Kiks
Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 25-02-02 13:29

Jeg kan meget godt lide kiks og jeg har fået af vide at Tuc kiks er meget
fede. Nogen der ved hvilke kiks jeg skal spise? Der må ikke være mange
kalorier i!
Og så en helt anden ting, hvad er det normale antal kalorier der må være i
brød. Når jeg ser på brød er der somregel 260 kcal i, er det ok nok, jeg
synes nemlig det lyder af meget!
VH LKP

Fra : Christian Vandsø

Dato : 25-02-02 14:05

On Mon, 25 Feb 2002 13:28:52 +0100, "Lisbeth Pedersen"
<hh57@mail.strueres.dk> wrote:

>Jeg kan meget godt lide kiks og jeg har fået af vide at Tuc kiks er meget
>fede. Nogen der ved hvilke kiks jeg skal spise? Der må ikke være mange
>kalorier i!

Der er generelt for meget fedt i kiks - selv dem der reklamerer med
at de er fedtfattige. Som regel står der gram fedt pr kiks og ikke pr
100 gram foran, hvilket kan være misvisende. Gå på udkig i din lokale
kikesbiks og check indholdet.
Der er ca. lige så meget energi i 100g mariekiks som i 100g
weinerbrød

>Og så en helt anden ting, hvad er det normale antal kalorier der må være i
>brød. Når jeg ser på brød er der somregel 260 kcal i, er det ok nok, jeg
>synes nemlig det lyder af meget!

260 kcal er meget normalt for brød. Der er ca. 230 kcal i rugbrød og
260 i hvidt brød. Spaltbrød og visse italienske brødtyper er mere
fedtfattige.

/Christian
--
[ http://vis.mig.et.geekshow.dk ]
[ Non semper ea sunt quae videntur. ]

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 25-02-02 18:59

> [...]
> kikesbiks og check indholdet.
> Der er ca. lige så meget energi i 100g mariekiks som i 100g

Har du et forslag til andet i stedet for kiks?
Det må gerne være i samme retning, bare ikke knækbrød!
VH LKP

Fra : Christian Vandsø

Dato : 26-02-02 09:48

On Mon, 25 Feb 2002 18:59:11 +0100, "Lisbeth Pedersen"
<hh57@mail.strueres.dk> wrote:

>Har du et forslag til andet i stedet for kiks?
>Det må gerne være i samme retning, bare ikke knækbrød!

Jeg antager at det er som snack? Der findes flere forskellige slags
kicks og crackers uden ret meget fedt. Fælles for dem er, at de ikke
smager af nok, og man kommer til at spise flere af dem i stedet. Så
hvis du får en craving for snack a la kiks, synes jeg bare du skal
købe en pakke af de mest velsmagende kiks der er og så nyde en enkelt
eller to. Alternativer kunne være små pitabrød eller riskager med majs
(de økologiske smager af en eller anden grund bedst).

/Christian
--
~ http://www.vandsoe.dk/ ~
[ Non semper ea sunt quae videntur ]

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 26-02-02 14:22

> [...]
> eller to. Alternativer kunne være små pitabrød eller riskager med majs
> (de økologiske smager af en eller anden grund bedst).

Er riskager ikke meget fede også???
Synes jeg at jeg har læst et sted...men måske er det bare mig!
VH LKP

Fra : Christian Vandsø

Dato : 26-02-02 14:44

On Tue, 26 Feb 2002 14:21:36 +0100, "Lisbeth Pedersen"
<hh57@mail.strueres.dk> wrote:

>Er riskager ikke meget fede også???
>Synes jeg at jeg har læst et sted...men måske er det bare mig!

Der er ca. 2-3 g fedt pr 100 gram, så nej - de er ikke fede.

/Christian
--
~ http://www.vandsoe.dk/ ~
[ Non semper ea sunt quae videntur ]

Fra : Rie Lysvad

Dato : 27-02-02 11:33

Lisbeth Pedersen <hh57@mail.strueres.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a5dan3$a1d$2@sunsite.dk...

