Fredgaard igen igen
Fra : Christian Winther Be~

Dato : 26-02-02 17:41

For ikke så længe siden luftede jeg min forargelse over, at den lokale
Fredgaard havde sat en af de gamle Ibook 366 på "tilbud" til 9999,-. Nu
har de gu'hjælmig sat et skilt op ved siden af 366'eren, hvor de
reklamerer med en iBook 500 til 10990.

Det kan man da kalde at skyde sig selv i foden.

--
"Gott sei dank; er war immer aldeles kaput"
- Per E. Hanstholm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-02-02 18:08

In article <1f883j5.exrundda626vN%bechd@mac.com>,
bechd@mac.com (Christian Winther Bech) wrote:

> [...]
> reklamerer med en iBook 500 til 10990.
>
> Det kan man da kalde at skyde sig selv i foden.

LOL

Prøv at gå derind igen... Den burde højst koste 6000kr og kun 5000kr
hvis det er den gamle uden 128bit grafik/FW/tv-out.

NB. Når du går derind er det selvfølgelig underforstået at du spørger
til den...

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 28-02-02 11:20

> LOL
>
> Prøv at gå derind igen... Den burde højst koste 6000kr og kun 5000kr
> hvis det er den gamle uden 128bit grafik/FW/tv-out.

Det var en grafit-ting, så helt gammel kan den vel ikke være.

> NB. Når du går derind er det selvfølgelig underforstået at du spørger
> til den...

Jeg går ikke ind i den onde Fredgaard igen. Derimod var jeg inde i den
gode igår og så for første gang en 14" iBook. Namnam.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 11:54

bechd@mac.com (Christian Winther Bech) writes:

> Jeg går ikke ind i den onde Fredgaard igen. Derimod var jeg inde i den
> gode igår og så for første gang en 14" iBook. Namnam.

Hvilken er god, og hvilken er ond? Der ligger en lige over for det
groenne hjoerne. Umiddelbart ville jeg skyde den til at vaere god.
Oplysning tak.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 28-02-02 14:30

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Hvilken er god, og hvilken er ond? Der ligger en lige over for det
> groenne hjoerne. Umiddelbart ville jeg skyde den til at vaere god.
> Oplysning tak.

Ikke den. Deres sortiment er mangelfuldt og rådgivningen halter. Den
gode ligger i Ryesgade. De har fx både en TiBook og 12" og 14" iBook
hjemme. Den onde er den i Storcenter Nord.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-02-02 22:39

Christian Winther Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Den gode ligger i Ryesgade. De har fx både en TiBook og 12" og 14" iBook
> hjemme

Fint. Så har du set dem begge to. Siger du ligesom alle de andre, at jeg
skal købe en 14"?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-02 22:44

In article <1f8c6i8.16v2ezeciy4nmN%muenster@esenet.dk>,
muenster@esenet.dk (Henrik Münster) wrote:

> Fint. Så har du set dem begge to. Siger du ligesom alle de andre, at jeg
> skal købe en 14"?

Hov, hov - tæller min mening ikke længere? man kunnne gå hen at du
konsekvent køber det modsatte af hvad jeg anbefaler dig

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-02-02 23:51

> Hov, hov - tæller min mening ikke længere? man kunnne gå hen at du
> konsekvent køber det modsatte af hvad jeg anbefaler dig

Har du set min nye Fuji med Shimano-udstyr? Jeg synes, de tråde du er
med i for tiden, er lidt vel syrede. Jeg regnede med, at studierne var
steget dig til hovedet, og at du var på konstant RUS-tur.
Men hvis jeg skal prøve at huske tilbage, så nævnte du noget om,
at 14" var større end 12". Jeg kan ikke finde dit indlæg om det, for
visse personer er ikke så gode til at lave subject om til noget
relevant, når de skifter emne midt i en tråd.
Peter Gersmann talte varmt for 14", kan jeg huske. Jeg regner jo
med at bruge den som primær computer, så det er måske rart med en god
stor skærm. Jeg skal hovedsaglig skrive på den. Selv om de to skærme har
samme opløsning, kan man med den store skæm undlade at zoome så meget
ind. Man kan bruge mindre skriftstørrelser rundt omkring, have dock'en
mindre etc. På den måde kan man have mere på 14" skærmen end på den
lille.
Til gengæld har jeg ikke brug for lige at smide den i
skoletasken og tage den med i skole for at tage notater i timerne. Et
par centimeter fra eller til gør derfor ikke så meget. Men jeg forstår
godt, hvad du mener med størrelsen. Du er meget velkommen til at
fremføre argumenter for en 12". Vi venter alligevel på den sidste
regning for huset, før vi anskaffer noget stort og dyrt. Eller er det
"lille og dyrt"?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 00:46

In article <1f8c8r8.pfge19ef9u3jN%muenster@esenet.dk>,

> Har du set min nye Fuji med Shimano-udstyr?

