rækkefølge på ide kabler ?
Fra : rh

Dato : 24-02-02 10:51

er der nogen "regler" for hvordan man gør ?

jeg har sat harddisk (c:) på ide 1 som master

med hvad med harddisk 2 & 3 , brænder eller andet ?

eller er det bedøvende ligemeget ?

--

Nostalgi for gamleradio nørder : www.ras916.dk

Fra : Peter L

Dato : 24-02-02 17:10

Harddisk nr. 2 på samme kabel som din master skal være slave.
Hvis du har 2 IDE-kabler gælder det samme for kabel nr. 2: første enhed skal
være master, nr. 2 slave.
Læg mærke til at det er den langsomste enhed af de to på samme kabel, der
bestemmer hastigheden. Sæt derfor harddiske og CD/DVD på hver sit kabel.

Peter L