Et spørgsmål om lyn og torden
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-02-02 00:43

Jeg har stor medlidenhed med alle jer, der haft en snestorm af
dimensioner ind over jeres hoveder. Har siddet og kigget ud på græønne
plæner og næsten sort asfalt ... bundet her til stedet, fordi aftaler er
blevet aflyst i det østjyske (for Mortens skyld_ østjydske) og i det
Køæbenhavnske.
Men nu hagler det voldsomt og lige bag haglvejret kommer der nogle
bragende tordenvejr.

Derfor: Hvordan er det lige man forholder sig i tordenvejr med Mac'er?
Især dem der er sat op imod en ISDN router.

1) Er det telefonnettet, der er det 'farlige'?
2) Eller er det lysnettet?

Det drejer sig naturligvis ikke om bulderet (lyden) men om risikoen for
lynnedslag i installationerne.

Har én gang set en afbrændt maskine hos en stakkels folkeskolelærer. Og
lugten var grim. Skaden var dog ikke så stor, det var en Wintel maskine.
Læreren overlevede.

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 00:51

In article <1f8187g.zpyz3a1nl7bx5N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> 1) Er det telefonnettet, der er det 'farlige'?
> 2) Eller er det lysnettet?

Det er begge dele.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-02-02 02:19

> Det er begge dele.

Tak MagisterMundi. Det var et klart svar.

Så den med livrem og seler er slet ikke så tosset, vel?
Når jeg flytter mit syndige legeme med påklistret PBfra bopælen er
maskinerne naturligvis slukkede. Jeg trækker også lysnet-forsyningen ud
(jeg skal jo ikke bruge de pågældende maskiner)

Men hvad med routeren? Mit LAN netværk? Skal jeg trække alle ethernet /
netværkskabler ud af _alle_ ting?

Hvis jeg nu hiver ISDN kablet ud af routeren, så virker telefonerne vel
ikke?

Det er da pokkers til klik-ud, klik-ind og skiften kabler hele tiden :)
Er netkabler i ethernet hotswap? Kan portene holde til det - bare mere
end et par år?
USB portene på min PB ser noget dingelvorne ud - stikket sidder skævt og
er lidt løsagtigt.

Er det ikke flot, at jeg kan kaste indtil flere spørgsmål ud i samme
meddelelse

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 03:16

In article <1f81akv.pnz2i012e2b2yN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Så den med livrem og seler er slet ikke så tosset, vel?

Det er den aldrig.

>da pokkers til klik-ud, klik-ind og skiften kabler hele tiden :)
> Er netkabler i ethernet hotswap?

Ja.

> Kan portene holde til det - bare mere
> end et par år?

Ja

> USB portene på min PB ser noget dingelvorne ud - stikket sidder skævt og
> er lidt løsagtigt.

Løsagtigt ligefrem? Nøjagtigt hvordan giver det sig udtryk?

> Er det ikke flot, at jeg kan kaste indtil flere spørgsmål ud i samme
> meddelelse

Jo. Men hvis lynnedslag mm videre bekymrer dig, så anskaf dig noget
udstyr der beskytter mod det. Den dag lynet slår ned har du alligevel
glemt at hive kablerne ud.

Jeg kan da tilføje at det ser imponerende ud når lynet slår ned på ens
altan (hvilket er meget godt, da der går lidt tid inen man kan se noget
andet). Braget overgår selv de vildeste nytårsknald (bortset fra dem der
inkluderer en partner af det modsatte køn (eller samme hvis man er til
den slags)). Luften får en helt speciel lugt (ozon - lidt senere noget
andet afhængigt af tilskuernes nerver). Regningen sender man til
forsikringsselskabet, så man får nye telefoner og andet godt.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-02-02 14:34

In article <newsspam3-1598C7.03154123022002@dtext.news.tele.dk>,

> Jo. Men hvis lynnedslag mm videre bekymrer dig, så anskaf dig noget
> udstyr der beskytter mod det. Den dag lynet slår ned har du alligevel
> glemt at hive kablerne ud.

Fredag morgen under snestormen her i Nordsjælland fik vi en lille
strømafbrydelse på et splitsekund, hvor lyset blinkede ganske kort og en
ventilator på badeværelset gik noget ned i hastighed. En gammel PC'er
jeg har stående med FreeBSD har indbygget UPS og den bippede lige en
gang for at markere, at UPS'en havde overtaget strømforsyningen.

Cuben stod også tændt, men den var ligeglad og kørte bare videre Det
kan være de har indbygget en lille mini-UPS i den eksterne
strømforsyning...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 14:48

In article <rfn-824542.14340523022002@dtext.news.tele.dk>,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> [...]
> jeg har stående med FreeBSD har indbygget UPS og den bippede lige en
> gang for at markere, at UPS'en havde overtaget strømforsyningen.

Nu du siger UPS, så er det faktisk en pragtfuld måde at beskytte sit
udstyr mod for store udsving i hvor mange volt der kommer igennem
snorene.

> Cuben stod også tændt, men den var ligeglad og kørte bare videre Det
> kan være de har indbygget en lille mini-UPS i den eksterne
> strømforsyning...

Kondensatorer kan være en god ting.

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-02 15:42

On Sat, 23 Feb 2002 03:15:41 +0100, Martin Edlich
<newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> [...]
> andet afhængigt af tilskuernes nerver). Regningen sender man til
> forsikringsselskabet, så man får nye telefoner og andet godt.

Det var ellers mit indtryk, at du bestemte, hvor lynet slog ned. Men det
var måske en hvis anden herre, der sendte det efter dig?
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-02 15:37

In article <3c77a9dc.11069246@news.tele.dk>,
muenster@esenet.dk (Henrik Münster) wrote:

> Det var ellers mit indtryk, at du bestemte, hvor lynet slog ned. Men det
> var måske en hvis anden herre, der sendte det efter dig?

Har du overvejet om han _er_ "en hvis (ikke vis) anden herre"?

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 15:42

In article <spam-F5773B.15371523022002@localhost>,

> Har du overvejet om han _er_ "en hvis (ikke vis) anden herre"?

Jeg er en viis herre!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-02 15:48

In article <newsspam3-EC208F.15414923022002@dtext.news.tele.dk>,

> Jeg er en viis herre!

Damm, det er sidste gang jeg køber en nordtydsk stavekontrol...

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 16:41

In article <spam-C88C53.15480623022002@localhost>,

> Damm, det er sidste gang jeg køber en nordtydsk stavekontrol...

Få pengene tilbage, der er helt klart for mange fjel i til at produktet
er acceptabelt.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-02 16:50

In article <newsspam3-C16AAA.16404523022002@dtext.news.tele.dk>,

> Få pengene tilbage, der er helt klart for mange fjel i til at produktet
> er acceptabelt.

jeg ved ikke om stavekontrollen er likvid, men jeg vil være åbendennes
PB G4 i pant

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 16:59

In article <spam-D0804F.16501123022002@localhost>,

> jeg ved ikke om stavekontrollen er likvid, men jeg vil være åbendennes
> PB G4 i pant

Hvorfor? Savner du en mere transportabel HD?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-02 17:16

In article <newsspam3-F26ECB.16585823022002@dtext.news.tele.dk>,

> Hvorfor? Savner du en mere transportabel HD?

næ, jeg kunne bare godt tænke mig en løsning der ikke var todelt.

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 17:28

In article <spam-D58BE6.17161223022002@localhost>,

> næ, jeg kunne bare godt tænke mig en løsning der ikke var todelt.

Der ville ellers være noget helt specielt over at bruge en TiBook som
ekstern HD til en iceBook.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-02 18:15

In article <newsspam3-2058F7.17282223022002@dtext.news.tele.dk>,

> Der ville ellers være noget helt specielt over at bruge en TiBook som
> ekstern HD til en iceBook.

nej, det er en alt for brugervenlig og elegant løsning, i forhold til at
bruge en PM G4 som ekstern HD. Forstil dig kabeltromlens størrelse hvis
iBook'en skal kunne bruges i S toget.

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 18:48

In article <spam-814B49.18143323022002@localhost>,

> nej, det er en alt for brugervenlig og elegant løsning, i forhold til at
> bruge en PM G4 som ekstern HD. Forstil dig kabeltromlens størrelse hvis
> iBook'en skal kunne bruges i S toget.

Pjat med dig. Du tager da en sækkevogn og stabler nogen bilbatterier på
den, så har du strømmen med dig. Ellers hænger der nogen ledninger over
S-togene du kan tappe lidt strøm ud af.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-02 05:44

In article <newsspam3-8BDDC3.18482523022002@dtext.news.tele.dk>,

> Pjat med dig. Du tager da en sækkevogn og stabler nogen bilbatterier på
> den, så har du strømmen med dig.

Kan ingenøren ikke flikke en sammen til mig?

> Ellers hænger der nogen ledninger over S-togene du kan tappe lidt
> strøm ud af.

duer det også i busssen?

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-02-02 09:02

In article <spam-2C5C0D.05442025022002@localhost>,

> Kan ingenøren ikke flikke en sammen til mig?

Joda. Har du råd til det?

> duer det også i busssen?

I nogen lande, ja.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-02 09:14

In article <newsspam3-A6EAFB.09014225022002@dtext.news.tele.dk>,

> Joda. Har du råd til det?

jada, selv en studerende kan trække 7 til 8kr ud af sit buget.

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-02-02 10:25

In article <spam-EF9F55.09141625022002@localhost>,

> jada, selv en studerende kan trække 7 til 8kr ud af sit buget.

Det burde række til en bedre stavekontrol end den du bruger nu.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-02-02 23:49

Morten Reipp Knudsen (i et manglende indlæg!) wrote:

> [...]

Likvid i økonomisk forstand eller i sproglig forstand? Skal du være
dansklærer? Har du meldt dig til dansk som liniefag henne på
Semmineringsanstalten? Så, husk endelig at få det bedste ud, af de 32
timer I får. Sådan har jeg forstået ministeren for området Ulla Tørfisk.

Morten skrev:
> [...]

Er der en åbenbaring på vej til os? _jeg_ forstår det ikke.

Med små bogstaver: gik jobsamtalen godt? Dumt spørgsmål, det er ren
retorik, for jeg er sikker på, at du klarede det fint. Jeg tror i hvert
fald på, at du får jobbet :)

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-02 17:13

In article <newsspam3-C16AAA.16404523022002@dtext.news.tele.dk>,

> Få pengene tilbage, der er helt klart for mange fjel i til at produktet
> er acceptabelt.

jeg ved ikke om stavekontrollen er likvid, men jeg vil være åben for at
tage dennes PB G4 i pant

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-02-02 23:49

> jeg ved ikke om stavekontrollen er likvid, men jeg vil være åben for at
> tage dennes PB G4 i pant

Åh, en åbenbaring! Klar tale, forståelig snak.

Skulle det i så fald være i pant for en cykel med et tretrins Torpedo
gear? Ikke interesseret. Men Bakskulden er stadigvæk din, det er oven i
købet en gave ....

Desuden må panten vel være min? Du er snart skrevet for en betydelig
regning på mange V, måske endda efterhånden KiloVolt

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-02 05:44

In article <1f82zqz.1pa3otr1vj5aplN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,

> [...]
>
> Skulle det i så fald være i pant for en cykel med et tretrins Torpedo
> gear? Ikke interesseret. Men Bakskulden er stadigvæk din, det er oven i

torpedo gear er muligvis i høj kurs i det nordtjydske, men ikke her i
Københavnstrup, hvor de kan plukkes stort set kvit og frit fra et hvert
gadehjørne.

