Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hasselblad
Fra : Gert Hansen

Dato : 25-02-02 20:41

Hej alle

Nogen der ved hvor jeg kan købe enkelte reservedele til mit Hasselblad eller
i dt hele taget få stumper.

Jeg mangler et par stykker af det hærdede metalstykke der skydes frem og
tilbage som lukke/lås på de gamle A12 - filmbagstykker til mit C/M 500 samt
fire stykker af tætningen i slidsen til pladen der lukker bagstykket når det
tages af huset.

Det er lidt ærgeligt (dyrt) at skulle købe nyt bagstykke blot fordi en
metaldims knækker.

Hjælp eller ideer modtages meget gerne.

Hilsen

Gert Hansen

gert@mad.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 26-02-02 00:19

"Gert Hansen" <gert@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der ved hvor jeg kan købe enkelte reservedele til mit Hasselblad
eller
> i dt hele taget få stumper.

> Hjælp eller ideer modtages meget gerne.

Hej Gert..

Prøv en Photo Team foretning eller en af de proffesionelle leverandøre til
fotografer.
Photo AV engros / Gooker / Hother eller ring til Hasselblad og snak med dem.

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-02-02 00:51

"Tholo - www.tholofoto.dk" wrote:

> Prøv en Photo Team foretning eller en af de proffesionelle leverandøre
> til fotografer.
> Photo AV engros / Gooker / Hother eller ring til Hasselblad og snak
> med dem.

Ja selve spjældpladen fås som løs reservedel, så den bør de kunne
skaffe, Gert må desværre indstille sig på, at når der står Hasselblad på
dele, så er de uforskammet dyre.

Det der til at tætne selve sprækken med, er en alm. vare som findes i
flere udformninger, det bruges jo i næsten alle kameraer, jeg vil tro
man kan købe noget hos en kamerareparatør.

Fra : John Dancke

Dato : 26-02-02 12:51

On Mon, 25 Feb 2002 23:50:53 UTC, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Det der til at tætne selve sprækken med, er en alm. vare som findes i
> flere udformninger, det bruges jo i næsten alle kameraer, jeg vil tro
> man kan købe noget hos en kamerareparatør.

Hasselblad har en spesielt utformet plastlist som ligger i spenn rundt
åpningen for magasinlokket. Jeg kjøpte et par slike til mine gamle
magasiner. Jeg henvendte meg til den norske importør og aut. reparatør
direkte. Delene kostet noen kroner men jeg vil ikke si de var
vanvittig kostbare. Jeg tror disse plaslitene kostet Nkr 250,oo for
to. Jeg har også fått andre deler, som manglende skruer og fjærer.
Somme tider gratis,

John M.Dancke

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-02-02 14:54

John Dancke wrote:

> [...]
> vanvittig kostbare. Jeg tror disse plaslitene kostet Nkr 250,oo for
> to. Jeg har også fått andre deler, som manglende skruer og fjærer.

Hvis man ser på, at den stump plastliste højst vejer et par gram, så er
kiloprisen jo 125.000 kr.......:)))

Fra : MM

Dato : 26-02-02 14:22

Prøv evt. www.orator.at
mvh
MM

Fra : Gert Hansen

Dato : 26-02-02 19:47

Tak til alle for hjælpen med at finde "stumper" til mit Hasselblad. Jeg
arbejder videre med sagen og synes jeg har fået et par gode tip.

Hilsen

Gert Hansen

Fra : Langgaard

Dato : 26-02-02 17:36

Hej

Send et brev direkte til fabrikken, jeg har haft gode resultater med det.
For 3 år siden tog jeg en dagtur til Gøteborg, indleverede en 50mm 2,8
Distagon direkte til en teknikker på fabrikken. Det var springblænden der
hang, så det var kun et øjeblik jeg måtte undvære den, efter at have gået en
tur i byen fik jeg min optik igen, med ny blænde-mekanik, jeg tog hjem
1250,- (SV.kr) fattigere.

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-