Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon PowerShot A20 Digital kamera
Fra : NFA

Dato : 24-02-02 17:36

Hej Folkens!

Canon PowerShot A20 http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/a20.html
Jeg er blevet forelsket i sådan et digital kamera, så nu vil jeg lige høre
juryen (jer)
om det er værd at købe. Er der nogle fordele/ulemper????

Jeg har nemlig fundet (synes jeg selv) et godt tilbud til 3000,- for
kameraet...
Er det dyrt eller billigt??

Venlig hilsen Niels F. Andersen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-02-02 18:15

On Sun, 24 Feb 2002 17:35:39 +0100,
NFA <nfa112@hotmail.com> wrote:
> [...]
> juryen (jer)
> om det er værd at købe. Er der nogle fordele/ulemper????

Jeg har været meget glad for mit. Ulempen er, at der kun er 3x
zoom, men f.eks. Olympus 2100UZ er alt for stor. Jeg har slæbt mit
A20 med i jakke/bukselommen mange gange. Og blevet tilbageholdt af
Kalashnikov bevæbnede soldater / efterretningsofficer der ikke kunne
forstå jeg ikke kunne pille en film ud af det og give ham.

Den eneste ulempe er, at i landscape / Uendelig focus mode er
billedet ikke helt så skarpt som det burde være.

Jeg har også fået nogle billeder ud som fotos, og i standard 10x15
er kvaliteten helt i top.

> Jeg har nemlig fundet (synes jeg selv) et godt tilbud til 3000,- for
> kameraet...
> Er det dyrt eller billigt??

Jeg gav lige over 4000 for næsten et år siden. Dertil kommer så
at du skal køber 4 stk. genopladelige batterier, 1600mAh eller
bedre ( 100 kr. ialt) + en INTELLIGENT lader til 200-250 kr,
samt et større hukommelseskort. F.eks. et 64MB til 360 kr eller
128MB til 600 kr.

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 24-02-02 18:26

NFA skrev:

> [...]
> om det er værd at købe. Er der nogle fordele/ulemper????
>
> Jeg har nemlig fundet (synes jeg selv) et godt tilbud til 3000,- for

Jeg har selv sådan en kamera, og må sigde at jeg er meget glad for det
(det er også mit første digitale kamera), og til en pris af 3000 kr er
det også et meget godt køb.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-02-02 22:21

> [...]

> juryen (jer)
> om det er værd at købe. Er der nogle fordele/ulemper????

Jeg står også for at skulle købe et dig. kamera i denne prisklasse, og
fandt også hurtigt frem til A20 som en mulighed... men efter at ha'
downloadet en del prøvefotografier fra bl.a Steves site, er jeg "brændt
varm" på Fuji's FinePix 2600. Det minder i funktionaliteten om Canons,
det er lidt mere uhandy, idet det er dybere end Canons A20, men det
tager til gengæld bedre billeder (skarpere end A20, som har en tendens
til at flyde lidt ud - på en pæn måde, men dog med mindre skarphed), og
så koster det omkring kr. 2600,- i Tyskland. I denne pris er inkl. 16mb
kort og oplader + batterier.

I Danmark virker det ikke som om Fuji nyder den store opmærksomhed, men
i USA, UK og Tyskland virker det som om de står side om side med andre
producenter.

Martin

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 25-02-02 00:11

"NFA" <nfa112@hotmail.com> wrote in message
> Hej Folkens!

> Jeg har nemlig fundet (synes jeg selv) et godt tilbud til 3000,- for
> kameraet...
> Er det dyrt eller billigt??

Ifølge Pricerunner.dk er det meget billigt. Hvor har du fået det tilbudt?

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Flemming

Dato : 25-02-02 00:28

> [...]

http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/a20.html

> Jeg har nemlig fundet (synes jeg selv) et godt tilbud til 3000,- for

EDB Priser siger 3391 kr, så Ja, det er billigt !

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324587950

Mvh. Flemming

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 25-02-02 14:16

www.photoshop.dk - 2.999 kr.

Fra : Flemming

Dato : 25-02-02 23:17

<lcj@wanadoo.dk> wrote in message

> www.photoshop.dk - 2.999 kr.

Hvad sker der her ! Med priser langt under alle andre på edbpriser, er jeg
da ret sikker på at de får væsentligt flere kunder, hvis de var med på
www.edbpriser.dk

Tak, for tippet !

Mvh. Flemming

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 26-02-02 12:35

On Mon, 25 Feb 2002 23:16:39 +0100, "Flemming" <Flemming@hottmail.com>
wrote:

>Hvad sker der her ! Med priser langt under alle andre på edbpriser, er jeg
>da ret sikker på at de får væsentligt flere kunder, hvis de var med på
>www.edbpriser.dk

Jeg er ikke 100 pct. sikker, men jeg mener, at www.edbpriser.dk i et
stykke tid har afkrævet de forretninger, som optræder i databasen, et
gebyr for at være med.

Det vil naturligvis afholde mange fra at tilmelde sig - ligesom man
heller ikke finder de store kapitalkæder som Fona, El-Giganten, Bilka,
FDB m.fl.i databasen, selv om de ofte har de samme eller lignende
varer til særdeles konkurrencedygtige priser.

Lars

Fra : Henrik Kjeldsen

Dato : 25-02-02 17:40

Har selv et A20 som jeg er meget glad for og som jeg gav kr. 3665.- for.
Prisen er nu nede på kr. 2999,- hos www.photoshop.dk , og til den pris er
det faktisk et rigtigt godt slagtilbud.
Husk udstyr. :etui, oplader+batterier min. 1600 mAh, kortlæser, ekstra cf
kort på ca. 128 mb, (hvor der er nok til mellem 128- 440 billeder.)

Hvad skal jeg sige : SLÅ TIL

Mvh
Henrik

NFA <nfa112@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c791652$0$56555$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Martin Damgård

Dato : 26-02-02 22:05

Daws!

A20 er et ganske fornuftigt bette kamera. Men... hvis dit motiv er tæt på, så
bliver du nemt snydt af den såkaldte parallelakseforskydning: Det færdige
billede er "forskudt" i forhold til det du så i søgeren. Mit tip er, at du
prøver dig frem, så du ved, hvor meget du skal "skyde ved siden af", for at få
det hele med.
Lad være med at bruge skærmen, dine billeder bliver hamrende uskarpe og dine
batterier dør!

Og det vigtigste: Køb en batterilader, med fire gode genopladelige batterier.
Brug IKKE alkaline batterier, selvom manualen siger de kan bruges. De er
drænet for strøm inden du har taget ret mange billeder...

MVH
Martin Damgård