Modem simulator
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 25-02-02 22:45

Hejsa

Jeg mangler et OS 9 program der kan lave min 2mbit ADSL om til et 56k modem!
Det skal forstås på den måde, at jeg laver hjemmesider, og derfor gerne vil
"mærke" tempoet for en modem bruger.

Findes dette program?

Mvh
Gunnar

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 26-02-02 20:29

Er der stadig ingen der har et forslag til dette?

Mvh
Gunnar

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-02-02 20:34

In article <B8A1A0A3.F281%funkpost@mac.com>,
Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Er der stadig ingen der har et forslag til dette?

Klem dit ethernetkabel i døren.

Ellers ring op med et modem.

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 27-02-02 12:08

> Klem dit ethernetkabel i døren.

....kører med Airport sååå.....

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 27-02-02 12:17

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> writes:

> ...kører med Airport sååå.....

Sæt dig udenfor i regnen, så ryger signalkvaliteten hurtigt ned i
modemhastighed
--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 12:33

In article <B8A27C89.F2E6%funkpost@mac.com>,
Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> ...kører med Airport sååå.....

Og den er forbundet hvordan med din ADSL-forbindelse?

Men bortset fra det, så kan du jo bruge modemet i din basestation.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-02 22:34

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> writes:

> Er der stadig ingen der har et forslag til dette?

Ikke til OS 9. Til OS X er der thttpd som kan throttle, hvilket netop er hvad du oensker.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Norby Larsen

Dato : 27-02-02 14:26

Vi har skrevet et lille Java program der goer det du soeger, baseret paa kode vi
har fundet paa nettet.

Det er en proxyserver med variabel hastighed (du skal derfor indstille din browser
til at bruge proxy).

Hvis du er frisk paa lidt eksperimenter, kan jeg sende det til dig.

Jeg har aldrig testet det under MacOS9, men det burde kunne bringes til at virke
(er muligvis baseret paa Java 2). Det bruger Swing, saa vi er paa kanten af MRJ's
evner under OS9, men hvis du ikke overbelaster det klarer du det nok..

Derudover har vi lavet en OSX native Cocoa version der har virket, men som vi
aldrig bruger (alle vores Mac'er koerer normal OS9), saa jeg kan ikke love noget
dér heller. Den normale "100% pure Java" kedelige Swing-version burde dog virke
uden nogen aendringer.

Som du kan forstaa, bruger det normalt under Windows.

Lad mig det vide hvis du er interesseret.

Mange venlige hilsener,

Morten

Gunnar Kristiansen wrote:

> Er der stadig ingen der har et forslag til dette?
>
> Mvh
> Gunnar

Morten Norby Larsen morten@magisterludi.com
Magister Ludi Phone: +39 02 26 11 72 80
Via Battaglia 8, I-20127 Milano, Italy Fax: +39 02 28 46 037
http://www.magisterludi.com