Problemer med brænder
Fra : Giaco Marra

Dato : 27-02-02 17:14

Hey!

Når jeg prøver at brænde en CD, får jeg en: "power calibration error".
Fatter ik hvad det er, men det er meget irriterende, at jeg ikke kan brænde
noget. Ellers virker brænderen som et almindeligt cd-rom drev. Der er ingen
problemer der. Men den vil bare lige pludselig ikke brænde mere. Får bare
den der fejlmeddelse. Jeg har prøvet at sætte den over i en anden computer,
men der kommer samme fejlmeddelelse: "power calibration error".

Nogen der ved hvad det er og som kan komme med en løsning på dette meget
store problem...?

Mvh Giaco
giaco@sporty.dk

Fra : Mogens

Dato : 27-02-02 18:41

On Wed, 27 Feb 2002 17:13:41 +0100, "Giaco Marra" <giaco@sporty.dk>
wrote:

> [...]
>men der kommer samme fejlmeddelelse: "power calibration error".
>
>Nogen der ved hvad det er og som kan komme med en løsning på dette meget

Hej

Hvis det er en ældre brænder, så er det sikkert laseren som er
slidt op. Den har 2, en til at læse med og en til at brænde med
og den sidste bliver slidt op i løbet af nogle år.

Min gamle 2x Philips brænder lavede samme nummer og der
var kun en løsning. Ud med det gamle lort og ind med en ny,
hurtigere og billigere model. ( Liteon 12x )

Mvh Mogens

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 27-02-02 18:42

Hej.

Gælder det på forskellige medier eller et bestemt mærke?.
Har selv oplevet det med et bestemt mærke, kan ikke lige huske hvad det hed,
men mediet var meget blåt.

Hilsen Erik.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 27-02-02 18:46

"Giaco Marra" <giaco@sporty.dk> skrev

> [...]
computer,
> men der kommer samme fejlmeddelelse: "power calibration error".

Jeg fik samme besked med en spritny brænder og Nero 5.5.6.4 - selvom
brænderen officielt var understøttet af Nero, skulle der en opgradering
til 5.5.7.2, før skidtet fungerede. Derfor vil jeg råde dig til at se dig
om efter et andet brænderprogram i første omgang, og først dernæst
mistænke brænderen for at være defekt.

mvh
Peter