> Desuden må panten vel være min? Du er snart skrevet for en betydelig
> regning på mange V, måske endda efterhånden KiloVolt

At du vælger at udføre dit job hjemmefra er ikke min fejl - Jeg har
tilbudt dig et dejlig lunt lokale hvorfra du må spise al den strøm du
måtte have lyst til.

Tror du også at tapperne på Carlsberg får refunderet udgiften til at
have et tappe anlæg stående hjemme, i tilfælde af at de ikke gider gå på
arbejde?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-02-02 23:49

> Damm, det er sidste gang jeg køber en nordtydsk stavekontrol...

Har du da købt den i Tydskland? Så må den være mere antikveretet end den
spellchecker I også har diskuteret her i NG'en?

Men OK. Dr.manden, Henrik, er hvist lovlig undskyldt. Han er på hvagt og
sidder ved en (ydrrr) Winteldåze, og dét har han det jo ikke godt med.
Og han har da hvist også alt for lidt at lave på den hvagt?
Jeg kan næsten høre ham sidde og synge: "Hvis lille doktor er jeg? ...
replikken kommer så: "Anne-Maries"
A-M er - så vidt jeg kan se i ugebladene - en vis medredaktør.

Til Mundi-manden (med de lånte magister-fjer), stavemåden viis er
opgivet for længe siden, fortæller et opslag i en bog, jeg har. Sådan en
med sider af papir og med grønt omslag.

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 23-02-02 17:58

> Har du overvejet om han _er_ "en hvis (ikke vis) anden herre"?

Det er han ikke, den plads er besat af Al Pacino, så jeg i en dokumentar
udsendelse på DR i går. Her drev han en ung lovende advokat ud i noget
meget skidt, hvorefter han til slut viste sit sande ansigt. Programmet
hed Djævlens Advokat, genudsendes sikkert på DR2.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 18:44

In article <1f82iqj.1mwm77h1nn5jcwN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> Det er han ikke, den plads er besat af Al Pacino, så jeg i en dokumentar
> udsendelse på DR i går.

Al Pacino gav en ganske imponerende fortolkning af bechd.

Fra : Christian Bech

Dato : 25-02-02 21:53

> Al Pacino gav en ganske imponerende fortolkning af bechd.

Mere end det. Han var meget inspirerende. Når nu jeg prøver et par af
tingene af på Thorbjørn, vil du så arve hans TiBook?

--
bechd

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-02-02 22:37

In article <1f86kie.zemhss1nf52u4N%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) wrote:

> Mere end det. Han var meget inspirerende. Når nu jeg prøver et par af
> tingene af på Thorbjørn, vil du så arve hans TiBook?

Ja tak.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-02 02:18

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> writes:

> Ja tak.

Den skal til reperation først...

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 15:41

In article <3c77a9dc.11069246@news.tele.dk>,
muenster@esenet.dk (Henrik Münster) wrote:

> Det var ellers mit indtryk, at du bestemte, hvor lynet slog ned. Men det
> var måske en hvis anden herre, der sendte det efter dig?

Skrev jeg ikke at jeg fik nye telefoner og andet godt? Det er sguda en
smart måde at få fornyet udstyret.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-02-02 23:49

> Ja.

Herligt

> Løsagtigt ligefrem? Nøjagtigt hvordan giver det sig udtryk?

Jeg kan skubbe USB stikket fra side til side (vandret) med en vandring
på 2-3 mm, men måske skal det være sådan?
Er USB også hotswap?
Et mærkeligt fænomen er, at når jeg trækker et USB stik ud, ringer min
router op til min ISP.
Så mit problem med autoopkald er ikke helt løst ... men jeg er ved at
være så meget X'er, at jeg sjældent slukker maskinen og sjældent behøver
logge ud (ved log in ringer routeren også op)

> Jo. Men hvis lynnedslag mm videre bekymrer dig, så anskaf dig noget
> udstyr der beskytter mod det. Den dag lynet slår ned har du alligevel
> glemt at hive kablerne ud.

Hvad tænker du på? Noget så banalt som en lynafleder? Nej, vel. Det er
garnateret meget mere sofistikeret.

> [...]
> andet afhængigt af tilskuernes nerver). Regningen sender man til
> forsikringsselskabet, så man får nye telefoner og andet godt.

Flot beretning, men næppe nogen rar oplevelse. Jeg kan huske fra min
barndom ("Og det var mange penge dengang ..."), at lynet slog ned i
vores hus, i telefonen. Da den blev skilt ad, lå der en mindre klump
sammensmeltet metal i bunden af den.
HGer hvor jeg bor for nuværende kan jeg se tordenvejret komme
anstingende, hvis det altså kommer fra vest, ude over Nordsøen /
Vadehavet. Det er et imponerende syn, at se lynene under horisonten som
reflekser på himlen (skyerne). Så jeg bliver som regel advaret i tide :)

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-02-02 00:26

In article <1f82yb0.1hjjhiu18rjh20N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Jeg kan skubbe USB stikket fra side til side (vandret) med en vandring
> på 2-3 mm, men måske skal det være sådan?

Slå lige løsagtig op i din papirdimmer.
Jeg har oplevet USB-stik med varierende løshed, så hvis det ikke er
selve stikket i PB'en der bevæger sig, så bør det ikke være et problem.

> Er USB også hotswap?

Ja.

> Et mærkeligt fænomen er, at når jeg trækker et USB stik ud, ringer min
> router op til min ISP.

Du har ret, det er mærkeligt.

> Så mit problem med autoopkald er ikke helt løst ... men jeg er ved at
> være så meget X'er, at jeg sjældent slukker maskinen og sjældent behøver
> logge ud (ved log in ringer routeren også op)

Den skal lige finde dit hostname. Sætter du en caching nameserver op,
slipper du formodentligt for det.

> Hvad tænker du på? Noget så banalt som en lynafleder? Nej, vel. Det er
> garnateret meget mere sofistikeret.

Det er skam ikke så sofistikeret, det er bare en transient beskyttelse.
En sådan er indbygget i de fleste UPS'er, men der er som regel ikke
beskyttelse af ISDN-linjer.

> Flot beretning, men næppe nogen rar oplevelse.

Den hører helt klart ind under "spændende" kategorien.

> Jeg kan huske fra min
> barndom ("Og det var mange penge dengang ..."), at lynet slog ned i
> vores hus, i telefonen. Da den blev skilt ad, lå der en mindre klump
> sammensmeltet metal i bunden af den.

Vores ISDN-telefoner holdt bare op med at fungere. De lugtede godt nok
lidt grimt indeni, men de brød i det mindste ikke i brand.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-02-02 22:55

> Slå lige løsagtig op i din papirdimmer.

Ja, ja, det var nu mere ment som en spøg :)

> Jeg har oplevet USB-stik med varierende løshed, så hvis det ikke er
> selve stikket i PB'en der bevæger sig, så bør det ikke være et problem.

Det ser ud til kun at være stikket på USB enhedens ledning ... ikke i
maskinen.

> Den skal lige finde dit hostname. Sætter du en caching nameserver op,
> slipper du formodentligt for det.

Øøøh, hvad er det? Kan du give mig en henvisning, hvor jeg kan læse ldit
om det? Så er du selv fri for at forfatte en lang meddelelse.

> Det er skam ikke så sofistikeret, det er bare en transient beskyttelse.
> En sådan er indbygget i de fleste UPS'er, men der er som regel ikke
> beskyttelse af ISDN-linjer.

Som regel ikke? Eller aldrig? Hvad er sådan en fætter?
Og, øøøøøh, hvad er det nu UPS betyder? Ud over, at det er det jeg selv
siger (råber), når jeg smider dele af opvaksen på gulvet (før det er
vasket af, naturligvis). Så kommer konen og siger: "Guuuud, hvad er det,
du har gjort?"
Hvortil jeg lammefromt og med god samvittighed kan sige: "Ja, det var
altså ikke _min_ skyld"

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-02-02 23:29

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> siger (råber), når jeg smider dele af opvaksen på gulvet (før det er
> vasket af, naturligvis). Så kommer konen og siger: "Guuuud, hvad er det,

Det er blasfemi! Det er kun Martin Edlichs kone, der må kalde sin mand
det.
Og UPS betyder United Parcel Service. Eller også er det
Uninterruptable Power Supply.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-02-02 23:50

muenster@esenet.dk (Henrik Münster) writes:

> Og UPS betyder United Parcel Service. Eller også er det
> Uninterruptable Power Supply.

Op mod jul er det vel Uninterruptable Parcel Supply. I har bedsteforaeldre, ikke?

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-02-02 23:58

In article <1f84u4f.bv1q9pt6hf5rN%muenster@esenet.dk>,
muenster@esenet.dk (Henrik Münster) wrote:

> Det er blasfemi! Det er kun Martin Edlichs kone, der må kalde sin mand
> det.

Jeg ved ikke hvorfor Michs kone nævnte mig i den forbindelse - jeg tager
bestemt ikke opvasken når jeg er på besøg.

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-02-02 23:39

In article <1f84sf7.c4pq99xbgws2N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Ja, ja, det var nu mere ment som en spøg :)

Nu mobbede du mig selv med en sprogfjel, så jeg syntes hellere jeg måtte
give igen.

> Det ser ud til kun at være stikket på USB enhedens ledning ... ikke i
> maskinen.

Så er det ligemeget.

> Øøøh, hvad er det? Kan du give mig en henvisning, hvor jeg kan læse ldit
> om det? Så er du selv fri for at forfatte en lang meddelelse.

Jeg tror nu godt jeg kan gøre det kort: Det er bare en nameserver, der
gemmer dine dns-opslag i en cache på disken i en vis tid, så Mac'en ikke
behøver at fare ud på nettet og spørge om det samme hele tiden.

> Som regel ikke? Eller aldrig?

Prisen stiger i forholde til en standard UPS med beskyttelse af en
analog linje, men de fås.

> Hvad er sådan en fætter?

Normalt ligger din Mac (eller strømforsyningen til den) og sutter ca
230V ud af snorene, der sidder fast i væggen. Slår der et lyn ned, eller
er der en eller anden slem fabrik der nosser i det og lukker lidt for
meget saft ud i nettet, så kan der pludselig komme meget mere end 230V
ud af snorene, og det er generelt betragtet en dårlig ting. Det betyder
nemlig at lakridserne indeni din Mac (eller din strømforsyning) prøver
at efterligne en blitz. På grund af lakridsernes konstruktion, kan de
dog kun efterligne en gammeldags engangsblitz. Det er nu nok også meget
godt, for hvem har brug for blitz-lys i en Mac (eller dens
strømforsyning)?

Transient beskytteren, som sættes ind mellem Mac (eller dens
strømforsyning) og snorene fra væggen, ligger så og lytter på linjen.
Når derså kommer en anelse mere en 230V igennem snorene, hugger den
bremserne i og siger "stop, nu gider jeg ikke mere", så dine lakridser
ikke behøver at emulere blitzlys - de har jo bedre at foretage sig.

> Og, øøøøøh, hvad er det nu UPS betyder?

Uninterruptable Power Supply, dvs en strømforsyning der ikke sådan lige
lader sig afbryde.

> [...]
> du har gjort?"
> Hvortil jeg lammefromt og med god samvittighed kan sige: "Ja, det var

Det siger sig selv, men hvorfor blander din kone mig ind i det?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-02-02 00:29

> Nu mobbede du mig selv med en sprogfjel, så jeg syntes hellere jeg måtte
> give igen.

