advarsel mod Inethandel!
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 21-02-02 17:24

For at bygge en ny PC, købte jeg et bundkort og en AMD Thunderbird 1400 Mhz
CPU hos Internet firmaet SHG.DK i Viby.

Maskinen kunne køre win98 & ME, men ved indstall af Win XP kom der flerer
fejlmældinger og systemafvisninger frem på skærmen. Dagen efter
telefonerede jeg SHG.DK, efter 20 min venten fik jeg en ung mand der ikke
vidste noget men henviste mig til et telefon nr. der altid er optaget. Igen
efter 20 min venten fik jeg fat i en tekniker der ikke kunne hjælpe, men vi
bestemte at jeg skulle returnere Bundkortet så SHG.DK kunne teste den . ***
Jeg har efter 6 telefonopkald alle på mindst 20 min ikke hørt til
testresultatet eller bundkortet i 2 måneder, hvor SHG.DK returneret pengene.

Men julen stod for døren og SHG.DK kunne først teste bubdkortet i 2002, så
jeg købte en bundkort hos den lokale IT-forhandler. Men akkurat samme
problem opstod CPUen kunne heller ikke køre Win XP uden systemfejlmelding,
men fungerede på alle andre Windows programmer.

Midt i Januar sendte jeg CPUen tilbage til SHG.DK. 4 dage senere fik jeg
CPUen tilbage med den melding at kernen er knækket. Mit spørgsmål til
SHG.DK var, Hvordan kan en CPU med knækket kerne fungere med Win 98 & ME.

SHG.DK svarede. Citat; Hvad jeg kunne se ud fra den skade på CPU kernen,
undre det mig at du overhovedet kan få liv i den, men hvis du kan det, så er
du heldigt. citat slut.

En data tekniker jeg fortalte om problemet spurgte om jeg har prøvet at
jumpe den til 1200 Mhz, hvad jeg aldrig havde tænkt på at gøre.

Efter et vellykket forsøg på 1200 Mhz, prøvede jeg 1333 Mhz hvor jeg kører
maskinen uden problemer i dag.

Men Internet firmaet SHG.DK påstår idag hårdnakket, at den 1400 Mhz CPU jeg
købte, kun kan klare 1333 Mhz fordi dens kerne er knækket.

Jeg køre med 1333 Mhz lige nu, men har betalt for 1400 Mhz, så sagen er gået
til Forbrugerstyrelsen.

Erik Larsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 21-02-02 17:29

Hej Erik.

Jeg/shg.dk er af den mening, at du vil true os til at ombytte/tilbagekøbe
din CPU, ellers vil du gå ud i de forskellige forums og tilsvine os. Derfor
"ligegyldigheden" som jeg/shg.dk har...
Jeg synes, igen, at vi ikke kommer videre med denne knækket/knuste CPU, at
vi burde stoppe vores mail korrespondance, og lade "sagen" gå videre ved FS.
Kort sagt, hvis de godkender "sagen" til din fordel, hvad end det skulle
blive, overholde vi naturligvis deres beslutning!

Med venlig hilsen / Kind Regards

Michael Nielsen
Salgschef / Sales Manager
Email : michael@shg.dk
shg.dk
Bjørnholms Allé 4-6
8260 Viby J
SE/CVR nr. 19741508
Salg/Sale, kl. 10:00 til 18:00 : Tlf. +45 87 34 22 00
RMA, kl. 14:00 til 17:00 : Tlf. +45 87 34 22 05/06
Website : www.shg.dk / www.shg.biz

Fra : Kasper Christensen

Dato : 21-02-02 23:49

Hvorfor er det samme navn der sendt med i denne og den overstående klage???

mvh

Kasper

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 22-02-02 00:20

"Kasper Christensen" <kasper*SLET*@kasperc.dk> wrote Thu, 21 Feb
2002 23:49:20 +0100 :

>Hvorfor er det samme navn der sendt med i denne og den overstående klage???

Jeg tror Erik valgte at poste et svar han have fået tilsendt fra
SHG, det fremgik dog ikke så tydeligt.

Personligt synes jeg Erik opfører sig som en nar.

fut: dk.forbruger (hvor sager som disse hører til og _ikke_ her)

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Dopedog KDC

Dato : 23-02-02 01:46

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> SE/CVR nr. 19741508
> Salg/Sale, kl. 10:00 til 18:00 : Tlf. +45 87 34 22 00
> RMA, kl. 14:00 til 17:00 : Tlf. +45 87 34 22 05/06

Hehe ham kender jeg...

Altså Michael...