Nej, men det lyder fælt

> Jeg synes, de tråde du er med i for tiden, er lidt vel syrede. Jeg
> regnede med, at studierne var steget dig til hovedet, og at du var på
> konstant RUS-tur.

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om, før jeg bliver mere klar i
hovedet (forventes engang i 2003 når SU'en udløber)

> [...]
> visse personer er ikke så gode til at lave subject om til noget
> relevant, når de skifter emne midt i en tråd.

hæ, hæ... det var skam en bitråd du selv startede

Marker din postkasse og tryk æble+F find din artikkels message-ID, lav
derefter en ny søgning hvor du finder referencer til message-ID.

> [...]
> ind. Man kan bruge mindre skriftstørrelser rundt omkring, have dock'en
> mindre etc. På den måde kan man have mere på 14" skærmen end på den

Selvfølgelig, men du ved jo at jeg plæderer for en 12'er + en billig 17"
skærm (selv de billigste er rigtig gode i 1024*768) + eksternt tastatur.
Kort sagt det bedste af to verdener, til en lavere pris.

Desuden er jeg stadig fornærmet over du i sin tid købte Luna

> [...]
> par centimeter fra eller til gør derfor ikke så meget. Men jeg forstår
> godt, hvad du mener med størrelsen. Du er meget velkommen til at

Dem har du jo lige selv fremført, nej slut med fjolleriet.

Jeg synes bare at 14'eren ikke er nær så godt design som 12'eren (som på
sin vis er et unikum). 14"'erens tastatur udnytter eksempelvis ikke at
der er plads til et større tastatur, og rent visuelt ser den ret klodset
ud i forhold til 12"'eren osv. Rent funktionelt er en lille bærbar også
en fordel, når man futter rundt med den inde døre.

> Vi venter alligevel på den sidste regning for huset, før vi anskaffer
> noget stort og dyrt. Eller er det "lille og dyrt"?

Forventningens glæde er oftest den største

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-03-02 02:02

> Selvfølgelig, men du ved jo at jeg plæderer for en 12'er + en billig 17"
> skærm (selv de billigste er rigtig gode i 1024*768) + eksternt tastatur.
> Kort sagt det bedste af to verdener, til en lavere pris.

Jeg ville bruge pengene på Airport udstyr i stedet for. Når først du har
prøvet det, vil du aldrig kunne sætte dig foran en stationær skærm igen.

Jeg synes at den lille 12" iBook giver mest "smæk for skillingerne", men
det er jo let at afgøre. Gå til en forhandler, som har begge modeller
udstillet ...og så skal det jo nævnes at én ting som den store iBook
har givet plads til er et større batteri - 1 times mere strøm iflg.
Apple.

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 02:05

In article <1f8cg2a.ll2hckurg3gcN%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Jeg ville bruge pengene på Airport udstyr i stedet for. Når først du har
> prøvet det, vil du aldrig kunne sætte dig foran en stationær skærm igen.

Jeg tror at Henrik, med success, er blevet hjernevasket mht. Airport,
således at han har besluttet sig for at en bærbar skal have Airport.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-03-02 02:20

En læge bør vel egentlig ha' en titanium PowerBook - den passer li'som
bedst til resten af "værktøjet". Officeline har den gl. 667 MHz til lidt
over 20.000 kr. eksl. moms = en iBook + en weekendvagt eller to. Så ku'
du jo ta' Mac'en med

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 02:33

In article <1f8cgy7.1j2573hfoi5maN%mb@talent.dk>,
> [...]

> bedst til resten af "værktøjet". Officeline har den gl. 667 MHz til lidt
> over 20.000 kr. eksl. moms = en iBook + en weekendvagt eller to. Så ku'

Jeg har forslået ham en 550DVD, men den faldt vist ikke i god jord.

Når ret skal være ret, er mit eneste forbehold mod en iBook at Quartz i
høj grad er optimeret G4'eren pga. af den diplomatisk sagt "mindre-gode"
grafikaccelleration.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-03-02 23:13

> Jeg har forslået ham en 550DVD, men den faldt vist ikke i god jord.