Det var ikke ment som mobning, det var en venligt drilleri .... og giv
da endelig igen

> Jeg tror nu godt jeg kan gøre det kort: Det er bare en nameserver, der
> gemmer dine dns-opslag i en cache på disken i en vis tid, så Mac'en ikke
> behøver at fare ud på nettet og spørge om det samme hele tiden.

Tak for svaret, Martin. Men det næste bliver jo så lige .... hvordan
sætter man sådan en op? Spar dig selv for mange tastefjel - nå, nej
meget tastearbejde, send mig en URL eller lign. :)

> [...]
> meget saft ud i nettet, så kan der pludselig komme meget mere end 230V
> ud af snorene, og det er generelt betragtet en dårlig ting.

Dette her har jeg faktisk lsæt en gang. Og der er vist noget med at de
slemme fabrikker anser det for at være force majeure - og forsikringer
ikke gælder, når/hvis det sker ?!

> [...]
> bremserne i og siger "stop, nu gider jeg ikke mere", så dine lakridser
> ikke behøver at emulere blitzlys - de har jo bedre at foretage sig.

Tak for en _meget_ pædagogisk forklaring. Morsom osse, elsker lakrids,
men kan ikke have det i fred for hende, der fejlagtigt tror, at jeg er
dig .... så meddelelsen bliver mellem os to, ikke?

Er den der Transient beskytter et stykke hardware, man kan købe? Eller
kan jeg bare anmode dig høfligt om at sende lynene et andet sted hen -
end over mit syndige hoved? :)

> Det siger sig selv, men hvorfor blander din kone mig ind i det?

Det gør hun da heller ikke. Hun kender dig næppe .... hun er nok nærmest
agnostiker. Men ved ved opvaskebaljen er det altså _mig_, hun mener. Der
er jeg Gud.
Det har noget med tvangsmæssig træning at gøre. Den kunstneriske stil er
nu også blevet ret god med årene. Vi har en læreplads ledig, var det
ikke noget for dig?

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-02-02 00:51

In article <1f84w6z.1biwncxymny22N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Det var ikke ment som mobning, det var en venligt drilleri

Sådan blev det skam også forstået

> .... og giv da endelig igen

Tisk, det har jeg da allerede gjort.

> Tak for svaret, Martin. Men det næste bliver jo så lige .... hvordan
> sætter man sådan en op? Spar dig selv for mange tastefjel - nå, nej
> meget tastearbejde, send mig en URL eller lign. :)

Der må du nok hellere have en af OS X-folkene på banen. Ellers googl
lidt på søgeordene "caching nameserver" og "OS X".

> Dette her har jeg faktisk lsæt en gang. Og der er vist noget med at de
> slemme fabrikker anser det for at være force majeure - og forsikringer
> ikke gælder, når/hvis det sker ?!

Jeg ved faktisk ikke hvordan man er stillet når fabrikken klokker i det.

> Tak for en _meget_ pædagogisk forklaring.

Jeg anstrengte mig meget for at være pædagogisk - jeg synes det er meget
nemmere at være ubehøvlet, så jeg er da glad for at det lykkedes.

> Morsom osse,

Jeg havde brug for noget morsomt, svigermor har været på besøg i
week-enden.

> elsker lakrids, men kan ikke have det i fred for hende, der
> fejlagtigt tror, at jeg er dig .... så meddelelsen bliver mellem os
> to, ikke?

Naturligvis.

> Er den der Transient beskytter et stykke hardware, man kan købe?

Det er det. Man kan få fordelerdåser (fy, væk slemme associationer) med
sådan en dimmer indbygget.

> Eller kan jeg bare anmode dig høfligt om at sende lynene et andet
> sted hen - end over mit syndige hoved? :)

Når først lynene er kastet, er det ikke lige til at sige hvor de lander.
Desuden flyver de altså lynhurtigt sådan nogen, så der er lidt svære at
styre.

> Det gør hun da heller ikke. Hun kender dig næppe .... hun er nok nærmest
> agnostiker. Men ved ved opvaskebaljen er det altså _mig_, hun mener. Der
> er jeg Gud.

Din kone skal have briller.

> Det har noget med tvangsmæssig træning at gøre. Den kunstneriske stil er
> nu også blevet ret god med årene. Vi har en læreplads ledig, var det
> ikke noget for dig?

Vi har selv lige bestilt en tysker til formålet.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-02 04:55

In article <newsspam3-9C5806.00511625022002@dtext.news.tele.dk>,

> Der må du nok hellere have en af OS X-folkene på banen. Ellers googl
> lidt på søgeordene "caching nameserver" og "OS X".

<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20011220115956917>

"bind" ligger i fink

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-02-02 00:24

> Det er det. Man kan få fordelerdåser (fy, væk slemme associationer) med
> sådan en dimmer indbygget.

Altså sådan en fætter til at sætte i væggen (lysnettet) og så kan "alle"
de andre stikdåser efterfølgende bare smides på den? Der er jo
(desværre) en masse "Spaghetti" under arbejdspladsen. Det er sgu
utroligt så mange dimmere der kræver strøm ....

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 00:46

In article <1f88l2c.1bnaclyfr5d34N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Altså sådan en fætter til at sætte i væggen (lysnettet) og så kan "alle"
> de andre stikdåser efterfølgende bare smides på den?

Ja. Jeg går dog ud fra at der er en eller anden max-belasting på den, så
du skal ikke tilslutte 17 elkedler.

> Der er jo (desværre) en masse "Spaghetti" under arbejdspladsen. Det
> er sgu utroligt så mange dimmere der kræver strøm ....

Jeg *har* bedt Apple om at konstruere en helt trådløs computer. Det ser
pænere ud og det sparer supporttimer[1]. Steve var så fræk at svare at
IBM havde sådan nogen, og de i øvrigt burde have holdt sig til det.

[1] Sidder ledningen i? ja. Har du kigget efter? ja. <tramp tramp
tramp>, <svup>, <smadr kapav>, eller <lyden af forsigtige skridt hen til
brugeren>, <lyden af en ledning der sættes i>, <lyden af en bruger der
bliver justeret>.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-02-02 00:24

> Jeg anstrengte mig meget for at være pædagogisk - jeg synes
> det er meget nemmere at være ubehøvlet, så jeg er da glad for
> at det lykkedes.

Af hensyn til sarte sjæle har jeg valgt at putte en (OT) foran
subjectet. Så kan de jo undlade at kigge med. Jeg er jo en af dem, der
har været med på de rappe og _helt_ uvedkommende replikker. Hvilket jeg
iøvrigt kun synes, gør gruppen mere levende .... i mere end en forstand
:)

> Jeg havde brug for noget morsomt, svigermor har været på besøg i
> week-enden.

Så sku' du bare kende min. Når hun har været på besøg, sidder vi længe
og griner godt i skægget. Hun er et utroligt morsomt og underholdende
mennesker. Men jeg har nok været heldig .... konflikten svigersøn vs.
svigermor blev overstået for mange, mange år siden. Vi er begge af
delvis udenlandsk herkomst ... af den slags med heftige temperamenter
(!)

> Naturligvis.

Det gør mig tryg.

> Man kan få fordelerdåser (fy, væk slemme associationer) med
> sådan en dimmer indbygget.

Når det såtgr lidt løsrevet er det svært at kommentere det. Men nu får
jeg nok PISK af Morten for at quotefucke .... væk med andre
associationer ....

> Din kone skal have briller.

Hun _har_ briller, og kan inspicere en færdig opvask på et øjeblik! Den
bliver altid godkendt. Den tekniske karakter ligger oppe imod 5,8 (af 6)
og den kunstneriske som regel på 5,95. Så det er mig, der er Gud med en
opvaksebørste.

> Vi har selv lige bestilt en tysker til formålet.

Da vel ikke en Mortens nortdtydske fætre?

P.S. Hvad synes du om linielængden? [ironisk og aldeles utidig
kommentar]:)

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 00:38

In article <1f88l74.yjtnv4qxzpqsN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Så sku' du bare kende min. Når hun har været på besøg, sidder vi længe
> og griner godt i skægget.

Hvor mange hjemme hos dig har skæg?

> Hun er et utroligt morsomt og underholdende
> mennesker. Men jeg har nok været heldig .... konflikten svigersøn vs.
> svigermor blev overstået for mange, mange år siden.

Tjoe, jeg er udrustet med to svigermødre, og begge to forguder(!) mig,
så jeg har egentlig heller ikke nogen problemer med det. Efter jeg
lovede den ene af mine (plastik)svigerfædre bank og en flyvetur ud af
døren, har han da også opført sig meget pænt - det er ikke altid de der
svenskere kan tåle alkohol.

> Vi er begge af delvis udenlandsk herkomst ... af den slags med
> heftige temperamenter (!)

Bornholmere? Jeg kendte engang en bornholmsk pige, og hun var ret hidsig.

> [...]
> bliver altid godkendt. Den tekniske karakter ligger oppe imod 5,8 (af 6)
> og den kunstneriske som regel på 5,95. Så det er mig, der er Gud med en

Det er så i orden. David vasker svinet, og du tager opvasken bagefter.

> Da vel ikke en Mortens nortdtydske fætre?

Der hvor jeg bor er der fætre nok, så nej. Det er sådan en tætpakket
lille fyr vi har valgt at kalde Siemens.

> P.S. Hvad synes du om linielængden? [ironisk og aldeles utidig
> kommentar]:)

80 tegn er på grænsen, men det er nu ikke det der hidser mig op.
Bundciterer man gang på gang stryger man direkte i mit kill-filter, da
jeg ikke har nerver til at kigge på det rod.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-02-02 01:28

> [...]
> lovede den ene af mine (plastik)svigerfædre bank og en flyvetur ud af
> døren, har han da også opført sig meget pænt - det er ikke altid de der

Er du ude noget bigami eller har du et sæt lesbiske svigermødre? Og hvad
med svigerfædrene er de begge af plastik?
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 01:34

In article <1f88p80.1qw3wj4py2omN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Er du ude noget bigami eller har du et sæt lesbiske svigermødre? Og hvad
> med svigerfædrene er de begge af plastik?

Jeg har en ægte svigermor, en plastiksvigermor, og to plastiksvigerfædre.

Bigami har jeg foreslået konen, men så begyndte hun bare at remse
madretter op, hvis hovedbestanddel er hakkekød.

En elskerinde har jeg åbenbart heller ikke brug for....

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-02-02 01:38

> Jeg har en ægte svigermor, en plastiksvigermor, og to plastiksvigerfædre.
>
> Bigami har jeg foreslået konen, men så begyndte hun bare at remse
> madretter op, hvis hovedbestanddel er hakkekød.

Og det har du dit legme for kært til...

> En elskerinde har jeg åbenbart heller ikke brug for....

Du er da vist under tøflen!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 01:43

In article <1f88pr5.1h8ossg1t8bhdxN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Og det har du dit legme for kært til...

Det skal jeg love for.

> Du er da vist under tøflen!

Og jeg nyder det.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 01:57

In article <newsspam3-694986.01333627022002@dtext.news.tele.dk>,

> Bigami har jeg foreslået konen, men så begyndte hun bare at remse
> madretter op, hvis hovedbestanddel er hakkekød.

Vær glad for at hun ikke opremsede mandenavne....

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 02:03

In article <jtah5a.2m.ln@G4.reippuert.dk>,

> Vær glad for at hun ikke opremsede mandenavne....

