Tilslutning af IMAC til stereoanlæg
Fra : Martin B. Justesen

Dato : 23-02-02 19:12

cph 23.2.02

Hej,

Hvordan slutter jeg min IMac til mit stereoanlæg, så jeg kan høre musik osv.
over anlægget?

mvh.

Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 23-02-02 19:16

On 23.2.2002 19:12, in article B89D9A19.2331%mbj@nogj.dk, "Martin B.
Justesen" <mbj@nogj.dk> wrote:

> [...]
>
> Hej,
>
> Hvordan slutter jeg min IMac til mit stereoanlæg, så jeg kan høre musik osv.

Du putter en ledning i lydudgangen og ind i stereoanlægget.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-02-02 04:57

Hej David & Martin

David, - det er meget godt, - MEN man skal passe meget godt på, hvordan man gør
det.... - Ellers risikerer man et af to ting, - enten brænder du computeren af,
eller også brænder du udgangstrinnet i forstærkeren af. - Ingen af delene lugter
særlig godt (-.

Martin, - For at opnå den bedste forbindelse sætter du lydniveauet på iMac'en ret
lav i første omgang, så du undgår div. 'afbrændinger'. Forbind en ledning med
3.5mm stereojack til iMac'ens lydudgang og sæt de to RCA phonoplugs i en AUX
indgang på forstærkeren.

Sæt fx. en CD i din CDafspiller på dit stereoanlæg og lad den spille. Start så en
musikfil på iMac'en og brug omskifteren på forstærkeren til at afspille lyden.
Juster lydniveauet på computeren, så den ligger tæt på den CD, der også spiller.
Det kan du sagtens kontrollere ved at skifte frem og tilbage mellem dem.

Hvis du også vil kunne optage på computeren, skal du bruge 2 stks. af de
ledninger med 3.5mm stereominijack + 2 RCA phonoplugs. Forbind ledningen fra
iMacens udgang til 'PLAY IN/LINE IN' på tapestikkene (som ved forb. til AUX
indg.). For at kunne optage på computeren sætter du så den anden lednings RCA
stik til 'REC OUT/LINE OUT' på forstærkerens tape stik og sætter minijackstikket
i iMac'ens Line IN / Mic indgang

Lidt teknisk. Du må typisk ikke komme over en spænding på iMac'ens udgang på 1v
+/- 3db, målt ved 30kohm (IEC4507) og signalet _ind_ i iMac'en må typisk ikke
overstige 0,775v +1/-3db v. 50kohm (IEC4507). Disse tal svarer til niveau på en
kassettebåndopgater.

David Blangstrup wrote:

> Du putter en ledning i lydudgangen og ind i stereoanlægget.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-02-02 10:38

> [...]

> Hej,
>
> Hvordan slutter jeg min IMac til mit stereoanlæg, så jeg kan høre musik osv.

hellerup 24.2.02

Martin i Brink Elektronik lige ved Nørreport Station kan du købe det
kabel du skal bruge. Jeg købte et i går på en meter til 25,-

Det er et mini-jack -> phonoplugs.

Som Erik R. også skriver så vær forsigtig ved tilslutningen. Lad alt
være slukket. Brug en tape indgang eller AUX indgangen. Juster
lydniveauet, så det er nogenlunde ens ved radio, cd, iMac

Hvis dine mp3 filer er over 160 er det acceptabelt.

--
Med venlig hilsen Jesper )

http://www.gylling.net/