Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV-out med Geforce 2
Fra : Ostekongen

Dato : 24-02-02 15:03

Hej.
Jeg har et problem med mit tv-out. Jeg kan kun se det i sort/hvid.
Jeg har sat instillingerne til PAL under egenskaber for skærm, men det
virker stadig ikke. Jeg forbinder grafikkortet med videoen via et "dvd-kit"
bestående af et scartstik i den ene ende, jeg har sat i videoen, og i den
anden ende et stik til grafik kortet og et til lydkortet.
Mit kort er et InnoVision Geforce 2 m. 64 mb, og jeg kører på WinXP Pro. Jeg
håber der er en eller anden, der kan hjlpe mig, da jeg efterhånden er ret
desperat og ikke kommer videre selv.

-Ostekongen

Fra : lightfoot

Dato : 24-02-02 16:46

On Sun, 24 Feb 2002 15:02:59 +0100, "Ostekongen"
<ostekongen@hotmail.com> wrote:

>Hej.
>Jeg har et problem med mit tv-out. Jeg kan kun se det i sort/hvid.

er der noget sted hvor du kan vælge mellem s-vhs og vhs?
hvis der er så vælg vhs. jeg rodede en del med den lille detalje :)

bruger du grafikortets drivere til tv-out eller f.eks. tv-tool (kan
anbefales meget varmt)

lightfoot

Fra : Ingolf

Dato : 24-02-02 19:12

....og husk at købe et composite kabel hvis dit tv ikke understøtter s-vhs

Fra : Ostekongen

Dato : 24-02-02 19:28

"Ingolf" <DoNot_Spam_ingolf@musling.dk> skrev i en meddelelse
> ...og husk at købe et composite kabel hvis dit tv ikke understøtter s-vhs

Det vil jeg gerne have en nærmere forklaring af......
Mit fjernsyns er relativt nyt, og jeg er sikker på det understøtter s-vhs,
men jeg har desværre ingen fjernbetjening til det. Skal man instille noget
på fjernsynet??? Har næsten prøvet alt på pc'en

-Ostekongen

Fra : lightfoot

Dato : 24-02-02 22:40

On Sun, 24 Feb 2002 19:28:12 +0100, "Ostekongen"
> [...]

>men jeg har desværre ingen fjernbetjening til det. Skal man instille noget
>på fjernsynet??? Har næsten prøvet alt på pc'en

er udgangen på dit grafikkort et composite (et almindeligt phono stik
magen til dem på et stereo anlæg) eller et s-vhs stik (ligner det til
mus og keyboard).

hvis det er et s-vhs stik skal du bruge et kabel eller adapter der
overfører signalet rigtigt. s-vhs er delt i to signaler, et for lys og
et for farve (mener jeg det er, ret mig hvis det er forkert) hvorimod
composite, som navnet næsten siger, sender begge signaler blandet
sammen.

scart stikket i fjernsynet har en composite indgang til signalet og
hvis du giver den et (umixet) s-vhs signal får du kun et s/h billede.

er der et seperat s-vhs stik på fjernsynet?

lightfoot

Fra : Ostekongen

Dato : 24-02-02 23:31

"lightfoot" <lightfoot86dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis du giver den et (umixet) s-vhs signal får du kun et s/h billede.
>
> er der et seperat s-vhs stik på fjernsynet?

Udgangen på grafikkortet er s-vhs. Og kablet derfar ender op i et scartstik,
jeg har sat i videoen. (Et såkaldt dvd-kit). Men jeg har en ide om at man
skal ædrer nogle instillinger på fjernsynets av-kanal.........ved ikke om
jeg er helt ved siden af.
Det er altså et s-vhs stik. Hvad mener du med en adapter......det burde da
være nok med det sæt jeg købte, ikke??

-Ostekongen

Fra : Zaranin

Dato : 25-02-02 10:53

Jeg har haft det samme problem, og her er hvordan jeg løste det på mit
fjernsyn:
Mit ene fjernsyn har ingen SVHS indgang, og derfor prøvede jeg med det
berygtede Scart stik, og det gav ingen farver. Men i fjernsynets menu er der
et punkt hvor jeg kan indstille fjernsynet til at modtage signalet som VHS
eller SVHS, og da jeg skiftede til SVHS kom der farver på skærmen.
Jeg har hørt andre, som ikke kan ændre signalet i fjernsynet, har købt en
lille boks som de sætter i Scart stikket, og derved kan modtage både farve
og billede signal fra SVHS udgangen på grafikkortet.

Jeg ved ikke hvad dit DVD kit indeholder, men ellers kan en sådan boks vist
nok erhverves for 50 kr. på nettet.
Eller hvis du har en SVHS indgang på dit fjernsyn eller video, så køb et
kabel med SVHS i begge ender, og det vil funge uden problemer.

Zaranin

Fra : Ostekongen

Dato : 25-02-02 11:55

Mange tak for dit svar. JEg kan som sagt ikke ændre menuinstillingerne på
fjernsynet, da jeg ingen fjernbetjening har. Nu da jeg har købt et dyrt
kabel, ville jeg selvfølgelig helst ikke ud og investere yderligere, men
hvad er det for en boks du snakker om? Og er det noget jeg kan bruge, idet
jeg har et scart stik i den ene ende?
-Ostekongen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-02-02 18:03

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> skrev:
> Jeg har et problem med mit tv-out. Jeg kan kun se det i
> sort/hvid. Jeg har sat instillingerne til PAL under egenskaber
> for skærm, men det virker stadig ikke.

Prøv evt. med denne, hvis du ikke finder en løsning.
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10>

Og jo, den er anderledes end de normale man kan købe i fx
Aldi:
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=8>

Måske kan det også være samme problem, som med min brors
bærbare (Compaq 705EA), den kan KUN vise farver på TV
der understøttet SVHS signalet.

/Mikael