Så meget tror jeg nu ikke hun kan spise.

Fra : Storm

Dato : 01-03-02 22:46

> Jeg har en ægte svigermor, en plastiksvigermor, og to plastiksvigerfædre.

Så forstår jeg meget bedre det med plastikingeniør

Selv om jeg undrer lidt på rækkefølgen. Har du selv lavet dem, eller var
det mødet med dem der uddannede dig?

[Madopskrifter og manglende behov klippet væk]

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-03-02 23:00

In article <1f8dykb.1snikc15x39xmN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Så forstår jeg meget bedre det med plastikingeniør

Jeg er IKKE plastikingeniør - jeg er plastingeniør. Der er en væsentlig
forskel.

[underligt spørgsmål klippet væk]

Fra : Storm

Dato : 01-03-02 23:09

> Jeg er IKKE plastikingeniør - jeg er plastingeniør. Der er en væsentlig
> forskel.

Jamen jeg går ikke i detaljer her, og sådan i store træk må det vel være
det samme. Jeg forstår det bedst ved at sige plastikingeniør.

Under alle omstændigheder må det vel være bedre end at være en træmand.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-03-02 23:15

In article <1f8e2tz.178pbai1id15bmN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Jamen jeg går ikke i detaljer her, og sådan i store træk må det vel være
> det samme.

Det ene er en fornærmelse, det er det andet ikke.

Fra : Storm

Dato : 02-03-02 00:40

> Det ene er en fornærmelse, det er det andet ikke.

Fornærmelser ligger mig skam fjernt.
Især for en engel der har hjulpet mig. - Selv om det så var en falden
engel

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-03-02 01:19

In article <1f8e741.ur9ts0o7yz7bN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Fornærmelser ligger mig skam fjernt.

Tak

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-02-02 06:21

> Bornholmere? Jeg kendte engang en bornholmsk pige, og hun var ret hidsig.

Jeg har kendt en del bornholmske piger, og du udtaler dig på et
statistisk utilstrækkeligt grundlag.

> Det er så i orden. David vasker svinet, og du tager opvasken bagefter.

Hvis det nu er et børstesvin? Rent skal det jo være.

Der var for nyligt en artikel om en landmand der vaskede sine svin og
gav dem deo. Det gjorde dem rene, fine og vellugtende. Det er jo
ikke en ringe egenskab for svinestaldssvin.

> Bundciterer man gang på gang stryger man direkte i mit kill-filter, da
> jeg ikke har nerver til at kigge på det rod.

Det er jo altid rart at vide hvor man skal henvende sig for at blive
hidset op.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-02-02 09:25

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
> gav dem deo. Det gjorde dem rene, fine og vellugtende. Det er jo
> ikke en ringe egenskab for svinestaldssvin.

Her har lidt aftenhygge foran husalteret i det Edlichske:
<http://homepage.mac.com/mta/.Pictures/foto80n.jpg>

Og kan vi så ophøre med det svineri!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 27-02-02 11:22

> Her har lidt aftenhygge foran husalteret i det Edlichske:
> <http://homepage.mac.com/mta/.Pictures/foto80n.jpg>
>
> Og kan vi så ophøre med det svineri!

Ja tak! Jeg kom til at fjerne alt efter den næstsidste skråstreg og
havnede dermed i noget, der var endnu værre.

--
"Gott sei dank; er war immer aldeles kaput"
- Per E. Hanstholm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-02-02 14:28

Christian Winther Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Ja tak! Jeg kom til at fjerne alt efter den næstsidste skråstreg og
> havnede dermed i noget, der var endnu værre.

Det er ikke for sarte sjæle!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 11:52

In article <1f89bbd.1ld469btg2mymN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Her har lidt aftenhygge foran husalteret i det Edlichske:
> <http://homepage.mac.com/mta/.Pictures/foto80n.jpg>

Det ligner meget godt min egen forestilling af mig selv - desværre lyver
spejlet når jeg kigger i det.
Hende kvinden er dog under min standard.

> Og kan vi så ophøre med det svineri!

Nej.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 12:10

In article <newsspam3-D73B2A.11513827022002@dtext.news.tele.dk>,

Ja, her er den rigtige <http://www.edlich.dk/vovsen/pages/v001.html>

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 12:31

In article <cqei5a.dt.ln@G4.reippuert.dk>,

> Ja, her er den rigtige <http://www.edlich.dk/vovsen/pages/v001.html>

Lad mig gætte: Du dumpede i biologi?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 12:53

In article <newsspam3-194ED7.12310727022002@dtext.news.tele.dk>,

> Lad mig gætte: Du dumpede i biologi?

Nej, jeg kan ikke gøre for at din hund/kone er transvistit - Hvem af jer
laver egentlig aftensmad?

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 19:40

In article <2ahi5a.pu.ln@G4.reippuert.dk>,

> Nej, jeg kan ikke gøre for at din hund/kone er transvistit

Den sætning tror jeg ikke du tør gentage overfor nogen af dem.

> - Hvem af jer laver egentlig aftensmad?

Det er så'n lidt forskelligt.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 19:51

In article <newsspam3-0DDC6D.19394927022002@dtext.news.tele.dk>,

> Den sætning tror jeg ikke du tør gentage overfor nogen af dem.

hunden kan helt sikkert løbe mig op, men den anden er jeg ikke sikker på.

> Det er så'n lidt forskelligt.

Hvad står menuen på i dag, kiks eller tørkost?

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 20:30

In article <ir9j5a.f4a.ln@G4.reippuert.dk>,

> hunden kan helt sikkert løbe mig op, men den anden er jeg ikke sikker på.

Min kone har sådan nogen papirdimmere med japanske tegn på - der står
vist nok at hun er god til lange øretæver ud på dem.
Hunden kan forresten løbe en knallert 45 op, så du har nok ret i at den
kan indhente dig.

> Hvad står menuen på i dag, kiks eller tørkost?

Der var både kalkun, blandede grøntsager og ris.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 20:37

In article <newsspam3-349227.20295327022002@dtext.news.tele.dk>,

> Min kone har sådan nogen papirdimmere med japanske tegn på - der står
> vist nok at hun er god til lange øretæver ud på dem.

Du er ikke bange af dig, eller pacifiserer du hende med svenskervin?

> Hunden kan forresten løbe en knallert 45 op, så du har nok ret i at den
> kan indhente dig.

Rider du på den til arbejde?

> Der var både kalkun, blandede grøntsager og ris.

Så var det nok et billede af mig, jeg fik i al fald et par stykker med
leverpostej

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 20:51

In article <pgcj5a.tvb.ln@G4.reippuert.dk>,

> Du er ikke bange af dig, eller pacifiserer du hende med svenskervin?

Jeg har lært at opføre mig pænt når hun er i nærheden.

> Rider du på den til arbejde?

Dog ikke, men min søn har fået et par rideture.

> Så var det nok et billede af mig, jeg fik i al fald et par stykker med
> leverpostej

Få dig en kone - helst en med en indtægt, så du selv slipper for at lave
så meget.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 21:32

In article <newsspam3-902E39.20505727022002@dtext.news.tele.dk>,

> Jeg har lært at opføre mig pænt når hun er i nærheden.

Svenskervin kan også anbefales, de bliver først muntre, dernæst kærlige
og til slut helt stille...

> Få dig en kone - helst en med en indtægt, så du selv slipper for at lave
> så meget.

Du siger noget, problemet er bare at alle dem jeg hidtil har lånt med
hjem har været betydeligt ringere til gastronomi end undertegnede. [som
_kan_ lave god mad] Det med indtægten har jeg dog ikke hidtil tænkt på...

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-02-02 23:26

> Svenskervin kan også anbefales, de bliver først muntre, dernæst kærlige
> og til slut helt stille...

Har du noget mærke at opgive til os? Chateau de Suede er nok ikke nok?
Apellation de Växsjö controlée er næppe heller vider kendt.

> .... har været betydeligt ringere til gastronomi

Now you are talking business !

>end undertegnede. [som _kan_ lave god mad]

Men som ikke sætter pris på gode, saltede fisk :) Men måske skulle vi
slå kokketøjet sammen og lave en Delikatessen-bod til sommerfesten? Vi
må sku' da kunne tjene til en ny iMac (eller måske endda til en lille
bolig?)?

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 23:52

In article <1f8adty.1xo6wka1lqxqbkN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,

> Har du noget mærke at opgive til os? Chateau de Suede er nok ikke nok?
> Apellation de Växsjö controlée er næppe heller vider kendt.

Ok, du er muligvis for gammel til at have været på Roskilde festival i
90'erne: æblevin

> Men som ikke sætter pris på gode, saltede fisk :)

Jeg skrev gastronmi, ikke blasfemi

> Men måske skulle vi slå kokketøjet sammen og lave en Delikatessen-bod
> til sommerfesten? Vi må sku' da kunne tjene til en ny iMac

Du vasker op, og jeg parterer David?

(eller måske endda til en lille bolig?)?

Det ville ikke være så ringe endda

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-02-02 01:44

> Ok, du er muligvis for gammel til at have været på Roskilde festival i
> 90'erne: æblevin

Ikke bare muligvis, men mere naturligvis: "_for_ gammel", hvordan kan du
nænne det, Morten? Min primære musiksmag har ikke været repræsenteret på
Roskilde.
Æblevin? Fy for en klam, men jeg mindes da at have set et pressefoto i
en avis af et par unge mennesker midt i en vandpyt .... kvinden havde
tilsyneladende fået for meget af mosten. Den unge mand havde en meget
anspændt attitude. Var det dig, Morten?

> Jeg skrev gastronmi, ikke blasfemi

Nej, du skrev ikke, hvad der står herover (spellcontroll Inc TM har
endnu engang slået til!)
Det er da heller ikke blasfemi at banke en god, lækker og meget flad
fisk på panden? Blasfemi ville være - i denne sammenhæng - at begynde at
få tanker om, at MagisterMartin er 'fladpandet' .... :)
Undskyld, Martin, at Morten med sin utidige begrebsanvendelse tvinger
(PISKer) mig til denne forbindelse af jer to.

> Du vasker op, og jeg parterer David?
>
> (eller måske endda til en lille bolig?)?
>
> Det ville ikke være så ringe endda

Ha, så fik jeg dig. I quotefucking! Det var _mit_ håb, at der også
skulle være til en lille bolig - til dig. En skurvogn med indlagt DSL og
hele gøgemøjet, skulle vel kunne gøre det?

Men ellers: Nej. det skal da være på paptallerkener, eller på
PB5300'ere, hvis paptallerkenerne er for dyre?!

David, David? Hvad har han nu gjort? Jeg synes nok, at jeg følger med
her (specielt også gerne i OT'erne).
Er det denne her tråd eller en anden, der pludselig får mig til at tænke
på helstegt pattegris? :)
(undskyld til David whoever your are ... i hvert tilfælde en navnefælle)

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-02 02:47

In article <1f8aix6.doim48nveimsN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Ikke bare muligvis, men mere naturligvis: "_for_ gammel", hvordan kan du
> nænne det, Morten?

Det var såmænd ikke så svært

> [...]
> en avis af et par unge mennesker midt i en vandpyt .... kvinden havde
> tilsyneladende fået for meget af mosten. Den unge mand havde en meget

Desværre - Jeg er kun én gang blevet fotogtaferet i en prekær situation
og efterfølgende afbilledet i medierne, og det var ikke denne

> Nej, du skrev ikke, hvad der står herover (spellcontroll Inc TM har
> endnu engang slået til!)