Kan kun helhjertet anbefale anførte maskine. Henrik skal bare have den i
hænderne eller under fingerspidserne, så er han solgt.

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-03-02 00:19

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Kan kun helhjertet anbefale anførte maskine. Henrik skal bare have den i
> hænderne eller under fingerspidserne, så er han solgt.

Jeg vil i hvert fald gerne høre den først. Det er nemlig støjen, der er
den væsentlige anke herhjemme. Min kone kender en med en PB G4 der
larmer forfærdeligt (iflg. hendes beskrivelse).
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-02 00:29

In article <1f8e5vb.xvnae92k05xjN%muenster@esenet.dk>,
> [...]

> den væsentlige anke herhjemme. Min kone kender en med en PB G4 der
> larmer forfærdeligt (iflg. hendes beskrivelse).

er det ikke oplagt at hun får lov til at lytte til Mich's?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-03-02 09:12

muenster@esenet.dk (Henrik Münster) writes:

> Jeg vil i hvert fald gerne høre den først. Det er nemlig støjen, der er
> den væsentlige anke herhjemme. Min kone kender en med en PB G4 der
> larmer forfærdeligt (iflg. hendes beskrivelse).

Jeg har efterhaanden luret at det er CPU-belastningen der afgoer det.
Hvis jeg laver java-udvikling hvor der koere en Java-server saa gaar
blaeseren igang (multitraadet osv) og der bliver den til jeg er faerdig.

Hvis jeg bare laeser og skriver news, kan den vaere helt tavs meget
laenge.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-03-02 14:58

Henrik Münster <muenster@esenet.dk> wrote:

> Jeg vil i hvert fald gerne høre den først. Det er nemlig støjen, der er
> den væsentlige anke herhjemme. Min kone kender en med en PB G4 der
> larmer forfærdeligt (iflg. hendes beskrivelse).

Min PB G4 (550MHz) har noget med at hyle/hvine (se tråden Pibende HD),
men det er for aftagende. MichaelPs har det med at blæseren kører meget
(667MHz) ... varmen, ikke sandt?

Min kone kender også én, der larmer. Min egen kone larmer osse. De er
vistnok i familie, de to? OT, hvis nogen skulle have misforstået det....

I aften sidder jeg et helt andet sted i landet .. men du må gerne ringe,
så kommer jeg med PB'en, så kan du jo selv se og høre/lytte. Fruen må da
gerne lytte med ...

Er du 'vagtfri' f.eks mandag aften?

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-03-02 00:01

> [...]

> I aften sidder jeg et helt andet sted i landet .. men du må gerne ringe,
> så kommer jeg med PB'en, så kan du jo selv se og høre/lytte. Fruen må da

Nej, der er jeg desværre på vagt. Jeg tror dog gerne, min kone vil høre
PowerBook, så måske kan det blive senere på ugen. Jeg skal lige finde ud
af, hvornår hun har vagt. Jeg tror i øvrigt ikke, jeg har dit
telefonnummer, men det kan jeg måske finde i telefonbogen?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Storm

Dato : 03-03-02 00:28

Henrik Münster <muenster@esenet.dk> wrote:

> Jeg tror dog gerne, min kone vil høre PowerBook

Det vil hun næppe blive generet af, hvis jeg sidder med den i løs vægt
og "læser" er den meget meget stille af sig.
Det er hvis den virkelig kommer på hårdt arbejde at blæsebælgen kommer
på, og så bemærker man det fordi den ellers var så stille.
Den kan ikke køre en DVD f.eks., uden at skulle køle ned i en periode.
Min største bekymring er, at nogen skal komme springende og ikke se, at
jeg sidder med den fordi skærmen er så tynd og sart.
Jeg har altid lige en antenne ude for det tilfælde. - Også i tog og bus.
Mit mareridt: - en tyk dame der falder ned på tasken: "Åh det må du
sandelig undskylde."

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-03-02 00:34

> [...]

> Nej, der er jeg desværre på vagt. Jeg tror dog gerne, min kone vil høre
> PowerBook, så måske kan det blive senere på ugen. Jeg skal lige finde ud

Ja

> Jeg tror i øvrigt ikke, jeg har dit
> telefonnummer, men det kan jeg måske finde i telefonbogen?

Henrik! Er det ikke det, man kalder et retorisk spørgsmål?

Ellers prøv bare indernettet .... der står jeg med indtil flere
telefonnumre ;)

Mailen fungerer skam også ... :)

Håber meget at kunne ønske dig velkommen i PBG4 klubben ... også fruen,
naturligvis.