Fra : Rie Lysvad

Dato : 27-02-02 11:41

Hej lisbeth

Jeg køber Sculstads levebrød, kernegrov, med 2% fedt. Det har 180 kalorier i
100g
Og det er ikke det eneste rugbrød, der har under 200 kalorier pr. 100g

Med venlig hilsen Rie

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 27-02-02 19:48

> [...]
> 100g
> Og det er ikke det eneste rugbrød, der har under 200 kalorier pr. 100g

Takker for svaret, så er det bare så uheldigt at jeg ikke kan lide rugbrød.
Det eneste jeg kan gå med til er rugklappere, men kun fordi de er nemme som
madpakke.
VH LKP

Fra : Puk

Dato : 27-02-02 21:41

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
lide rugbrød.
> Det eneste jeg kan gå med til er rugklappere, men kun fordi de

Hvad så med fiberboller fra Schulstad? De er en del af den der
Levebrød serie de har.
Jeg spiser dem hver dag (2 af dem). De har godt nok 230 kcal pr.
100 g, men de er rigtig godt fordelt synes jeg.
Energifordelingen er 14 % protein, 78% kulhydrat og 8% fedt. De
smager faktisk også rigtig godt (slet ikke som det jeg ellers
forbinder med fiber *G*) og så mætter de ret fantastisk.
Umiddelbart synes jeg også det virker som om de har en god effekt
på min fordøjelse men det kan jo godt være noget, jeg bare bilder
mig ind.

Mange hilsner
Puk

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 27-02-02 22:01

> [...]
> Umiddelbart synes jeg også det virker som om de har en god effekt
> på min fordøjelse men det kan jo godt være noget, jeg bare bilder

Jo det kunne godt være, men ud fra hvad jeg har set i "min" butik koster de
mere end andre boller og jeg er uheldigvis i den situation at jeg er
studerende på SU *gg*. Så der skal spares hvor der kan. Men jeg tror jeg vil
se nærmere på priserne næste gang.
For tiden spiser jeg gulerødsboller fra Schulstad, og der er 260 kcal i.
VH LKP

Fra : Bettina Madsen

Dato : 01-03-02 13:19

Hvad med at bage nogle grovboller selv? Det er billigt og kan være
kalorielet

Bettina

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 01-03-02 17:47

Bettina Madsen <bettina@cyberdude.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7f7253$0$17260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad med at bage nogle grovboller selv? Det er billigt og kan være
> kalorielet
>
> Bettina

Ja det har jeg også tænkt på og efterlyst en opskrift, men der har ikke
rigtig været nogen gode nogle endnu.
Hvis du har en vil jeg da meget gerne have den.
VH LKP

Fra : LHQ

Dato : 01-03-02 20:40

Jeg tænker: Hvad med Ris Pinos? De findes jo både med banan-, chokolade-,
pizza- og paprikasmag. Men de koster selvfølgelig lidt.

LHQ

Lisbeth Pedersen <hh57@mail.strueres.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a5obcc$25q$1@sunsite.dk...

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 01-03-02 22:54

LHQ <Alex@aub.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:a5olcu$82$1@sunsite.dk...
> Jeg tænker: Hvad med Ris Pinos? De findes jo både med banan-, chokolade-,
> pizza- og paprikasmag. Men de koster selvfølgelig lidt.

Jep penge er altid et problem!
Synd at verden skal være sådan men sådan er den!
VH LKP

Fra : Hanne Jensen

Dato : 21-03-02 08:24

Fiberkost boller
De her boller bliver rigtig gode og mætter meget. Der er ca. 50 stk. i denne
portion, men den kan selvfølgelig halveres... Og så er der ikke noget fedt
i.
1. l vand. 2 pk. gær. salt. Fiberkost (det er det i en gul karton)der hældes
så meget i, at det bliver grødagtigt. Mel. ca. 1 kg. til dejen har god
konsistens.
Hæver til dobbelt størrelse, formes til flutes eller boller og efterhæver 20
min. Bages ved ca. 200 til de er gyldne.

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 30-03-02 14:37

Hanne Jensen <hanne_jensen1@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a7c1vh$9d2$1@news.cybercity.dk...
> [...]
20
> min. Bages ved ca. 200 til de er gyldne.

Hej
Takker for opskriften! Jeg har lige bagt og smagt bollerne og de smager
HIMMELSK! *gg* De kan helt sikkert anbefales.
VH LKP