OS 8.6.1
Fra : Martin Stender

Dato : 23-02-02 17:23

Hej alle,

Jeg kører System 8.6 når jeg bruger maskinen til audio/midi etc. - da det
system ikke er så hård ved CPU'en. Det kører nogenlunde fint, men jeg får
nogle gange en fejl, som - så vidt jeg har forstået - ikke ville opstå hvis
jeg brugte 8.6.1. (det er også nævnt i Logic manualen, at 8.6.1 er mere
stabilt).
Men jeg kan ikke finde et OS 8.6.1 opdate på Apple's site - hverken www
eller ftp. En søger på google, afslører at andre har samme problem. Apple
påstår at der ikke eksisterer et OS 8.6.1, men jeg er sikker på, at jeg selv
har kørt det på et tidspunkt. Underligt.

Er der nogen, som ligger inde med det, eller hved hvor man kan finde det ?

Mvh
Martin

Fra : macsteen

Dato : 23-02-02 17:39

in article 3c77c210$0$56614$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Martin Stender
at martin@stender.com wrote on 23.02.2002 17:22:

> [...]
> har kørt det på et tidspunkt. Underligt.
>
> Er der nogen, som ligger inde med det, eller hved hvor man kan finde det ?

I et andet sol-system måske?

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-02-02 17:51

Martin Stender <martin@stender.com> wrote:

> Apple
> påstår at der ikke eksisterer et OS 8.6.1, men jeg er sikker på, at jeg selv
> har kørt det på et tidspunkt. Underligt.

Det findes altså ikke. 8.5.1 gør, men ikke 8.6.1 ...
Martin P

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-02-02 04:31

Hej Martin

Jeg kan godt forstå dit problem/dilemma... Men Mac OS 8.6.1 kom aldrig i fri
handel eller til download fra Apples websider. Svjh. kom den rent faktisk kun
sammen med en enkelt eller to af de første G4 maskiner, men hvilke af dem, kan
jeg ikke huske - måske MP'eren. Men jeg kan huske, at det kun var meget få
ændringer i forhold til 8.6, der var i 8.6.1. - Den eneste, jeg umiddelbart kan
komme i tanker om, er, at skriftstyringsproblemerne fra 8.6 var væk i 8.6.1.

Martin Stender wrote:

> [...]
> har kørt det på et tidspunkt. Underligt.
>
> Er der nogen, som ligger inde med det, eller hved hvor man kan finde det ?

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Jens

Dato : 24-02-02 11:35

Apple vedkender sig nu godt nok 8.6.1. Den omtales i dette dokument:
http://www.info.apple.com/usen/macos8.5/

Fra : Villy Erichsen

Dato : 24-02-02 14:34

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> komme i tanker om, er, at skriftstyringsproblemerne fra 8.6 var væk i 8.6.1.

Den kom bl. a. med G4 400 MHZ - noget af det værste klamp der er frigivet fra
Apple - bortset fra sys 6.07.
Jeg ved det af smertelig erfaring.
Systemet indehold visse dele fra OS 9 - som ikke var understøttet. Værre var at
første udgave af OS 9 heller ikke kunne spille sammen med maskinen - og vort
netværk.
Så jeg måtte bytte den til en G3 + en køretur til København (hastede da maskinen
skulle køre og producere)
Siden har jeg købt flere G3 maskiner og vort anlæg spiller nu særdeles stabilt med
OS 9.1

VH
Villy Erichsen