Laban er rejst til regnbuebroen
Fra : Gitte J

Dato : 27-02-02 09:47

I går eftermiddags sov Laban ind hos dyrlægen. Han fik en bedøvende sprøjte
og faldt i søvn med hovedet i min hånd, mens både jeg og Torben var hos ham
og nussede ham. Alting foregik stille og roligt. Derefter gav dyrlægen ham
den overdosis der skulle til, for at Laban kunne komme ud at lege uden
smerter på de store enge ved regnbuebroen. Jeg ved, at han idag ligger i
solen og pudser sig, fanger mus og fugle, alt imens han mærker vinden
kærtegne hans knurhår i en verden, hvor der ikke findes IBD eller andre
sygdomme, der kan tage livskvaliteten fra en ung og smuk kat... han har
ingen smerter længere og han tør igen hoppe og løbe uhæmmet, omend han måske
føler at nogen/noget mangler. Måske tager han lidt på igen, og måske bliver
hans efterhånden helt mørkebrune øje gult igen.
Efter lang tids overvejelse, og efter at have spurgt min dyrlæge godt
til råds, valgte jeg denne løsning, fordi jeg inderst inde ved, at Laban
ville være bedst tjent med at få fred. For nogen kan det forekomme letkøbt,
men det var det bare ikke. Udsigterne var biopsi, undersøgelser, piller,
skånekost (som han dog elskede) og de forbandede tilbagefald, og jeg ønskede
ikke at vælge ham en fremtid, hvor han igen og igen trods stram diæt skulle
opleve de smerter og den angst, jeg de seneste måneder har set ham
gennemleve snart hver 2-3 uge.
Tro mig, det har ikke været nemt og hvis jeg kunne hente ham tilbage,
havde jeg gjort det mange gange i løbet af natten ... men igen; det ville
være sket for min egen skyld. Fordi at hans lille pote i min hånd om natten,
hans varme krop i sofaen, hans spinnelyde når han kælen lagde sig oveni mine
bøger og hans krævende kalden, når han opdagede at jeg var i et andet rum,
betyder så meget mere end ord kan indfange.
Jeg har stadig to katte, den ene lever blot videre i en bedre verden, og jeg
må for hans skyld nøjes med minderne om ham.
-Gitte

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 27-02-02 10:12

"Gitte J" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message

> [...]
> den overdosis der skulle til, for at Laban kunne komme ud at lege uden
> smerter på de store enge ved regnbuebroen.

<klip>

Snøft. Jeg sidder her med tårer i øjnene (egentlig ikke så smart i
betragtning af at jeg er på arbejde og skulle forestille at lave noget
mere produktivt end at læse news...) men altså... Sikke smukt du
skriver. Og jo Laban har det godt nu. Ingen tvivl om det. Men derfor er
det jo stadigvæk SØRGELIGT!

Trøsteknus
Lisbeth

Fra : Birgitte

Dato : 27-02-02 10:51

Også et kæmpe trøsteknus fra mig og alle misserne.
Missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 01-03-02 09:09

In <261651670c87921e4410ea0a9308a22e.15796@mygate.mailgate.org>, Lisbeth
Jakobsen wrote:

> [...]
> mere produktivt end at læse news...) men altså... Sikke smukt du
> skriver. Og jo Laban har det godt nu. Ingen tvivl om det. Men derfor er

   Jeg er godt nok ikke på arbejde, og jeg kan tude så meget jeg har lyst
til herhjemme mens jeg krammer på mine to mislinger. Vi sender en masse
kram, næsegnid og spindbrum.

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Lene

Dato : 27-02-02 10:53

Gitte J wrote:

Hej Gitte....

Åh, nej hvor er det trist. Det er et utroligt smukt indlæg du har skrevet. Jeg
kan ikke sige ret meget andet end at jeg føler med dig, og ved præcist hvordan
du har det. Vi måtte selv tage afsked med vores Zia i mandags. Vi savner hende
utroligt meget og er meget kede af det. Men i vores sorg må vi trøste os med, at
vi gjorde det rigtige for Zia, ligesom du gjorde for Laban. Hverken Laban eller
Zia har smerter længere, og de er et sted, hvor alt er godt....

Medfølende og trøstende kram fra Lene.