Mangler + å ø og "mellemrum"
Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 22-02-02 22:55

Nogen gode bud på, hvorfor i subject nævnte taster, pludselig ikke
virker på mit tastatur ?
Hilsen
MacAllan

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-02-02 13:22

Allan N. Pedersen <d193@post10.tele.dk> wrote:

> Nogen gode bud på, hvorfor i subject nævnte taster, pludselig ikke
> virker på mit tastatur ?

Hos mig plejer det at være fordi jeg har spildt kaffe i det. Er du
sikker på, at der ikke er spildt bare nogle få dråber af en eller anden
væske på dit tastatur?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 24-02-02 13:38

For et halvt år siden, spildte jeg et halvt krus kaffe i tastaturet -
ingen taster virkede.
Hele printpladen blev derefter skyllet (neddyppet) i lunkent
demineraliseret vand, tørret over(ikke direkte på) en radiator i to døgn,
samlet og alt virkede.
Jeg mener ikke at have spildt noget for nylig - men måske er det alligevel
sket - så måske det var et forsøg værd - der er jo ligesom ikke mange
andre bud.
Hilsen
MacAllan

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-02-02 18:20

> [...]

> Jeg mener ikke at have spildt noget for nylig - men måske er det alligevel
> sket - så måske det var et forsøg værd - der er jo ligesom ikke mange

Jeg har aldrig spildt store mængder i et tastatur. For ikke så længe
siden kom jeg til at stille et glas lidt hårdt ned ved siden af
computeren. Der kom nogle få ganske små dråber på et par af tasterne.
Det var nok til, at flere taster ikke virkede. Det var vist ikke en
væske med sukker i, så jeg satte bare tastaturet over varmeapparatet en
times tid eller to. Så var alt i orden.

iMac Classic med tastatur Original.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Storm

Dato : 24-02-02 14:50

Allan N. Pedersen <d193@post10.tele.dk> wrote:

> Nogen gode bud på, hvorfor i subject nævnte taster, pludselig ikke
> virker på mit tastatur ?

Hvilket OS sidder du med.

Jeg havde lige det faste forsaet at faa noget fra haanden fra OSX.
Men nu kan jeg heller ikke ;'[ *det som du heller ikke kan...
Ingen special tegn virker.
Jeg har lige opdateret til OS 10.1.3, det kan jeg se, jeg maaske skulle
have ventet med, og kan ikke finde forklaringen paa det. Hvor tjekker
man at der er valgt dansk tastaturlayout i OSX. Tilsyneladende ikke i
System preferencer Tastatur...

--
Venlig hilsen Nina

Fra : David Blangstrup

Dato : 24-02-02 15:34

On 24.2.2002 14:49, in article 1f8468c.aftkra13d0cjkN%Ninzen@ofir.dk,
"Storm" <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> have ventet med, og kan ikke finde forklaringen paa det. Hvor tjekker
> man at der er valgt dansk tastaturlayout i OSX. Tilsyneladende ikke i
/international
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Storm

Dato : 24-02-02 15:56

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> /international

Tak - imellemtiden bootede jeg i OS 9 og tilbage igen. Så var problemet
der ikke mere. Så jeg nåede aldrig at se, om der var noget galt i
preferenceindstillingerne i International. Nu funger det.

Men måske stadig ikke for Allan?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 24-02-02 16:00

Storm wrote:

> [...]
> have ventet med, og kan ikke finde forklaringen paa det. Hvor tjekker
> man at der er valgt dansk tastaturlayout i OSX. Tilsyneladende ikke i

Jeg bruger 9.2.2 DK, og har ikke skiftet skråstreg ændret system siden jeg
hentede 9.2.2 opdateringen, så det kan ikke være det.
Den eneste ændring er, at jeg har fået adsl - men det kan vel ikke betyde
noget i den sammanhæng.
Hilsen
MacAllan