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-03-02 15:05

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Ja

Skal vi ikke alle sammen lægge vores aftalekalender ud på nettet? Så kan
vi se, hvornår de andre er optagede. Jeg skal nok sende dig en e-mail.

> Henrik! Er det ikke det, man kalder et retorisk spørgsmål?

Du og alle dine fremmedord. Vi har da ikke været i telefonbogeni årevis,
da vi boede i lægebolig. Nu er vi lige flyttet, så vi er ikke i
telefonbogen endnu. Desuden er jeg ikke så tryg ved at tale med folk.
Jeg er mere vant til e-mail.

> Håber meget at kunne ønske dig velkommen i PBG4 klubben ... også fruen,
> naturligvis.

Jeg har ikke fået vagtplanen ud af hende endnu. Hun sidder nede i
kælderen og skriver ph.d. Jeg har lige været nede med te, ostemad og
lidt chokolade. Jeg troede, det var hendes IBM Thinkpad, der summede,
men det var hendes overtryksventil, der hvislede. Jeg tror jeg venter
lidt med at spørge til vagtplanen. Hun er i hvert fald i Odense fra
torsdag, men måske er hun ledig tirsdag eller onsdag.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 01-03-02 16:11

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
> bedst til resten af "værktøjet". Officeline har den gl. 667 MHz til lidt
> over 20.000 kr. eksl. moms = en iBook + en weekendvagt eller to. Så ku'

Hvad kender du til Henriks "værktøj"?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-02 07:52

mb@talent.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Jeg ville bruge pengene på Airport udstyr i stedet for. Når først du har
> prøvet det, vil du aldrig kunne sætte dig foran en stationær skærm igen.

Jeg har fattigroevsudgaven af airport, nemlig et par loese kabler ved
mine yndlingspladser.

Ulempen ved Airport er at det ikke gaar helt saa staerkt som ved
almindeligt netvaerk.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-03-02 15:52

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Ulempen ved Airport er at det ikke gaar helt saa staerkt som ved
> almindeligt netvaerk.

Ja, hvis der er tale om filtransport internt på netværket, men hvis det
gælder internettrafik så giver airport mere end rigelig båndbrede. (Og
det er det jeg primært bruger mit Airport netværk til - "Sofa-surfing"!)

Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-02 16:31

mb@talent.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Ja, hvis der er tale om filtransport internt på netværket, men hvis det
> gælder internettrafik så giver airport mere end rigelig båndbrede. (Og

Det afhaenger jo af din udbyder

> det er det jeg primært bruger mit Airport netværk til - "Sofa-surfing"!)

Det er ikke ringe. Overvejer det samme til pinden, hvis jeg kan faa
dem til at betale to basestationer.

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 01-03-02 17:07

Henrik Münster <muenster@esenet.dk> wrote:

> Fint. Så har du set dem begge to. Siger du ligesom alle de andre, at jeg
> skal købe en 14"?

Hvis det var mig, ville jeg købe den udgående model til de 10990,-, men
det er primært fordi jeg er meget nærig og jeg ville nok fortryde. Da
jeg i sin tid købte 5300'eren kunne jeg for ca. 4000 mere have købt
efterfølgeren (1400 eller 3400), men jeg sparede og fortrød senere.

Så vidt jeg kunne ser, er 14"'eren god nok til at man kan bruge den til
primær skærm, hvilket jeg sikkert ville ende med, da det er rart at
kunne flytte rundt i huset. 12" er simpelthen for lille til at man gider
bøvle med det til daglig, så der må en ekstern skærm til.

For tiden arbejder jeg på en bærbar Dell med 15"s skærm og den er fin
som primær skærm omend jeg foretrækker at smide det op på en 21" ekstern
med lidt ringere opløsning.

Summa summarum, hvis man har indstillet sig på at investere, så er der
langt mest maskine i 14"'eren. Den er heller ikke så stor at den virker
klodset.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 01-03-02 17:46

On 01/03/02 17:06, in article 1f8djmb.1cm4i5g17x4kxsN%bechd@mac.com,
> [...]

> kunne flytte rundt i huset. 12" er simpelthen for lille til at man gider
> bøvle med det til daglig, så der må en ekstern skærm til.

Hvad mener du med 'man'? At _jeg_ heller ikke kan arbejde med en 12" skærm
til daglig? - det er jo en lodret løgn og det er lige før du fornærmer mig
og min iBook! Og det endda i en sådan grad at ikke en gang lykkepiller har
noget at stille op! Hmmpfff!

