Hjælp!!! Hankattepis i min stue.
Fra : Gismo

Dato : 24-02-02 15:52

Hej alle.
Jeg har hørt ude i byen at man ikke må vaske hankattepis af med ajax eller
klorin. Er det rigtigt, og vis hvad skal man så bruge. På forhånd tak.
Mvh.
Mikael Karlsen

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 24-02-02 16:09

Hej Mikael

Brun sæbe er rigtig godt. Malede og lakerede overflader tager dog skade af
det, så her ville jeg bruge et rengøringsmiddel med citronduft.

Danielle Villefrance
Ailuro's Maine Coons
mainecoon@ailuro.dk
www.ailuro.dk

"If man could be crossed with the cat,
it would improve man but deteriorate the cat."
Mark Twain

Fra : Denise

Dato : 24-02-02 16:27

Hej
Jeg ved at mange bruger Rodalon til lugtgener, men PAS på det er meget
giftigt for katte, hvis de får slikket noget i sig, så derfor skal
vejledning vedr. fortynding følges nøje og tørres godt op.
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-02-02 17:01

d. 24/02/02 15:51 skrev Gismo på gismo1977@hotmail.com i artiklen
> [...]

> Jeg har hørt ude i byen at man ikke må vaske hankattepis af med ajax eller
> klorin. Er det rigtigt, og vis hvad skal man så bruge. På forhånd tak.

Hej Mikael

Det du skal se efter er, om midlet indeholder salmiak eller klor. De to ting
lugter for katten som om der har været en fremmed kat inde og strinte på
_hans_ territorium og så kan han finde på at markere samme sted for at
overtrumfe "indtrængeren".
Det er ikke kun steder hvor katten tisser, du skal lade være med at bruge de
midler, lad hellere _helt_ være så du ikke frister mis

Til at fjerne lugten skulle en tynd rodalonopløsning være godt, men det er
noget giftigt stads, så husk endelig at fortynde godt. Måske var det en idé
også at vaske efter i rent vand - bare for en sikkerheds skyld.

--
Mange hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/