Server: mapper i mapper virker ikke
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-02-02 17:05

Hvorfor kan jeg ikke lave en mappe på HD som hedder
websites->strandvejen, hvori dét website så ligger ?

Det virker kun hvis jeg smider html direkte på HD og det betyder jo at
det vil være meget svært at adskille 20 forskillige sites.

http://80.197.181.14/strandvejen eller bare adressen uden strandvejen,
hvor de samme filer ligger.

Hvad har jeg nu lavet ged i ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 19:26

In article <1f89uzr.2clcb3qlgqt8N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Hvad har jeg nu lavet ged i ?

Du har vel ikke lavet ged i noget, du mangler sikkert bare at kigge på
nogen bogstaver. Din server skal konfigureres til at domænenavn/website
peger hen på sted_på_harddisken/website/index.html. Kan du ikke det, er
du nødt til at angive URL'en som den fulde sti.

Fra : Michael Holm

Dato : 27-02-02 19:47

> [...]
>
> Det virker kun hvis jeg smider html direkte på HD og det betyder jo at
> det vil være meget svært at adskille 20 forskillige sites.

jeg blot du skal sørge for at have en skråstreg (/) til sidst i adr. så
virker det !
http://80.197.181.14/strandvejen/
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 09:08

kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) writes:

> jeg blot du skal sørge for at have en skråstreg (/) til sidst i adr. så
> virker det !
> http://80.197.181.14/strandvejen/

Hvis det virker med / men ikke uden /, saa er det et problem med
webserveren. Den skal nemlig sende en saakaldt redirect naar den
stoeder i en situation hvor en adresse skal omskrives (her ved at
tilfoeje /).

Paa Apache, som dette ikke er, sker der oftest det at adressen
omskrives til det som Apache tror maskinen hedder men som oftest er
forkert.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jesper

Dato : 27-02-02 21:05

> [...]
>
> Det virker kun hvis jeg smider html direkte på HD og det betyder jo at
> det vil være meget svært at adskille 20 forskillige sites.

Hvilket serverprogram? Du har prøvet et par forskellige. Kig på
opsætningen, det hedder sikkert noget i retning "nested folders"
--
Jesper.
"Do not expose your LaserWriter to open fire or flame."