Desværre endnu en gang for sent.

> Det er da heller ikke blasfemi at banke en god, lækker og meget flad
> fisk på panden?

Nej, men saltet, Mich, saltet....suk <opgivende>. Baksuld er jo ikke
just sushi <uhmm>

> Ha, så fik jeg dig. I quotefucking!

Damm, det var dine flyvske skriverier der fik mig til at miste
overblikket for en kort stund <motto: skyd altid skylden på andre>

> Det var _mit_ håb, at der også skulle være til en lille bolig - til
> dig. En skurvogn med indlagt DSL og hele gøgemøjet, skulle vel kunne
> gøre det?

Ja, hvis skuvognen rummer stue, soveværelse, køkken og bad er det fint
med mig

> Men ellers: Nej. det skal da være på paptallerkener, eller på
> PB5300'ere, hvis paptallerkenerne er for dyre?!

Jeg tror ikke vi skal rene med at Dr.Brevkasse stiler sin talerken til
rådighed, han skal også skaffe grill, sygeplejesker, hospitalssprit,
lattergas og sammeritter.
Har du i øvrigt ikke et par nyere talerkener? - Jeg skal gerne vaske dem
i en stærk, og mere ibteressant: våd, sulfo opløsning.

> David, David? Hvad har han nu gjort?

Er det nu også nødvendigt at gøre noget for at blive nævnt?

David Blangstrup, Gris@Bloatware.Inc

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 23:45

In article <anfj5a.k2c.ln@G4.reippuert.dk>,

> Svenskervin kan også anbefales, de bliver først muntre, dernæst kærlige
> og til slut helt stille...

Min kone har accepteret at hun er svensker, hun drikker derfor ikke.

> Du siger noget, problemet er bare at alle dem jeg hidtil har lånt med
> hjem har været betydeligt ringere til gastronomi end undertegnede.

Når der skal laves finere middage herhjemme, så er det også mig der står
for det. Jeg har altid været et madøre, og det kombineret med nogen år
som ungkarl, gjorde at jeg fik lært at lave god mad.

> [som _kan_ lave god mad] Det med indtægten har jeg dog ikke hidtil
> tænkt på...

Jamen, se bare hvor gode råd man kan få herinde. Hvad skal folk dog med
brevkasser i kulørte magasiner?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-02 00:03

In article <newsspam3-B0E016.23452327022002@dtext.news.tele.dk>,

> Min kone har accepteret at hun er svensker, hun drikker derfor ikke.

Du skal selvfølgelig ikke servere Finsprit og Hansen rom for hende, især
fase to og tre kan være ganske behagelige effekter.

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-02-02 00:55

In article <8joj5a.0bc.ln@G4.reippuert.dk>,

> Du skal selvfølgelig ikke servere Finsprit og Hansen rom for hende, især
> fase to og tre kan være ganske behagelige effekter.

Du glemmer fase 4, hvor de ligger og brækker sig i ens badekar. Jow, det
har jeg prøvet - 3 stk svenske kvinder, der havde låst sig inde på mit
badeværelse, hvor de skiftedes til at kalde på sin mamma (og *så* unge
var de altså heller ikke) og en vis hr Ulrik.

Næh du, et godt måltid mad og lidt rygter fra en x-kæreste har en meget
bedre effekt - pludselig er man gift med den mest pragtfulde kvinde.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-02-02 01:44

> [...]
> badeværelse, hvor de skiftedes til at kalde på sin mamma (og *så* unge
> var de altså heller ikke) og en vis hr Ulrik.

Nej, det havde været meget mere problematisk for dig, kære Martin, hvis
de havde været engelsktalende. Så havde de - selvfølgelig helt korrekt -
kastet op i toilettet og sagt: Oh, God.
Det havde jo været lidt mere forpligtende!
(ref: "call God on the Big White Telephone")

>(snip lidt) - pludselig er man gift med den mest pragtfulde kvinde.

Tillykke. Men lidt pudsigt. Hende er jeg sørme også gift med. Andre?
Altså, det synes jeg også ... det var ikke opfordringen til en ny tråd
med mange matematiske udregninger: pragtfuld kvinde x 1 i x'te potens

Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-02-02 01:44

> Når der skal laves finere middage herhjemme, så er det også mig der står
> for det. Jeg har altid været et madøre, og det kombineret med nogen år
> som ungkarl, gjorde at jeg fik lært at lave god mad.

Nu tegner der sig noget af et verdensfirma. "MMM Macmad" - med premiere
ved sommerfesten? Du må godt tage din ven, Siemens, med.
Jeg har især bidt mærke i udtrykkenken "finere" og "god mad", men et
"madøre" har jeg endnu ikke mødt - idet virkelige liv. Men det kan da
blive spændende Har et par opskrifter på lager .... :)

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 08:57

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Du siger noget, problemet er bare at alle dem jeg hidtil har lånt med
> hjem har været betydeligt ringere til gastronomi end undertegnede. [som
> _kan_ lave god mad] Det med indtægten har jeg dog ikke hidtil tænkt på...

Find et andet sted at laane med hjem fra.

Fra : thomas tomcat

Dato : 27-02-02 21:02

d. 27/02/2002 19:39 skrev Martin Edlich på newsspam3@mail.edlich.dk i
artiklen newsspam3-0DDC6D.19394927022002@dtext.news.tele.dk:

> Den sætning tror jeg ikke du tør gentage overfor nogen af dem.

> Det er så'n lidt forskelligt.

Jeg har ikke kigget på denneher tråd, siden jeg for længe siden opdagede, at
det var noget, jeg ikke har forstand på eller har brug for at vide,
whatever.

Checkede lige indlægget: Hold kæft, hvor fedt. Det er det skæggeste, jeg
indtil nu er dumpet ind i på denne skægge NG.

Jeg sidder her med et stort smil på.

:0
~~ )
;0

Det er kunst, det er haiku, det er dansk humor.

venlig hilsen thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 21:12

In article <B8A2F9AA.236F%tomcat@pc.dk>, thomas tomcat <tomcat@pc.dk>
wrote:

> Jeg har ikke kigget på denneher tråd, siden jeg for længe siden opdagede, at
> det var noget, jeg ikke har forstand på eller har brug for at vide,
> whatever.

I har ikke lyn hvor du bor?

> Jeg sidder her med et stort smil på.

Det var da dejligt.

Fra : thomas tomcat

Dato : 27-02-02 21:34

d. 27/02/2002 21:12 skrev Martin Edlich på newsspam3@mail.edlich.dk i
artiklen newsspam3-45B63E.21122327022002@dtext.news.tele.dk:

> I har ikke lyn hvor du bor?

Nå, er det _den_ tråd.

Jo, men starten læste jeg da; dét med lynene.
Sånået er interessant.
Men derefter tror jeg, den divergerede- gjorde den ikke?

Og man kan jo ikke læse alt.

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 21:40

In article <B8A30153.2397%tomcat@pc.dk>, thomas tomcat <tomcat@pc.dk>
wrote:

> Nå, er det _den_ tråd.

> Jo, men starten læste jeg da; dét med lynene.
> Sånået er interessant.
> Men derefter tror jeg, den divergerede- gjorde den ikke?

En anelse måske.

> Og man kan jo ikke læse alt.

Joda.

Fra : thomas tomcat

Dato : 27-02-02 21:56

d. 27/02/2002 21:39 skrev Martin Edlich på newsspam3@mail.edlich.dk i
artiklen newsspam3-6DC59C.21393227022002@dtext.news.tele.dk:

> Joda.

nej, for så får jeg jo ikke lavet ret meget seriøst musik, når jeg hele
tiden sidder og morer mig ved computeren

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 22:02

In article <B8A3067A.245E%tomcat@pc.dk>, thomas tomcat <tomcat@pc.dk>
wrote:

> nej, for så får jeg jo ikke lavet ret meget seriøst musik, når jeg hele
> tiden sidder og morer mig ved computeren

Du må lære at prioritere andeledes.

Fra : thomas tomcat

Dato : 27-02-02 22:19

d. 27/02/2002 22:02 skrev Martin Edlich på newsspam3@mail.edlich.dk i
artiklen newsspam3-4B2025.22020827022002@dtext.news.tele.dk:

> Du må lære at prioritere andeledes.

Thomas, kaldet "den Store", fordi han i 2076 opfandt UltraChopps• for
AppleCorp, er død, 110 år gammel. Den verdensberømte computerNerd udtalte
på sit dødsleje, at han kun ærgrede sig over, at han ikke fik lavet
popmusik, og så rallede han og døde.
10 min.s stilhed på datalogistudiet i formiddags, mens eleverne bla, bla,..

Fra : Jan Jonasen

Dato : 27-02-02 21:12

> http://www.edlich.dk/vovsen/pages/v001.html

IE i OS 10 er heller ikke for god, så jeg startede med at kigge på
overskriften i 10 sekunder. Af en eller anden årsag undrede jeg mig
over, at det ikke var et billede af Edlich selv, der kom frem.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-02 01:45

Jan Jonasen <jonasen@it.dk> wrote:

> IE i OS 10 er heller ikke for god, så jeg startede med at kigge på
> overskriften i 10 sekunder. Af en eller anden årsag undrede jeg mig
> over, at det ikke var et billede af Edlich selv, der kom frem.

han var jo afbilledet på det forrig billede...

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 20:24

In article <kk7koz5wkx.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Jeg har kendt en del bornholmske piger, og du udtaler dig på et
> statistisk utilstrækkeligt grundlag.

Jeg skal prøve at ændre mit grundlag.

> [...]
> gav dem deo. Det gjorde dem rene, fine og vellugtende. Det er jo
> ikke en ringe egenskab for svinestaldssvin.

Jeg tror ikke ham landmanden er for smart. Da hans kone sagde "så kan du
godt tage et bad og putte noget deo på dit svin", så tror jeg på en
eller anden måde at han misforstod det.

> Det er jo altid rart at vide hvor man skal henvende sig for at blive
> hidset op.

Det har jeg slet ikke brug for.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 20:33

In article <newsspam3-12D56C.20234227022002@dtext.news.tele.dk>,

> Jeg tror ikke ham landmanden er for smart. Da hans kone sagde "så kan du
> godt tage et bad og putte noget deo på dit svin", så tror jeg på en
> eller anden måde at han misforstod det.

LOL

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 09:00

> Jeg skal prøve at ændre mit grundlag.

Nu er du jo gift og alting. Derved har du principielt en anden
holdning til sagen end tidligere.

> Jeg tror ikke ham landmanden er for smart. Da hans kone sagde "så kan du
> godt tage et bad og putte noget deo på dit svin", så tror jeg på en
> eller anden måde at han misforstod det.

Alternativet var vel at hun blev efterladt med en daarlig smag i
munden. Det er jo heller ikke godt.

> Det har jeg slet ikke brug for.

Netop derfor.

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-02-02 10:58

In article <kkd6yqghp6.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Nu er du jo gift og alting. Derved har du principielt en anden
> holdning til sagen end tidligere.

Hvorfor?

> Alternativet var vel at hun blev efterladt med en daarlig smag i
> munden. Det er jo heller ikke godt.

Den er jeg ikke helt sikker på at jeg forstår på den rigtige måde.

> Netop derfor.

Aha.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 11:52

> Hvorfor?

Afhaenger om du kender de bornholmske piger i bibelsk forstand eller i en anden.

> Den er jeg ikke helt sikker på at jeg forstår på den rigtige måde.