> Summa summarum, hvis man har indstillet sig på at investere, så er der
> langt mest maskine i 14"'eren. Den er heller ikke så stor at den virker
> klodset.

Du har helt ret! Der er omtrent godt et halvt kilo mere maskine i 14"-eren.

Henrik: en 12" er altså også at anbefale, men jeg synes du selv skal stille
de to modeller op mod hinanden og slæbe af sted med den du synes bedst om.

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 01-03-02 18:36

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> og min iBook! Og det endda i en sådan grad at ikke en gang lykkepiller har

Faktisk var det lige netop dig, jeg tænkte på, da jeg skrev "man", men
jeg syntes det var for groft at skrive: 12" er simpelthen for lille til
at Jesper gider bøvle med det til daglig, så der må en ekstern skærm
til.

Vågn op, broder, hold op med at lyve for dig selv! 12" er for lille!
Spørg bare konen.

> Du har helt ret! Der er omtrent godt et halvt kilo mere maskine i 14"-eren.

Præmisse nummer 1: Henrik skal så vidt jeg ved mest slæbe maskinen rundt
i huset. Men alt er selvfølgelig en tilvænningssag. Min låne-Dell har
15" og i begyndelsen syntes jeg det var enormt stort. Det synes jeg ikke
længere.

Men... hvis jeg så skulle vælge mellem dellen og en 12" iBook såeh...

> Henrik: en 12" er altså også at anbefale, men jeg synes du selv skal stille
> de to modeller op mod hinanden og slæbe af sted med den du synes bedst om.

I Esbjerg?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 18:48

In article <1f8dq3i.v6hgfmb82iioN%bechd@mac.com>,
bechd@mac.com (Christian Winther Bech) wrote:

> Vågn op, broder, hold op med at lyve for dig selv! 12" er for lille!
> Spørg bare konen.

nu er det jo ikke alle dr er gift med en elefant

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 01-03-02 19:02

> nu er det jo ikke alle dr er gift med en elefant

Apropos iBook....

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 19:21

In article <1f8drjj.8obtjh5v2hfcN%bechd@mac.com>,

> Apropos iBook....

Hvad har en 12" iBook nu med elefanter at gøre?

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-03-02 22:33

> Hvad har en 12" iBook nu med elefanter at gøre?

Så-så I tre! Nu må I ikke komme op at slås. Jeg spurgte jo bare om jeres
mening om iBook.
Jeg vil prøve at komme til at se dem i virkeligheden. Og jeg må
da tilstå, at en G4 ikke er helt udelukket. Det er jo kun nogle få
tusinde mere end en iBook 14". Der går nok et par uger, før jeg får
købt. Der kan jo komme en opdatering eller et godt tilbud på en af de
bærbare inden da. Men tak fordi I har givet jeres mening til kende. Det
er rart at høre andres meninger og erfaringer.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 23:12

In article <1f8e14g.14530m010jduveN%muenster@esenet.dk>,

> Så-så I tre! Nu må I ikke komme op at slås.

æv :(

> [...]
> bærbare inden da. Men tak fordi I har givet jeres mening til kende. Det
> er rart at høre andres meninger og erfaringer.

Bare vær forbedt på at du under alle omstændigheder i efter
-rationaliseringens navn kommer til at fortryde at du ikke købte den
"anden"

Fra : Christian Bech

Dato : 02-03-02 21:10

> [...]
> bærbare inden da. Men tak fordi I har givet jeres mening til kende. Det
> er rart at høre andres meninger og erfaringer.

Pas nu på, at du ikke kommer til at sammenligne de tre i en butik, hvor
der også er en ny iMac. Efter jeg så den for første gang i dag, blev jeg
alvorligt i tvivl om min næste maskine virkelig skal være en bærbar.

--
Christian

Fra : Christian Bech

Dato : 02-03-02 10:34

> Hvad har en 12" iBook nu med elefanter at gøre?

Kender du begrebet "hvid elefant"?

--
Christian

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-03-02 14:53

In article <1f8dz3h.5h2fardm5djqN%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) wrote:

> Kender du begrebet "hvid elefant"?

Jaaa, når man leder efter dem finder man Tarzan (?)

Fra : Christian Bech

Dato : 02-03-02 21:10

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jaaa, når man leder efter dem finder man Tarzan (?)

