Utæt nylon
Fra : Pipeline

Dato : 24-02-02 21:34

Jeg har et 5 personers telt med oversejl at nylon. Dette er blevet en lille
smule utæt ved syningerne, jeg tror det er vinden der med tiden "hiver" i
oversejlet og dermed udvider "syhullerne", altså umiddelbart ikke noget man
kan klare med en gang imprænering.
Kan man på en eller anden måde tilføje et ekstra lag nylon el. lign. over
syningerne?

MVH
Pipeline

Fra : sten basbøll

Dato : 27-02-02 10:27

"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan klare med en gang imprænering.
> Kan man på en eller anden måde tilføje et ekstra lag nylon el. lign. over

Alle caravanforhandlerne har tuber med "lim" - flydende tråd til at klare
den lille opgave. Sømforsejler - Man kan også få selvklæbende lapper i
forskellige størrelser og farver - men det lyder som om I skal "kalfatre"
hen over trådhuller og langs sømme. Vi har tidligere brugt det med fint
resultat. Et helt telt kan med tålmodighed (og kr.) limes sammen på ny.
Lapperne er lidt stive, solide, og jeg kunne forestille mig, at et par
lapper på begge sider af et meget slidt sted, eller over et gnavehul, kunne
gi et par sæsoner mere. God forstærkning til beskyttelse mod slidtage.
Materialet ser ud til at være et tekstil kunsstof, der kan tåle en del.
Man skal nok overveje, om der på stedet er rester af f.eks silikone eller
imprægnering. I så fald må der renses med silikonefjerner. Fås hos
farvehandleren, og så skal der naturligvis bagefter sprayes hen over
stederne med Imprægnering - når det hele er godt tørt. Limen på lapperne
skal nok hærde til dagen efter inden det sker.
god fornøjelse
sten

Fra : sten basbøll

Dato : 27-02-02 10:42

"sten basbøll" <sogs@image.dk> skrev i en meddelelse

> "Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> lille

, p r ø v, s o m a l t i d, selvfølgelig, lige med den silikonefjerner på
en lille kant - et ikke synligt sted. Sku nødig lave huller i teltet
den er formentlig ok på et bomuldstelt. Men nylon (?), tåler det meste,
ellers brug lidt rense benzin, den er bare ikke så effektiv som den rigtige
s-fjerner. (siger bilmalere).
sten