Det behover du heller ikke.

> Aha.

Hov, det er min bemaerkning.

On-topic bemaerkning: Java 1.3.1 update 1 anbefales ikke. Der er nye og spaendende fejl i.

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-02-02 12:08

In article <kku1s1ubdg.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Afhaenger om du kender de bornholmske piger i bibelsk forstand eller i en
> anden.

Jeg plejer ikke at blande biblen ind i mit forhold til kvinder.

> Det behover du heller ikke.

Tak.

> Hov, det er min bemaerkning.

Ævbæv.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 12:21

> Jeg plejer ikke at blande biblen ind i mit forhold til kvinder.

Det er ellers ikke kedeligt. Spoerg en passende teologisk
velorienteret humanist til at forklare dig hvad det indebaerer.

Overvej herefter hvorvidt et "Kend-dig-selv" kursus er relevant.

> Ævbæv.

Og det er saa din?

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-02-02 15:02

In article <kklmddua1d.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Det er ellers ikke kedeligt. Spoerg en passende teologisk
> velorienteret humanist til at forklare dig hvad det indebaerer.

Humanist? Er det ikke dem der der vender burgere inde hos McD?

Jeg har hørt noget om nogen bibelske byer, der (vist nok) hed Sorø og
Gentofte, hvor det skulle gå specielt vildt for sig, men det var jo
mange år siden, og det fik jeg stoppet med lidt regnvand.

> Overvej herefter hvorvidt et "Kend-dig-selv" kursus er relevant.

Jeg kan bedre lide sådan nogen kropsbevisthedskurser, hvor man sidder og
rager på sig selv og alle mulige andre.

> Og det er saa din?

De er alle sammen mine!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 15:59

> [...]
> Gentofte, hvor det skulle gå specielt vildt for sig, men det var jo
> mange år siden, og det fik jeg stoppet med lidt regnvand.

Tillad mig at påpege at jeg åbenbart har fundet et mindre hul i din
hjernevaskning som Gud. Jeg kan forstå at det ikke er dig der er
rollemodel for Divus Madsen i Egoland. Kan du ikke blive Napoleon i
stedet for? Det er mindre krævende.

> Jeg kan bedre lide sådan nogen kropsbevisthedskurser, hvor man sidder og
> rager på sig selv og alle mulige andre.

Ikke helt ved siden af.

> De er alle sammen mine!

Skal der ikke også være en til Erik?

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-02-02 16:22

In article <kk3czltzyd.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Tillad mig at påpege at jeg åbenbart har fundet et mindre hul i din
> hjernevaskning som Gud.

Overhovedet ikke. Den lille bog du tænker på, er noget forfærdeligt
sjusk, der roder rundt i steder og tider. Jeg har fx aldrig givet Moses
nogen stentavler, det var barregningen han fik, samt en hilsen fra en af
barpigerne, der vist ikke var helt interesseret i hans tilnærmelser.
Hendes ord til ham da han blev smidt ud af baren var godt nok "skal du
have det hugget ud i sten din gamle buk?", så det er måske der det
stammer fra.

De der buske burde forresten have fortalt Moses noget om hans
mundhygiene.

> Jeg kan forstå at det ikke er dig der er
> rollemodel for Divus Madsen i Egoland.

Det har du ret i - den overlæge havde mødt bechd for længe siden, hvis
det var mig der var rollemodellen.

> Kan du ikke blive Napoleon i stedet for? Det er mindre krævende.

Napoleon havde storhedsvanvid, det har jeg ikke.

> Ikke helt ved siden af.

Jojo, man rager skam også på dem ved siden af. Der er også de der
"kvinde, kend din knop"-kurser, men dem deltager jeg ikke i - de er til
at få knopper af.

> Skal der ikke også være en til Erik?

Han har allerede en, den hedder PLONK.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 16:40

> [...]

> Hendes ord til ham da han blev smidt ud af baren var godt nok "skal du
> have det hugget ud i sten din gamle buk?", så det er måske der det

Maaske. Kan du saa ogsaa forklare Noas ark, med diverse
faergeproblemer? Fx Molslinien?

> De der buske burde forresten have fortalt Moses noget om hans
> mundhygiene.

Saadan virker tordentale ikke.

Godt. Saa har vi overstaaet Moseboegerne. Hvad saa med resten?

> Det har du ret i - den overlæge havde mødt bechd for længe siden, hvis
> det var mig der var rollemodellen.

Hvis det var dig der var rollemodellen, saa VAR overlaegen bechd.
(For _nem_!)

> Napoleon havde storhedsvanvid, det har jeg ikke.

Det kraever at man erkender at man er syg, foerend man kan blive behandlet.

> Jojo, man rager skam også på dem ved siden af. Der er også de der
> "kvinde, kend din knop"-kurser, men dem deltager jeg ikke i - de er til
> at få knopper af.

Ellers maa du have en ThinkPad med knop.

> Han har allerede en, den hedder PLONK.

You can do better.

Og saa lige tilbage til emnet: mpegToaster spiser cirka 1/5 af iTunes CPU-tid.

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-02-02 19:21

In article <kklmddsjhc.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Maaske. Kan du saa ogsaa forklare Noas ark, med diverse
> faergeproblemer? Fx Molslinien?

Hvorfor i alverden tror du der bliver bygget så mange broer og tunneler?

> Saadan virker tordentale ikke.

Næh, men det gør morgenånde efter en bytur med Gud.

> Godt. Saa har vi overstaaet Moseboegerne. Hvad saa med resten?

Resten af hvad? Vil du også vide om Maria virkelig var jomfru?

> Hvis det var dig der var rollemodellen, saa VAR overlaegen bechd.
> (For _nem_!)

Jeg husker nu ikke overlægen som særligt støttende for Divius.

> Det kraever at man erkender at man er syg, foerend man kan blive behandlet.

Har du så erkendt det?

> Ellers maa du have en ThinkPad med knop.

Aaaadddd.

> You can do better.

Ok, så <Plonk.aiff> da.

> Og saa lige tilbage til emnet: mpegToaster spiser cirka 1/5 af iTunes
> CPU-tid.

Jamen dog.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 20:38

> Hvorfor i alverden tror du der bliver bygget så mange broer og tunneler?

Så københavnerne kan komme hurtigere væk fra København?

> Næh, men det gør morgenånde efter en bytur med Gud.

Afsyrer døre på bestilling.

> Resten af hvad? Vil du også vide om Maria virkelig var jomfru?

Resten af Biblen. Biblen er mere end blot skabelsesberetningen,
hvilket du ville vide hvis du havde læst på pensum. Forestil dig det
er en Mac-manual.

Mht Maria er det bedøvnede ligegyldigt med facts. Det vigtige er hvad folk tror.

> Jeg husker nu ikke overlægen som særligt støttende for Divius.

Divus. Altså. Suk.

Jeg mindes ikke at Christian støtter dig, mend et er måske fra før min tid?

> Har du så erkendt det?

At du er syg? Suk, hvis du havde læst med i mudderet, ville du vide
at "Det du siger, er du selv" rangerer minimalt over at rakke folk ned
med deres evner til at stave og sætte kommaer. Du har ganske enkelt
lavet en O'Tomas.

> Aaaadddd.

Kald den Lem!

> Jamen dog.

Eftersom CPU-motorcykler er vigtige når man laver Javating, er det
rart. Til gengæld tør jeg ikke køre GUI-Java ting for tiden.

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-02-02 22:28

In article <kk664hqtx9.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Så københavnerne kan komme hurtigere væk fra København?

Nixen. Det er så færgerne ikke bliver skyllet væk i flodbølger. Derfor
afskaffede man færgerne, for en bro er mget nemmere at finde bagefter.
Se bare på Noas ark, den har man ikke fundet endnu, og det er sgu en del
år siden den forsvandt.

> Afsyrer døre på bestilling.

Det er da en udemærket sidebeskæftigelse.

> Resten af Biblen. Biblen er mere end blot skabelsesberetningen,
> hvilket du ville vide hvis du havde læst på pensum.

Der er visse fordele ved at selv stå for showet - man behøver ikke at
læse resumeet.

> Forestil dig det er en Mac-manual.

Er der sådan nogen?

> Mht Maria er det bedøvnede ligegyldigt med facts. Det vigtige er hvad folk
> tror.

Heldigt for Maria.

> Divus. Altså. Suk.
>
> Jeg mindes ikke at Christian støtter dig, mend et er måske fra før min tid?

Han har da tilbudt mig en vis herres TiBook.

> [...]
> at "Det du siger, er du selv" rangerer minimalt over at rakke folk ned
> med deres evner til at stave og sætte kommaer. Du har ganske enkelt

Søde venner du har. Er det forresten ikke en lidt omvendt ordstilling?
Jeg husker navnet som Thomas O'Malley.

> Kald den Lem!

Var det ikke en server?

> Eftersom CPU-motorcykler er vigtige når man laver Javating, er det
> rart. Til gengæld tør jeg ikke køre GUI-Java ting for tiden.

Hvordan kan du få javating og vigtige ind i samme sætning?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 23:11

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> writes:

> Nixen. Det er så færgerne ikke bliver skyllet væk i flodbølger. Derfor

Hvis man nu timer det rigtigt saa kan overfartstiden saettes ned til
det halve. Taenk! Kunne passere Langebro paa cirka 5 sekunder!

> Se bare på Noas ark, den har man ikke fundet endnu, og det er sgu en del
> år siden den forsvandt.

Nu fandt Indiana Jones Pagtens Ark i foerste film, og det kunne jo
vaere han finder Noas ark i den kommende firer. Herefter finder han i
rask raekkefoelge A4 ark, Vognp Ark, og Overfr Ark. Sidstnaevnte
fordi han efterhaanden ikke hoerer saa godt.

> Det er da en udemærket sidebeskæftigelse.

Ups. Du bliver noedt til at skifte til Entorturage saa du kan have
Papirklipsen til at dikke paa skaermen hvergang du putter e i
udmaerket (jeg maa godt fordi jeg selv har valgt at holde mig i 7-bit
saa QP ikke aktiveres).

> Er der sådan nogen?

Jada. Mac Unleashed! Teach yourself Mac Finder in 24 hours. Essential Mac.

The Mac Bible maa vel komme taettest paa.

> Han har da tilbudt mig en vis herres TiBook.

Man skal ikke saelge skindet foerend bjoernen er indesneet. Jeg
tiltror ikke Christian at kunne lokalisere samme computer (jeg gaar ud
fra det er min). Han er formentlig stadig faret vild i kaelderen.

> Søde venner du har. Er det forresten ikke en lidt omvendt ordstilling?
> Jeg husker navnet som Thomas O'Malley.

Venner? Usenet har ikke noget med det virkelige liv at goere.

Nej, det er en O'Tomas, og du kan jo eventuelt overveje om du toer
komme forbi og spoerge hvad det er. Ignorer alle indlaeg fra Claus U.

> Var det ikke en server?

Ingen hindring, naar det nu er en Mac.

> Hvordan kan du få javating og vigtige ind i samme sætning?

Nemt. Kig meget meget grundigt paa ovenstaaende afsnit, saa er der
maaske en deciecu der falder.

Det er faktisk ret rart at programmere i Java, men kors hvor skal man
skrive meget

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-03-02 00:16

In article <kk7koxp8a0.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hvis man nu timer det rigtigt saa kan overfartstiden saettes ned til
> det halve. Taenk! Kunne passere Langebro paa cirka 5 sekunder!

