Konflikt problem under XP / hakkende lyd
Fra : Martin Mathiesen

Dato : 26-02-02 18:22

Hejsa folkens!

Jeg har et lille irriterende problem!

Jeg har tidligere prøvet at køre windows XP prøve versionen, hvor hele min
computer kørte perfekt.

Nu har jeg så installeret den fulde version og minsandten om ikke alle
kortene i pcén nu har IRQ 9. Det vil sige. Promise harddisk comtroller,
netværkskort, lydkort, usb controller.

Dette resulterer i at lyden hakker når netkortet arbejder. VILDT
irriterende!

Jeg har prøvet fysisk at flytte om på kortene i pcén. Det hjælper intet! Jeg
har prøvet i Bios at definere en IRQ for de forskellige pci slots. Det
hjælper heller ikke. Jeg har forsøgt at slå PNP bios fra. Jeg har flashet ny
bios. Og endelig kan man ikke manuelt under enhedshåndtering vælge en anden
IRQ. De står alle på automatisk!

Hvordan pokker løser man dette problem? Bundkortet er Asus CPUén er en AMD
athlon XP1600

På forhånd tak!

Venlig Hilsen
Martin Mathiesen

Fra : Madsen

Dato : 26-02-02 21:57

Martin Mathiesen skrev:

> Og endelig kan man ikke manuelt under enhedshåndtering vælge
> en anden IRQ. De står alle på automatisk!
>
> Hvordan pokker løser man dette problem?

Win2000 og WinXP kører såkaldt IRQ-sharing.
Læs evt. følgende link: <http://makeashorterlink.com/?W27751E5>

Madsen.