Video capture
Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-01-01 10:05

Jeg er selv nybegynder i video redigering, men er igang med at
undersøge, hvad der kræves, for digitalt at redigerer video. Jeg har
selv købt et digitalt video kamera, JVC GR-DVL100 med DV udgang.

Kræves der et capture card/video kort, når i forvejen jeg har en
firewire indgang på min pc? Er det så nok med et firewire/DV kabel
mellem kamera og pc samt software til redigering? Eller er der andre
forhold jeg har misforstået?

mvh Thomas

Fra : Ivan Trampedach

Dato : 26-01-01 12:34

Hej
Jeg har selv et DV og har købt et videoredigeringskort til 999,00 Studio
DV10. -købt i Elgiganten.
Et kort med indbygget firewire. Det er jeg meget glad for at arbejde med det
er nemt at bruge. Det eneste jeg er ked at er at der ikke er digital indgang
på min DV da jeg godt kunne tænke mig at spille til bage på på camera efter
redigering, men jeg har hørt at man kan købe et kabel til ca. 1200,00 som
vil skabe en digital indgang.

God fornøjelse.
Ivan