Tænk at kunne springe Fyn over. Man kører på broen ved Korsør og af
broen i Børkop.

> Nu fandt Indiana Jones Pagtens Ark i foerste film,

Det var nu Aktens Park. Det er forresten i Farum.

> og det kunne jo vaere han finder Noas ark i den kommende firer.

Vi har faktisk lige ansat en Noa i firmaet. Jeg skal prøve at spørge ham
om om han kan huske hvor han parkerede sin båd.

> Herefter finder han i rask raekkefoelge A4 ark, Vognp Ark, og Overfr
> Ark. Sidstnaevnte fordi han efterhaanden ikke hoerer saa godt.

Han er jo også ved at være gammel.

> Ups. Du bliver noedt til at skifte til Entorturage

Over din døde krop.

> saa du kan have Papirklipsen til at dikke paa skaermen hvergang du
> putter e i udmaerket (jeg maa godt fordi jeg selv har valgt at holde
> mig i 7-bit saa QP ikke aktiveres).

Stor dreng.

> Jada. Mac Unleashed! Teach yourself Mac Finder in 24 hours. Essential Mac.
>
> The Mac Bible maa vel komme taettest paa.

Der kan man bare se.

> Man skal ikke saelge skindet foerend bjoernen er indesneet. Jeg
> tiltror ikke Christian at kunne lokalisere samme computer (jeg gaar ud
> fra det er min). Han er formentlig stadig faret vild i kaelderen.

Jeg sidder og venter på posten - den skal nok dukke op en dag.

> Venner?

Slå det op i en ordbog.

> Usenet har ikke noget med det virkelige liv at goere.

Det håber jeg da ikke.

> Nej, det er en O'Tomas, og du kan jo eventuelt overveje om du toer
> komme forbi og spoerge hvad det er. Ignorer alle indlaeg fra Claus U.

Jeg tror bare jeg kommer til at putte samtlige deltagere i mit
kill-filter inden 5 minutter. Jeg får min dosis af mærkelige mennesker i
dk.politik.

> Ingen hindring, naar det nu er en Mac.

Jeg troede at det var en IBM.

> Nemt. Kig meget meget grundigt paa ovenstaaende afsnit, saa er der
> maaske en deciecu der falder.

Nope.

> Det er faktisk ret rart at programmere i Java, men kors hvor skal man
> skrive meget

Kan du ikke bare bruge Word? Den har sådan en autofuldførelse af ord, så
du ikke skal skive så meget.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-02 00:31

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> writes:

> Tænk at kunne springe Fyn over. Man kører på broen ved Korsør og af
> broen i Børkop.

Hallo. Var der ikke noget med flodboelger her. Du koerer paa faergen
ved Odden og blaeser prompte over i Silkeborgsoeerne. Plask. (Ikke plark).

> Det var nu Aktens Park. Det er forresten i Farum.

Arken ligger da i naerheden af Koege. Den tilsandede ark. Sikke
noget rod. Har der vaeret flodboelger fra Farum til Koege?

> Over din døde krop.

Nu har jeg ellers givet dig et fint navn til den som du kan bruge som
mantra mens du bruger den. Med fine ikoner!

> Stor dreng.

Det er nok mere sandt end du tror.

> Jeg sidder og venter på posten - den skal nok dukke op en dag.

Hedder postbudet Godot?

> Slå det op i en ordbog.

Ordbog?

> Jeg tror bare jeg kommer til at putte samtlige deltagere i mit
> kill-filter inden 5 minutter. Jeg får min dosis af mærkelige mennesker i
> dk.politik.

Og vi andre goer her? Hmmm.

> Kan du ikke bare bruge Word? Den har sådan en autofuldførelse af ord, så
> du ikke skal skive så meget.

Folk der ikke har proevet et moderne miljoe ved ikke hvad de gaar glip
af. Jeg ved det daarligt nok, men den kommer da med meget kloge bud
paa hvad jeg formentlig vil skrive lige om lidt. Ctrl-Mellemrum og
saa koerer vi.

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-03-02 00:53

In article <kku1s1npys.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hallo. Var der ikke noget med flodboelger her. Du koerer paa faergen
> ved Odden og blaeser prompte over i Silkeborgsoeerne. Plask. (Ikke plark).

Færger er gammeldags og en ordentlig flodbølge kan sagtens flytte en bro.

> Arken ligger da i naerheden af Koege. Den tilsandede ark.

Den er placeret i Ishøj. Jeg kan næsten se den fra min altan. Mærkeligt
at Indianer Jonas ikke har været forbi.

> Sikke noget rod. Har der vaeret flodboelger fra Farum til Koege?

Masser.

> Nu har jeg ellers givet dig et fint navn til den som du kan bruge som
> mantra mens du bruger den. Med fine ikoner!

Jeg har hørt at man bliver fascist af at bruge MS-programmer, så jeg
tror jeg springer over.

> Det er nok mere sandt end du tror.

Nej.

> Hedder postbudet Godot?

Måske. Skal jeg spørge ham?

> Og vi andre goer her? Hmmm.

Her sviner vi i det mindste ikke hinanden til.

> [...]
> af. Jeg ved det daarligt nok, men den kommer da med meget kloge bud
> paa hvad jeg formentlig vil skrive lige om lidt. Ctrl-Mellemrum og

Det lyder som om det er meget nemt at programmere. Hvor mange
ctrl-mellemrum skal der til før man har et program?

Fra : thomas tomcat

Dato : 01-03-02 00:54

d. 01/03/2002 00:31 skrev Thorbjørn Ravn Andersen på ravn@mac.com i artiklen
kku1s1npys.fsf@mimer.null.dk:

> Ordbog?

U guys R 2 much

FLOL

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-02 07:57

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> writes:

> Færger er gammeldags og en ordentlig flodbølge kan sagtens flytte en bro.

Nu bliver jeg bekymret. Hvad mener du ved en "ordentlig floedboelge"?

> Den er placeret i Ishøj. Jeg kan næsten se den fra min altan. Mærkeligt
> at Indianer Jonas ikke har været forbi.

Hvorfor tror du den er tilsandet og sunket i jorden. Verdens
elendigste arkaeolog!

> Jeg har hørt at man bliver fascist af at bruge MS-programmer, så jeg
> tror jeg springer over.

Man kan vel ikke blive noget man er i forvejen?

> Nej.

Tror du. Vil du ogsaa diskutere tro versus faktuel viden?

> Her sviner vi i det mindste ikke hinanden til.

Du missede den med koncentrationslejre? Jo jo, her svines paa bedst
maner. Boerstesvines!

> Det lyder som om det er meget nemt at programmere. Hvor mange
> ctrl-mellemrum skal der til før man har et program?

Programmering er lige som at skrive strikkeopskrifter. Spoerg din
kone hvor mange ret/vrang der skal til foerend man har en opskrift?

Var det ikke dig der skulle have hjaelp til at laere HTML? Saa har du
det bedste til gode endnu

Du bortklippede det med Mac-manualen. Det er DIN skyld vi nu er off-topic!

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-03-02 10:29

In article <kkd6yoydv9.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Nu bliver jeg bekymret. Hvad mener du ved en "ordentlig floedboelge"?

Sådan en der kan tage en bro med sig naturligvis.

> Hvorfor tror du den er tilsandet og sunket i jorden. Verdens
> elendigste arkaeolog!

Du mener ligefrem at det er IJ's skyld?

> Man kan vel ikke blive noget man er i forvejen?

Vil du gerne have at jeg bliver mere fascitisk?

> Tror du. Vil du ogsaa diskutere tro versus faktuel viden?

Du tror at du tror at du ved hvad jeg ved?

> Du missede den med koncentrationslejre?

Nej. Men jeg hørte engang om noget der kaldes sarkasme.

> Jo jo, her svines paa bedst maner. Boerstesvines!

Vi må have David på banen.

> Programmering er lige som at skrive strikkeopskrifter. Spoerg din
> kone hvor mange ret/vrang der skal til foerend man har en opskrift?

Nøjagtigt hvad skulle jeg få ud af at spørge min kone om det?

> Var det ikke dig der skulle have hjaelp til at laere HTML? Saa har du
> det bedste til gode endnu

Det var nu Morten. Jeg har skam fremstillet sider, der får iCab til at
smile.

> Du bortklippede det med Mac-manualen. Det er DIN skyld vi nu er off-topic!

Det må være et uheld. Jeg har nogen hulrum i kraniet, der ikke er helt
så hule som de plejer at være - det gør det lidt svært at se. Det er
forresten også fantastisk ubehagligt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-02 13:19

> Du mener ligefrem at det er IJ's skyld?

Det kunne det let vaere!

> Vil du gerne have at jeg bliver mere fascitisk?

Naeh, jeg er som saadan ligeglad.

> Du tror at du tror at du ved hvad jeg ved?

Det eneste jeg ved er at jeg ingenting ved.

> Nøjagtigt hvad skulle jeg få ud af at spørge min kone om det?

Et svar maaske? Hun er vel ikke helt ueffen til de ting du ikke kan?

> Det må være et uheld. Jeg har nogen hulrum i kraniet, der ikke er helt
> så hule som de plejer at være - det gør det lidt svært at se. Det er
> forresten også fantastisk ubehagligt.

Skriv til Dr. Moenster og bed om en mirakelkur. Han vil formentlig
anbefale flere luftninger af hund og barn.

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-03-02 14:00

In article <kkd6yo32gj.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Det kunne det let vaere!

Vi må sende et erstatningskrav afsted - jeg har hørt at han har ganske
mange penge.

> Det eneste jeg ved er at jeg ingenting ved.

Det er da en start. Hvem var det nu der sagde det (altså før dig)?

> Et svar maaske? Hun er vel ikke helt ueffen til de ting du ikke kan?

Det er hun bestemt ikke, men håndarbejde er ikke lige hendes stil.

> Skriv til Dr. Moenster og bed om en mirakelkur. Han vil formentlig
> anbefale flere luftninger af hund og barn.

Jeg skal prøve det hvis penicilinen ikke virker. Jeg er forresten
åbenbart en sjuske - jeg havde glemt at få betændelse i et af hulrummene.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-02 14:19

> Det er da en start. Hvem var det nu der sagde det (altså før dig)?

Se ovenfor - det ved jeg ikke.

> Jeg skal prøve det hvis penicilinen ikke virker. Jeg er forresten
> åbenbart en sjuske - jeg havde glemt at få betændelse i et af hulrummene.

Saa nu har du hjernehindebetaendelse?

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-03-02 14:49

In article <kkr8n4qvdc.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Saa nu har du hjernehindebetaendelse?

Netop ikke.

Fra : thomas tomcat

Dato : 01-03-02 21:29

d. 01/03/2002 14:18 skrev Thorbjørn Ravn Andersen på ravn@mac.com i artiklen
kkr8n4qvdc.fsf@mimer.null.dk:

> Hvem var det nu der sagde det (altså før dig)?
>
> Se ovenfor - det ved jeg ikke.

Jeg har ikke noget filosofisk opslagsværk.

Men jeg har osse hørt det før..
... og jeg elsker at gætte.
Sokrates, måske?

Jeg husker hans personlighed (fra "Domfældelse og Død") som passende på
denne udtalelse..

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-02 22:59

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> writes:

> Jeg har ikke noget filosofisk opslagsværk.

Du burde da vide at naar jeg ingenting ved saa ved jeg heller ikke
det! Altsaa.

> Men jeg har osse hørt det før..
> .. og jeg elsker at gætte.
> Sokrates, måske?

