Støv på scanneren!?
Fra : Kåre Andersen

Dato : 26-02-02 16:54

Har fornylig fået en scanner af en i min familie, det drejer sig om en lidt
ældre HP Scanjet 4100 C.... en lækker scanner, men problemet er at når jeg
scanner billeder ind er der "støv" på dem selvom jeg har rengjort pladen
helt! Hvad kan det skyldes? Er der støv steder udover selve overfladen man
ligger billederne, hvis ja hvordan får jeg det væk?

MVH

Kåre Andersen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 27-02-02 08:09

"Kåre Andersen" skrev...
> [...]
> helt! Hvad kan det skyldes? Er der støv steder udover selve overfladen man
> ligger billederne, hvis ja hvordan får jeg det væk?

På undersiden af glaspladen?
Hvis støvet fremkommer som striber, er det sandsynligvis
spejlet, der skal renses (meget, meget forsigtigt)

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 27-02-02 12:43

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> "Kåre Andersen" skrev...
> lidt

Støvet befinder sig sikkert på billedet!! Enten som støvkorn, eller som en
fejl ibilledet pga støv under fremkaldelse eller på negativ.

--
Kasper Thor

Remove DELETESPAMFILTER from my email-address if you want to reach me!