Tak for dit gode råd, meget flot formuleret - jeg vil helt sikkert kunne
bruge det.
Mvh.
Ian
"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> wrote in message
news:Xns91BDE8ABFA21Cusenetdamkjaernet@194.19.194.6...
> Ian Rosenfeldt skrev: (messageID:
> <news:3c769d9d$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)
>
> > Hej Gruppe. Jeg skal koordinere udviklingen af en grafisk
> > identitetslinie, eller profil for en virksomhed. DVS. grafiske
> > guidelines, logo, reklamemateriale mm. Det jeg søger er et website,
> > eller bøger der beskriver denne process, falgruber mm. Er der nogen der
> > har en ide om hvor jeg kan finde disse?.
>
> Du kan se lidt på:
>
http://corporate-branding.com/index.htm
>
> Det vigtigste i processen er ikke så meget det grafiske arbejde (det kan
man
> hyre et bureau til*), men derimod at få klarlagt virksomhedens "sande
jeg".
>
> Mit råd er at starte med en grundig analyse af virksomheden, der
kortlægger
> alle vigtige detaljer om produkter, virksomhedskultur, medarbejdere,
> kundesegmenter, konkurrenter og alle andre parametre, der er med til at
> beskrive præcis hvad det er for en virksomhed du har med at gøre. Du skal
> besvare spørgsmålet "hvem er vi (virksomheden)?"
>
> Analysen skulle gerne give klarhed over virksomhedens identitet på et
> overordnet abstraktionsniveau. Derefter gælder det om at få konkretiseret
> denne "følelse" i form af en grafisk identitet.
>
> De værste faldgrupper kunne være at efterligne konkurrenternes stil eller
> profilere sig som noget man i virkeligheden slet ikke er, men blot
fokusere
> på modefænomener. Husk, en god grafik identitet er tidløs og holder mange
år
> (f.eks. Coca-Cola og IBM)
>
>
>
> *) Visse bureauer har også kompetencer indenfor analyseområdet.
>
>
> --
> Kasper Damkjær
>
http://www.damkjaer.net