Nok ikke helt forkert. Kan du ogsaa huske hvorfor han sagde det?

Fra : thomas tomcat

Dato : 02-03-02 01:23

d. 01/03/2002 22:59 skrev Thorbjørn Ravn Andersen på ravn@mac.com i artiklen
kkn0xs54rf.fsf@mimer.null.dk:

> Nok ikke helt forkert. Kan du ogsaa huske hvorfor han sagde det?

-næ. Kan du ?

Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-03-02 09:22

> -næ. Kan du ?

Saa gammel er _jeg_ ikke... Bedstefar.

Fra : Christian Bech

Dato : 02-03-02 10:34

> Man skal ikke saelge skindet foerend bjoernen er indesneet. Jeg tiltror
> ikke Christian at kunne lokalisere samme computer (jeg gaar ud fra det er
> min). Han er formentlig stadig faret vild i kaelderen.

Frist mig ikke, du bør vide, at du ikke kan gemme dig. Jeg har faktisk
været Sabro engang og Skejby Sygehus kender jeg som min egen bukselomme
- det er jo der Fødselsstiftelsen ligger.

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-03-02 12:40

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> Frist mig ikke, du bør vide, at du ikke kan gemme dig. Jeg har faktisk
> været Sabro engang og Skejby Sygehus kender jeg som min egen bukselomme
> - det er jo der Fødselsstiftelsen ligger.

Saa er jeg rolig. Der er 10-15 minutters gang over til
foedselsstiftelsen fra hvor jeg sidder. Herudover er der ikke skiltet
paa doeren - hvem siger vi har travlt her?

Hvorfor var du Sabro? Var Napoleon og Gud optaget?

Fra : Christian Bech

Dato : 02-03-02 21:10

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Saa er jeg rolig. Der er 10-15 minutters gang over til
> foedselsstiftelsen fra hvor jeg sidder. Herudover er der ikke skiltet
> paa doeren - hvem siger vi har travlt her?

De af os, der ikke er alt for socialt handicappede, har ofte haft succes
ved den luge, der hedder "Information". Alternativt kan jeg jo hente et
par billeder på dit hemmelige website og vise dem til slikmutter.

> Hvorfor var du Sabro? Var Napoleon og Gud optaget?

Til gengæld vandt jeg udklædningsprisen for mest ubegavede landsbymiljø
sidste fastelavn.

--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-03-02 22:28

In article <1f8fnjz.e7hij18615iqN%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) wrote:

> Til gengæld vandt jeg udklædningsprisen for mest ubegavede landsbymiljø
> sidste fastelavn.

Havde du fået at vide at det var en "kom som du er"-fest?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-03-02 22:48

> [...]

> ved den luge, der hedder "Information". Alternativt kan jeg jo hente et
> par billeder på dit hemmelige website og vise dem til slikmutter.

Information? Du kan jo prøve. Vi er gemt godt af vejen. Faktisk så
godt, at de ikke kender mig der.

> Til gengæld vandt jeg udklædningsprisen for mest ubegavede landsbymiljø
> sidste fastelavn.

Hvordan kan man være klædt ud som et miljø?

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 05-03-02 15:40

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Information? Du kan jo prøve. Vi er gemt godt af vejen. Faktisk så
> godt, at de ikke kender mig der.

Men du afviser ikke, at alternativet skulle virke?

> Hvordan kan man være klædt ud som et miljø?

I sabro tilfældet skulle det være nemt. Det inkluderer kedeldragt og
træskostøvler.

Fra : N/A

Dato : 05-03-02 17:56

Fra : N/A

Dato : 05-03-02 17:56

Fra : N/A

Dato : 05-03-02 17:56

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 05-03-02 17:56

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Lige netop foede skulle da ikke vaere koensloest. Altsaa Christian.

Har du nogensinde mødt en jordemoder?

> Det er jo et spoergsmaal om prioritering. Der er jo ikke meget
> spaendende forskning i foedende kvinder (Hvis Dr. M"onster ved bedre,
> maa han gerne give besyv med) og saa har det en tendens til at blive
> derefter.

Det er ikke grunden. I stedet er der tale om, at der er forskel på
amtskommunale midler og Cheminovapenge.

> Niks. Endnu en fejlagtig fordom fra forstadsfaenomenet. Franske
> fremdriftsaggregater forfrisker fortfarende familients flyttebehov.

Du har for meget tid!

2CV?

> For at opfylde din sig?

Den bliver dog aldrig så defekt som Carsten Griis (ups - FUT)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-03-02 18:05

> Har du nogensinde mødt en jordemoder?

Jada. Hun(!) lignede en macbruger.

> Du har for meget tid!
>
> 2CV?

En Renault Scenic Megane. Typen kan anbefales, instansen ikke.

> Den bliver dog aldrig så defekt som Carsten Griis (ups - FUT)

Ignoreret.

Ebbesen har slaebt en legekammerat ind i netikettegruppen. Det maa
raekke.

Mht PowerBooken: OS X er avanceret nok til at kunne afvikle en komplet
webserverloesning til en praesentation - server, javadimser, database,
osv, og saa VIRKER tingene bare. Det er simpelthen bare dajly.

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 06-03-02 12:30

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Jada. Hun(!) lignede en macbruger.

Er der andre kvinder herinde end Hanne og Storm? Èr du på vej med noget
bille-morphing?

> En Renault Scenic Megane. Typen kan anbefales, instansen ikke.

Alt for dyr. En Berlingo er vejen frem. Så må man også have sin
postmandskasket på.

> Ignoreret.

Øv.

> Mht PowerBooken: OS X er avanceret nok til at kunne afvikle en komplet
> webserverloesning til en praesentation - server, javadimser, database,
> osv, og saa VIRKER tingene bare. Det er simpelthen bare dajly.

Jeg sætter skam pris på dit forsøg med at omvende Skejby Sygehus. HVis
det virker er jeg jpo næsten kvalificeret til at søge et job som
systemadministrator derovre.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-03-02 13:12

> Er der andre kvinder herinde end Hanne og Storm? Èr du på vej med noget
> bille-morphing?

Jeg tiltror de fleste kvindelige mACbrugere at de har bedre og mere
praktiske ting at faa tiden til at gaa med end haenge ud med slaenget
her i gruppen.

> Alt for dyr. En Berlingo er vejen frem. Så må man også have sin
> postmandskasket på.

Jeg kan hoere du er gaaet et loentrin op.

> Øv.

Du VED godt at du ikke maa begynde at snakke om griisebasser herinde
fordi saa begynder husarene at spille op til fest, og saa bliver alle
forvirrede hvis du hopper over i en anden gruppe.

Speaking of which, saa er sagen i dk.admin.netikette nu gaaet i
email... Det skal nok blive sjovt det her.

> Jeg sætter skam pris på dit forsøg med at omvende Skejby Sygehus. HVis
> det virker er jeg jpo næsten kvalificeret til at søge et job som
> systemadministrator derovre.

Hvis ikke M1 eller M2 kommer foerst. Mac'er er der skam mange af
inden for sygehusvaesenet. Det er bare de faerreste der kan afvikle
nyere software overbevisende til en praesentation.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-03-02 23:09

> [...]

> forskning i foedende kvinder (Hvis Dr. M"onster ved bedre, maa han gerne
> give besyv med) og saa har det en tendens til at blive derefter.

Jeg følger desværre ikke med i denne tråd.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-03-02 07:55

muenster@esenet.dk (Henrik Münster) writes:

> Jeg følger desværre ikke med i denne tråd.

Betyder det at du ikke ved bedre?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-03-02 11:57

Henrik Münster <muenster@esenet.dk> wrote:

> Jeg følger desværre ikke med i denne tråd.

Der er ellers en del OT guf!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-02-02 17:12

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote: (i en anden tråd):

> On-topic bemaerkning: Java 1.3.1 update 1 anbefales ikke. Der er nye og
> spaendende fejl i.

Øv, jeg lod ellers min opdatere via den automatiske opdateringsfyr i går
aftes, det tager sin tid på en langsom forbindelse. Apples tekst
(anbefalinger) lød overbevisende.

Kan du lige uddybe, Thorbjørn?

Hvordan tilbagedaterer man så, hvis fejlene er graverende? Man skal
forhåbentlig ikke geninstallere hele sys.softwaren fra bunden (uha!)?

-- Med venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 17:19

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Øv, jeg lod ellers min opdatere via den automatiske opdateringsfyr i går
> aftes, det tager sin tid på en langsom forbindelse. Apples tekst
> (anbefalinger) lød overbevisende.
>
> Kan du lige uddybe, Thorbjørn?

Natyrlichweis. Den Schwingkomponenten sind gepillet und gefikset til
den schture goldmedalje. Zufiele gepillen von dem Apfelprogammören
bedeute dass wir grosen, nysseligen insekten haben indem produkten.
Brauchst du nur kleinen applets und suchlike sollte du nichtem
problemem hafen.

> Hvordan tilbagedaterer man så, hvis fejlene er graverende? Man skal
> forhåbentlig ikke geninstallere hele sys.softwaren fra bunden (uha!)?

An demen Javaliste an ADC (kriegen logeins von der Erich) haben die
klugenkopfe gesagt dass es sehr schwer ist! Lifrem, sehlen und
lederhosen mit langsahm koersel sind was ich bruge her bis next week.

(Beklagen, wiess meinen Norddeutsche scharewahre stahfekontrolle haben meinen
eindlage grosskaput gekriegt).

Alles ist natyrlich ohne gevær.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-02-02 01:28

> [...]

> har været med på de rappe og _helt_ uvedkommende replikker. Hvilket jeg
> iøvrigt kun synes, gør gruppen mere levende .... i mere end en forstand

Må jeg stille mig i køen og bifalde dette og håbe andre vil følge efter?
For så kan jeg sætte suppen til at markere OT indlæg og nøjes med at
læse disse! Nu er jeg nemlig nødt til at læse samtlige seriøse indlæg
igennem for at finde guldkornene og det er skide irriterende.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Jesper

Dato : 02-03-02 17:34

> Uninterruptable Power Supply, dvs en strømforsyning der ikke sådan lige
> lader sig afbryde.

Det er vist det der på almindligt jævnt dansk kaldes for en
nødstrømsanlæg.
--
Jesper.
"Do not expose your LaserWriter to open fire or flame."

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-03-02 17:59

In article <1f8fi32.zdbs5nkggu55N%spam@suxxx.xx>,
spam@suxxx.xx (Jesper) wrote:

> Det er vist det der på almindligt jævnt dansk kaldes for en
> nødstrømsanlæg.

Jeps, men det passer bare dårligt sammen med forkortelsen.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-03-02 18:12

spam@suxxx.xx (Jesper) wrote:

> Det er vist det der på almindligt jævnt dansk kaldes for en
> nødstrømsanlæg.

Aha, så er det derfor Lance Armstrong har vundet TDF tre år i træk

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 01-03-02 16:35

> [...]

> Har én gang set en afbrændt maskine hos en stakkels folkeskolelærer. Og
> lugten var grim. Skaden var dog ikke så stor, det var en Wintel maskine.

APC er et firma, der producerer UPS'er og jeg har fattet interesse for
deres produkter fordi:
- de er til at komme i nærheden af prismæssigt (fra 850 + moms)
- de dækker både strøm og kommunikationslinier
- de supporterer macintosh (nyere)

Jeg har skrevet en hjemmeside om det her og givet et eksempel:
http://www.simplesoft.dk/APC_UPS/index.html

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk