FWA og spil på nettet
Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-02-02 01:11

Kan det lade sig gøre at spillet på nettet med FWA og evt sætte en spille
server op til det formål ... jeg tænker på counterstrike.

Og kan det lade sig gøre at sætte en ftp server op også med FWA ??

--
Med venlig hilsen / Regards,

Kenneth Sørensen aka [B&B]B@ndit
Clan B&B www.clanbb.dk

Flower - 46874259
MSN - kilden@hotmail.com

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-02 01:43

"Kenneth Sørensen" <c.k@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> server op til det formål ... jeg tænker på counterstrike.
> Og kan det lade sig gøre at sætte en ftp server op også med FWA ??

FWA-teknikken har ikke noget problem med det, men med Sonofons produkt
kan man endnu ikke opsætte servere.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : TBC

Dato : 27-02-02 02:38

> "Kenneth Sørensen" <c.k@mail.dk> skrev i en meddelelse
> spille
>
> FWA-teknikken har ikke noget problem med det, men med Sonofons produkt
> kan man endnu ikke opsætte servere.

Fordi de endnu ikke har implimenteret fast IP, eller er der regulært lukket
for nogle porte ?

TBC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-02 02:45

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> Fordi de endnu ikke har implimenteret fast IP, eller er der regulært
lukket
> for nogle porte ?

Fast IP er selvf. rart men ikke en nødvendighed for at drive servere.
Problemet er svj har forstået at alle sonofon fwa-kunder sidder bag NAT
de ikke selv kan styre

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : TBC

Dato : 27-02-02 02:51

> Fast IP er selvf. rart men ikke en nødvendighed for at drive servere.
> Problemet er svj har forstået at alle sonofon fwa-kunder sidder bag NAT
> de ikke selv kan styre

Ok, jeg er blevet bildt ind at det skulle være en "hul igennem" forbindelse
a'la modem. - Det var da min bror prøvede at få FWA, at en Sonofon
medarbejder fremsatte den påstand. (vi spurgte om mulitimedie protokoller
(H.323) og om alle porte ville være tilgængelige.

TBC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-02 03:27

NAT
> Ok, jeg er blevet bildt ind at det skulle være en "hul igennem"
forbindelse
> a'la modem.

Der er nogle fwa-kunder i gruppe. De kommenterer nok hvem af os der har
fået rigtig info, når kommer forbi.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : TBC

Dato : 27-02-02 03:44

> Der er nogle fwa-kunder i gruppe. De kommenterer nok hvem af os der har
> fået rigtig info, når kommer forbi.

Yep, det ville være rart, for umiddelbart er jeg ligeså tilbøjlig til at tro
på en nørd (venligt ment) som dig, som jeg er til at tro på en tilfældig
service medarbejder i et selskab der er i rollen som potentiel sælger. (En
brist jeg har haft lige siden jeg spurgte om info om, og diskuterede det
produkt jeg ville købe i en Expert forretning)

FWA guys, inlighten us plz !

TBC

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 27-02-02 08:25

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, jeg er blevet bildt ind at det skulle være en "hul igennem"
forbindelse
> a'la modem.

Well, det er der ikke endnu....

>- Det var da min bror prøvede at få FWA, at en Sonofon
> medarbejder fremsatte den påstand. (vi spurgte om mulitimedie protokoller
> (H.323) og om alle porte ville være tilgængelige.

Njea, det fik jeg (desværre?) også at vide i november '01 da jeg købte FWA,
men der har da ikke være "direkte hul igennem" endnu....

Desuden har "fast ip"-deadlinen være "først i december '01" så blev det
"medio december '01", derefter blev det "engang i februar" og nu siger de
"liiige på trappern".....hmm) ja ja, vi må da nærme os

MVH
Thomas som er _meget_ tilfreds med FWA liiiige med undtagelse af fast
ip-problemet

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 27-02-02 08:20

> Fast IP er selvf. rart men ikke en nødvendighed for at drive servere.
> Problemet er svj har forstået at alle sonofon fwa-kunder sidder bag NAT
> de ikke selv kan styre

Yeps, vi har fået at vide at vi kan betragte det som vi sidder bag en form
for "avanceret bridge", hvad så end det er. Rent praktisk betyder det at alt
indkommende trafik "bliver afvist i porten", hermed menes at opstiller du en
server så vil en klient ikke kunne oprette forbindelse til den....

PS. Med hensyn til "fast IP" og "muligheden for at drive server" så tror jeg
nok at de hænger sammen i sonofon's kommende tilbud. Hvis man ønsker at
drive server får man automatisk fast ip...

MVH
Thomas

Fra : Simon Skals

Dato : 27-02-02 17:11

It seems Thomas Eg Jørgensen wrote:
>Yeps, vi har fået at vide at vi kan betragte det som vi sidder bag en form
>for "avanceret bridge",

Ja, det lyder jo sandelig fint. Man kunne også have sagt "I
bliver NAT'et og kan ikke selv forwarde porte til indersiden",
men det lyder jo mindre flatterende.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 27-02-02 08:22

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> Fordi de endnu ikke har implimenteret fast IP, eller er der regulært
lukket
> for nogle porte ?

.....Fast ip(og mulighed for en direkte forbindelse til serverbrug) er lige
på trapperne ifølge flere sonofonfolk, når det bliver et reelt tilbud så vil
_alle_ porte være åbne og der vil ingen begrænsninger være...Der er således
heller ingen NAT konfiguration som man skal have sat op hvis man vil køre en
server, det er "plug'n'play" hvis man kan kalde det for det

MVH
Thomas

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-02-02 17:25

> [...]
> være...Der er således heller ingen NAT konfiguration som man skal have
> sat op hvis man vil køre en server, det er "plug'n'play" hvis man kan

Jeg venter også med længsel på at fast IP bliver en realitet på FWA - og
jeg håber de i samme åndedrag får rettet deres DNS ind så der er mulighed
for reverse DNS på deres IP-adresser. En traceroute ser lidt kedelig ud i
øjeblikket.

/lars

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 28-02-02 15:02

Lars Knudsen <lkn@dangaard.dk> writes:

> [...]
> for reverse DNS på deres IP-adresser. En traceroute ser lidt kedelig ud i

Med fast IP adresse bliver hele nettet bygget om, og dermed skulle
"reverse DNS på private net" problemet også gerne forsvinde af sig
selv.

Karsten

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-02-02 23:11

> Med fast IP adresse bliver hele nettet bygget om, og dermed skulle
> "reverse DNS på private net" problemet også gerne forsvinde af sig
> selv.

Det lyder dejligt.

Hvordan er udsigten mht. til fast IP? - jeres supportere lader til at have
strenge ordrer på at de ikke må anvende absolutte tidsværdier.

/lars