Andet multimedie
OCR program
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-02-02 11:07

Hej!

Er der nogen der kan anbefale et godt freeware OCR program.

Jeg har en hitliste bog med flere forskellige skrifttyper - og små
tegninger! - på hver side som jeg gerne vil have OCR scannet til privat
brug. Teksten er heldigvis på engelsk, så det bliver kun få problemer med
æ, ø og å. Der er en del tabulering.

En tidligere kollega talte meget om et russisk freeware program han havde
fundet i et tysk blad. Det havde dansk understøttelse. Nogen der kender det
eller et andet godt freeware program.

Scanneren er en HP 4100C og der følger et program med, men det er slet ikke
godt nok.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Dennis Jensen

Dato : 27-02-02 03:41

Hi Michael,

Jeg tror det du tænker på er, "Abbey FineReader". Det er ikke
Freeware, men hvis jeg husker ret kan du hente en "Try & Buy"
version, enten på www.cnet.com eller www.zdnet.com. Det
understøtter også dansk og en lang række andre sprog, det er et
rigtig godt OCR program, især når man sammenligner prisen med
andre programmer.
Held & lykke,
Dennis

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-02-02 09:39

Wed, 27 Feb 2002 02:40:33 GMT, Dennis Jensen <dr.jensen@mail.tele.dk>
wrote:

>Jeg tror det du tænker på er, "Abbey FineReader".

Det tror jeg også.

>Det er ikke
>Freeware, men hvis jeg husker ret kan du hente en "Try & Buy"
>version, enten på www.cnet.com eller www.zdnet.com.

Dansk forhandler

http://www.prosoft.dk

hvor version 5 Pro står i 1473,-, og hvor man også kan hente en gratis
demo.

>rigtig godt OCR program, især når man sammenligner prisen med
>andre programmer.

Ja, jeg er meget glad for min ABBYY Fine Reader 4 Standard. Jeg tror
ikke, spørgerens ønske om et freeware-program, der er bedre end det,
der følger med HP-scanneren, er realistisk.

hilsen pelo

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-02-02 11:07

> Det tror jeg også.

> Dansk forhandler
>
> http://www.prosoft.dk
>
> hvor version 5 Pro står i 1473,-, og hvor man også kan hente en gratis
> demo.

OK, men jeg er da også åben for andre programmer / forslag.

> Ja, jeg er meget glad for min ABBYY Fine Reader 4 Standard. Jeg tror
> ikke, spørgerens ønske om et freeware-program, der er bedre end det,
> der følger med HP-scanneren, er realistisk.

Det der følger med HP Scanneren kan slet ikke klare opgaven. Det kan scanne
teksten til Notepad. Ikke noget med linie deling, font størrelser eller
andre simple finesser. Det er bare for ringe. Og så forlanger det
licensnummer for hver scanning.

Jeg havde engang en Mustek scanner og der fulgte et program med, der kunne
kaldes fra Word, og teksten blev så læst direkte ind i Word. Det var ikke
fejlfrit, men det var mest de danske bogstaver det gik galt med og dem er
der ikke så mange af i en engelsk bog (der er et par stykker, men det går
nok)

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : emj

Dato : 27-02-02 11:26

Michael Lund Sørensen skrev i
<_c2f8.12006$PE.602054@news000.worldonline.dk>:

>Jeg havde engang en Mustek scanner og der fulgte et program med, der kunne
>kaldes fra Word, og teksten blev så læst direkte ind i Word.

Siden har du sikkert opdateret din Word og hvis du skal have et
virkeligt avanceret tekstgenkendelsesprogram, som kan arbejde sammen
med din Wordversion, så er Omnipage Pro et rigtigt godt bud, men
gratis er det ikke.
Se det på http://www.caere.com/products/omnipage/pro/
Hilsen emj

--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 01-03-02 00:30

Hej Michael
I et tidl. indlæg som jeg har svaret på fremgår, at du har
CorelDRAW 9.
Hvis du har CorelDRAW 8 (også) så har du også OCR-TRACE -
helt gratis.
Det er ikke specielt bevendt i danske tekster - men du skal
jo også scanne engelsk!!

Hvis du har CDR 8 - og vil installere den på ny (efter
installationen af CDR 9) så skal du nok foretage en
geninstallation af CDR 9 oveni.
mvh
Lars E. Knudsen
DTP-Consult, Lyngby
-------------------------------

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-03-02 14:33

Hej Lars

Ja så må jeg finde 8'eren frem. Men jeg har nu aldrig rigtigt brud mig om
trace programmet, så FineReader får chancen først. Men Tak alligevel.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Peter_Gimm

Dato : 12-03-02 12:47

> hvor version 5 Pro står i 1473,-, og hvor man også kan hente en gratis
> demo.

Enig - det er et rigtig godt program - faktisk meget bedre end Omnipage
til tabeller og lignende...
Man kan nu godt finde pakken til under 1000,- kroner !

Mvh
Peter

http://www.kandu.dk/