Man skal netop ikke lede efter dem. En albino-elefant er den gave som er
fuldstændig nyttesløs - den vil kun koste modtageren (i de fleste
tilfælde en indisk hersker) penge.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert

Dato : 03-03-02 16:56

In article <1f8fqiv.1b85ix1cyh4wN%giambattista.vico@mail.tele.dk>,

> Man skal netop ikke lede efter dem. En albino-elefant er den gave som er
> fuldstændig nyttesløs - den vil kun koste modtageren (i de fleste
> tilfælde en indisk hersker) penge.

årh, det ved jeg nu ikke - Elfenben anses da stadig som et afrodisium i
østasien.

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 02-03-02 13:25

> [...]

> gode ligger i Ryesgade. De har fx både en TiBook og 12" og 14" iBook
> hjemme. Den onde er den i Storcenter Nord.

Jeg må lige æde nogle af mine ord i mig igen. Fredgaard overfor det
Grønne Hjørne (Frederiksgade, Århus) har just oppet sig gevaldigt mht.
sortimentet. De havde en Dual G4, to gamle iMacs, to af de nye og begge
størrelser iBooks.

Det er godt nok en fornøjelse at se, hvor stort et publikum den nye iMac
og iBook'sene trækker. Vi måtte ligefrem stå i kø ved iMac'en. Det
bedste var dog, at det er et utroligt blandet publikum . Alt fra unge
mænd og opefter.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-02 12:51

In article <1f8baqf.1cssfxx11ul2qqN%bechd@mac.com>,

> Det var en grafit-ting, så helt gammel kan den vel ikke være.

Det kan både være den originale 366SE'er og den nyere 366'er FW,
video-out og Rage128. Kig på farven, hvis den er mælkehvid/graphite er
det den nye og dermed en OK maskine til Mac OS X. Hvis den er grumset
grå-hvid-trasculent/graphite er det den gamle SE'er og ubrugelig til mac
OS X.

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 28-02-02 14:30

> [...]
> det den nye og dermed en OK maskine til Mac OS X. Hvis den er grumset
> grå-hvid-trasculent/graphite er det den gamle SE'er og ubrugelig til mac

Tak for beskrivelsen - det er ikke overraskende en SE'er.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-02 14:54

In article <1f8bk9a.1f01fv5fjfkgjN%bechd@mac.com>,
bechd@mac.com (Christian Winther Bech) wrote:

> Tak for beskrivelsen - det er ikke overraskende en SE'er.

så bør du da slå til - Det er et unikum i kraft af den unikke pris

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-02-02 00:34

in article 1f883j5.exrundda626vN%bechd@mac.com, Christian Winther Bech at
bechd@mac.com wrote on 26/02/02 17:40:

> Det kan man da kalde at skyde sig selv i foden.

Jeg vovede mig til Esbjerg under min for nyligt afholdte ferie. Der så jeg i
den lokale Freedgaard en 466 mhz G4 med prisskiltet 15.995. 40 cm til højre
for den stod en 733 mhz QuickSilver G4 til 14.995. Hmmmmmmm. Jeg gad ikke
engang spørge hvorfor.

--
/peter

"I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me,
Superman! "
Homer Simpson.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-02-02 15:39

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> [...]
> for den stod en 733 mhz QuickSilver G4 til 14.995. Hmmmmmmm. Jeg gad ikke

Faktisk kan man konkludere at man kan gøre sig nogle kanon gode handler
i Fredgaard ! Jo mindre butikken ved om Mac desto bedre handler.

Mac i Netto nu !!!!!!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-02-02 23:06

> [...]

> for den stod en 733 mhz QuickSilver G4 til 14.995. Hmmmmmmm. Jeg gad ikke

Jow, 466'eren sælger vi til københavnerne. 733'erne er til os selv.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-02-02 23:15

in article 1f8acyt.11zveje1dwpsowN%muenster@esenet.dk, Henrik Münster at
muenster@esenet.dk wrote on 27/02/02 23:06:

> Jow, 466'eren sælger vi til københavnerne. 733'erne er til os selv.

Jeg er fra Århus så jeg købte ikke noget.

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 02-03-02 15:02

bechd@mac.com writes:

> [...]
>og iBook'sene trækker. Vi måtte ligefrem stå i kø ved iMac'en. Det
>bedste var dog, at det er et utroligt blandet publikum . Alt fra unge
Og så kan du såmen godt tilføje -og gamle koner- hvis jeg havde været i
nærheden

hilsen Hanne

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 02-03-02 15:57

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Og så kan du såmen godt tilføje -og gamle koner- hvis jeg havde været i
> nærheden

Nej, for den stod der jo stadig