Temp
Fra : Peter Lærke

Dato : 24-02-02 10:29

er der nogle vil svare på hvad er normal tempratur på en Athlon 1600+

Min ligger ca. 50gr med kabinet åben og 60 gr med kabinettet lukke

Fra : Kasper Christensen

Dato : 24-02-02 11:12

er der nogle vil svare på hvad er normal tempratur på en Athlon 1600+

> Min ligger ca. 50gr med kabinet åben og 60 gr med kabinettet lukke

Min ligger på 50 grader med lukket kabinet.

mvh

Kasper

Fra : Peter Lærke

Dato : 24-02-02 11:50

du siger 50 gr med kabinet lukket
er der nogle former for kabinetblæs

Fra : Ove Juel Hansen

Dato : 24-02-02 11:52

"Peter Lærke" <pln@pln.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogle vil svare på hvad er normal tempratur på en Athlon 1600+
>
> Min ligger ca. 50gr med kabinet åben og 60 gr med kabinettet lukke

Hei Peter,

jeg kører med noget sammenflikket:

Soltek 75 KAV, AMD 1600+ og en Thermaltake Volcano 7 CPU-køler
(temperaturstyret omdrejninger),
Mine tal var cpu idle 42, load 44, kabinet 27 og en masse støj fra div.
blæsere, uden sidestykker faldt temp omkring 2-3 grader hvilket tyder på
manglende luftgennemstrømning?

Jeg monterede en Pabst 80mm i fronten og fik nu samme resultat med sider
monteret, som før uden
Men jeg havde stadig en masse blæserstøj - nok mest fra Volcano'en som
kæmpede på ca. 4800 rpm for at holde temp nede.
Een eller anden her i gruppen havde et link til et lille program der hedder
Vcool, jeg hentede version 1.7 (free) som virker helt fantastisk for mig.
Det stopper processoren når der ikke er brug for den og starter igen når der
er behov for det.
Ved normal drift er cpu 25-30, kabinet 21-22 og diskene 34 og det vigtigste
er nu at Volcanoen kun behøver at køre 3000-3200 rpm for at holde
temperaturen nede, jeg kan ikke længere høre den

Vær dog opmærksom på at Vcool IKKE hjælper hvis processoren virkelig skal
knokle, tværtimod øger vcool belastningen nogle få procent, men i mit
tilfælde virker det godt, med kun få gange at nå de "gamle" relativt gode 40
grader.
Opsætningen har nu kørt i ca. 1 måned klippestabilt

Jeg har desværre ikke linket, men det finder du let med Google?

Hilsen Ove

Fra : jakob wolffhechel

Dato : 24-02-02 17:07

"Ove Juel Hansen" <ove.juel@[Take-away]ddf.dk> wrote in message

> [...]
der
> er behov for det.

> Opsætningen har nu kørt i ca. 1 måned klippestabilt

hvorfor bruger du ikke bare ACPI? det har samme egenskaber og kan aktiveres
via BIOS.. intet eksternt program nødvendigt. jeg er dog ikke klar over, om
win98 er acpi-kompatibel. win2k og winxp er... redhat 7.2 er osse
acpi-kompatibel, mener jeg.

du skal desuden være klar over, du skal geninstallere dit operativ system,
hvis du skifter ml. acpi disabled og enabled, da acpi desuden opererer med
virtual irq's.

/j

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 24-02-02 13:09

On Sun, 24 Feb 2002 10:28:48 +0100, "Peter Lærke" <pln@pln.dk> wrote:

> er der nogle vil svare på hvad er normal tempratur på en Athlon 1600+
>
> Min ligger ca. 50gr med kabinet åben og 60 gr med kabinettet lukke

Min ligger typisk på 62 grader, men jeg har også en billig slamblæser
(Cooler Master DP5-6I11A), der larmer som et svin. Jeg ved ikke hvad
temperaturen falder til, hvis jeg kører med åbent kabinet, for jeg har
ikke lyst til at høre blæseren tydligere end nu.

Hvilket minder mig om, at jeg gerne vil udskifte blæseren. Jeg ved
bare ikke hvad jeg skal vælge. Folk anbefaler gerne en Alpha PAL8045
(hedder den vist) som køleprofil, men den er ikke kompatibel med mit
bundkort (Asus A7V266-E), med mindre at man filer den til. Og så vil
jeg hellere have en, der bare er Plug'n'Cool[tm]. Forslag?

- Thomas

Fra : UraNos

Dato : 24-02-02 14:57

Molex er mit svar, den larmer ikke og så køler den fint

--
Mvh UraNos
uranos@kknudsen.dk

Fra : Razer

Dato : 27-02-02 17:55

> [...]
> bundkort (Asus A7V266-E), med mindre at man filer den til. Og så vil
> jeg hellere have en, der bare er Plug'n'Cool[tm]. Forslag?

Hejsan...

Jeg har en XP 1700+, der i idle ligger på ca 34 grader, hvilket må siges at
være ok i forhold til hvad i skriver. Godt nok er dette målt med den føler
der sidder i mobo, men anyway. den er stadig pænt kold...
jeg har et homemade Kabinet af træ der er ret lydsvagt.
Jeg kører normalt kun med en 80mm ind i bunden, men kan tænde yderligere et
indsug på 40mm med blæs direkte til cpukøleren. derudover kan jeg tænde en
80 mm ud i toppen.
Min cpu køler er en NC silverado et eller andet ( den med sølvpladen i
bunden, fra Studiedata) som jeg har planslebet og givet articsilver 2, både
på bagsiden, som fra standart er totalt skæv ( ikke godt nok noice control)
og selvfølgelig mellem køleprofil og cpu.
den kører med 8V på blæserne og er pænt lydløs.
alle andre blæsere i mit system er Papst Low Noise blæsere da det skal være
så stille som det nu engang er muligt, men lad os nu se når mit hjemmelavede
kølehoved er blevet CNC fræst på Bornholm og mit vandkøling komer op og
køre... Så bliver det Ultrakoldt og Virkeligt Low Noise.

Thomas