Lyd fra strømforsyning?
Fra : Bagle

Dato : 26-02-02 15:33

Nu har jeg lige tilsuttet min nye Alpha 8045 køler sammen med en Papst
blæser. Formålet er at det skulle fjerne noget af støjen og det har det også
gjort. Nu er der så bare mit grafikkort og strømforsyning tilbage som stadig
larmer en del. Strømforsyningen er en 300w fra et Aopen HQ08 tower kabinet
og nu vil jeg lige hører jer ad da jeg ikke har det vilde tjek på
strømforsyninger..

Kommer støjen derfra fra blæseren eller fra strømforsyningen?

Takker

-Bagle
www.sjokoladeland.dk

*Fjern 2605 i mail ved svar*

Fra : Thomas

Dato : 26-02-02 17:36

"Bagle" <bagle2605@sjokoladeland.dk> skrev i en meddelelse
> Kommer støjen derfra fra blæseren eller fra strømforsyningen?

Den kommer højst sandsynligt fra blæseren, jeg har lige købt en Pabst blæser
i dag, som jeg skal have monteret i min strømforsyning i stedet for den der
sidder der nu. Jeg forventer at sænke støjen en del ved at skifte blæseren.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok ...?!?

Fra : Esben

Dato : 26-02-02 17:38

> [...]
> strømforsyninger..
>
> Kommer støjen derfra fra blæseren eller fra strømforsyningen?

Prøv at stoppe blæseren med noget blødt og hør forskellen.

Hvis der sidder metal foran blæseren som på dette billede:
http://www.arcade-classics.com/zookeeper/PC%20power%20supply.jpg
kan du pille det af med en tang for at forbedre luftgennemstrømningen og
evt. sætte sådan en her på istedet:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=5&page=1

--
Esben

Fra : Bagle

Dato : 26-02-02 18:12

Ok det har jeg så gjort nu og fandt frem til at blæseren ihvertfald har sit
at sige.. Er det så muligt at købe en ny blæser og montere og i så fald
hvordan? Jeg syntes ikke lige at jeg så nogen måde at skille den ad på,
faktisk var det ikke rigtigt til at se om hvordan man får den ud af
kabinettet. Og der sidder forresten et kølergitter på så der er ikke noget
at hente der

--
-Bagle
www.sjokoladeland.dk

*Fjern 2605 i mail ved svar*

Fra : Esben

Dato : 26-02-02 18:25

> [...]
> faktisk var det ikke rigtigt til at se om hvordan man får den ud af
> kabinettet. Og der sidder forresten et kølergitter på så der er ikke noget

Ja, jeg har selv skilt min ad og sat en papst blæser i istedet. Den er lidt
kringlet at skille ad, først skal den skrues ud af kabinettet (3-4 skruer
bagpå kabinettet og en ovenpå), derefter skrues låget af strømforsyningen
(PSU), og til sidst skrues blæseren af. Ledningerne fra min blæser af loddet
fast inde i PSU, så dem klippede jeg over. Den nye blæser havde et
almindeligt harddisk strømstik, så jeg trak ledningen ud af PSU'en og
forbandt den med et ledigt stik i kabinettet. Desuden har jeg monteret
stikket så den nye blæser kun får 7volt i stedet for de normerede 12volt,
hvilket bringer støjen endnu længere ned.

--
Esben

Fra : Bagle

Dato : 26-02-02 18:47

Okey det må jeg da så prøve. Den blæser som jeg har fået til min cpu er sån
een her 80mm
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1

Kan jeg så bruge den samme til PSU?

Takker for svaret

Fra : Thomas

Dato : 26-02-02 22:40

> Okey det må jeg da så prøve. Den blæser som jeg har fået til min cpu er
sån
> een her 80mm
> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1

Hvorfor ikke denne i stedet:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=319&page=1 ?

Den larmer ikke så meget som den du har kig på.

Den passer i din PSU, jeg har lige skiftet min her til aften med en Pabst
12db, og hængt harddisken op i elastikker. Der er en verden til forskel i
støjniveau (nu larmede den også temmelig meget i forvejen).

--

http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?

Fra : Esben

Dato : 26-02-02 23:04

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 12db, og hængt harddisken op i elastikker. Der er en verden til forskel i
> støjniveau (nu larmede den også temmelig meget i forvejen).

Han kunne dog forsøge at sænke spændingen på hans nuværende til 5 eller 7
volt og høre hvad det giver. Den papst du nævner skubber ihvertfald ikke
særlig meget luft (bruger dog selv sådan en i min psu).

--
Esben

Fra : Bagle

Dato : 26-02-02 23:23

> [...]
> volt og høre hvad det giver. Den papst du nævner skubber ihvertfald ikke
> særlig meget luft (bruger dog selv sådan en i min psu).

Jaah men er det ikke så noget med at klippe ledninger og sån? Den er jeg
ikke så god til
:O\

Fra : Thomas

Dato : 27-02-02 10:10

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Han kunne dog forsøge at sænke spændingen på hans nuværende til 5 eller 7
> volt og høre hvad det giver. Den papst du nævner skubber ihvertfald ikke
> særlig meget luft (bruger dog selv sådan en i min psu).

Mon ikke det bliver det samme hvis han sænker spændningen til 5 eller 7
volt? Jeg har selv monteret en 12db i min PSU, og er ikke så nervøs for at
den ikke flytter nok luft. Jeg har ikke OC'et min PC og har dermed ikke
ekstra varme som jeg skal af med.

Fra : Esben

Dato : 27-02-02 22:19

> "Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Mon ikke det bliver det samme hvis han sænker spændningen til 5 eller 7
> volt?

Jo - men så behøver man jo ikke at købe en ekstra blæser.

> Jeg har selv monteret en 12db i min PSU, og er ikke så nervøs for at
> den ikke flytter nok luft. Jeg har ikke OC'et min PC og har dermed ikke
> ekstra varme som jeg skal af med.

Vel, jeg har oc'et min pc, men papstblæseren i psu'en kører ved 7 volt, for
ellers larmer den. Varmen er ikke et stort problem da min cpu max bruger
omkring 30 watt. Blæseren larmede dog ikke da den var ny, så den er vel
blevet slidt relativt hurtigt :(

--
Esben