoexec.bat således de
bliver sat ved genstart.

Mvh Morten

Fra : Lancelot

Dato : 28-02-02 22:40

ja eller under start -> settings -> control panel -> system -> advanced
-> environmental settings.
Det er ligemeget om du påfører variable under administrator
eller system

NB for win2000 pro!