-Ronnie

--
Life was great at the age of five,
but that was then, this is now!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-02-02 17:55

Thu, 21 Feb 2002 17:24:09 +0100, skrev "Erik Engelbrecht Larsen"
<erik-larsen@get2net.dk>:

>For at bygge en ny PC, købte jeg et bundkort og en AMD Thunderbird 1400 Mhz
>CPU hos Internet firmaet SHG.DK i Viby.

Hvad har det med internet.udbydere at gøre?

Indlæg af den slags hører hjemme i news:dk.forbruger

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Lars Jensen

Dato : 21-02-02 18:26

> For at bygge en ny PC, købte jeg et bundkort og en AMD Thunderbird 1400
Mhz
> CPU hos Internet firmaet SHG.DK i Viby.

> Erik Larsen

Du får altså ikke medlidenhed her, når du ikke kan finde ud af at poste i de
rigtige grupper... tsk!

Lars B

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-02-02 19:52

Thu, 21 Feb 2002 17:24:09 +0100, skrev Erik Engelbrecht Larsen, på 41
linier, i <Ga9d8.122$lj4.4038@news.get2net.dk>, :

>Men Internet firmaet SHG.DK påstår idag hårdnakket, at den 1400 Mhz CPU jeg
>købte, kun kan klare 1333 Mhz fordi dens kerne er knækket.

Hvorfor brokker du dig så ikke til AMD?
Jeg syntes nu SHG har gjort det helt rigtige, der er sikkert også
engrund til når man er i butikken, man kan se deres opslag med de
gerne montere blæseren på en AMD CPU.
(For et symbolsk beløb)
Jeg tror nu dog ikke SHG har tjekket din CPU, de har sikkert bare set
du har knækket et hjørne af CPU'en
Rigtig mange AMD cpu'er har lidt denne skæbne
Og er lige til skraldespanden, du har måske været heldig.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Jasper Norman

Dato : 23-02-02 01:20

Det er sgu da utroligt så "hellige" I er. Jeg ville bestemt være lige så
sure og gnaven som køberen af den famøse CPU. Det er da utroligt surt at man
køber nogle dele *før jul* og derefter ikke får skidtet til at køre før 2
mdr senere. Hvad hvis det fx var jeres nye BMW 525 der pludselig tabte højre
fordør? og forhandleren ikke ville rep. bilen fordi han mente at du havde
smækket døren for hårdt et par gange, men var villig til at krybe til korset
hvis FS mente han skulle... I dette tilfælde har vi vel allerede dér har vi
vel en slags "tilståelse" af en mulig fejl fra forhandlers side. Man kan kun
beklage at den ikke er købt i 2002 med de nye regler. At det er den
"forkerte" gruppe kan vel diskuteres? Det er vel relevant nok for folk i
denne gruppe at man får klar besked om diverse forhandleres
forretningsmetoder. Jég ville i hvert tilfælde ikke tjekke dk.forbruger før
jeg køber ny hardware.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-02-02 02:31

"Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> wrote Sat, 23 Feb 2002
01:19:46 +0100 :

>At det er den
>"forkerte" gruppe kan vel diskuteres?

Nej.

"Internet Udbydere" har ikke noget med køb af skrammel på
internettet at gøre!

Fra : Peter T.

Dato : 23-02-02 17:21

"Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> wrote in

> At det er den
> "forkerte" gruppe kan vel diskuteres? Det er vel relevant nok for folk
> i denne gruppe at man får klar besked om diverse forhandleres
> forretningsmetoder.

Nej. Ellers vil jeg have lov til at skrive om jordbær herinde, da det er
lige så relevant som køb af hardware. Emnet

Kig venligst på <http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere>
hvor du kan læse fundatsen til dk.e.i.udbydere.

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Soren Klein

Dato : 23-02-02 20:30

On Sat, 23 Feb 2002 01:19:46 +0100, "Jasper Norman"
<norman@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>denne gruppe at man får klar besked om diverse forhandleres
>forretningsmetoder. Jég ville i hvert tilfælde ikke tjekke dk.forbruger før

som jeg forstår den mail der er posted fra fastslår SHG.DK bare at de
selvfølgelig vil følge FS beslutnign og feks ikke anke videre i
retssystemet. og da jeg selv står som teknikker kan jeg kun sige.. der
er mange der ikke kan finde ud af at montere kølere på amd cpuer og
ødelægger dem hvorefter man selvfølgelig prøver at få garanti hos
forhandleren.. specielt Thermal Take laver nogle lækre AMD knusere

Søren K

Fra : Gerner

Dato : 23-02-02 20:54

On Sat, 23 Feb 2002 20:30:17 +0100, Soren Klein <soren@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>ødelægger dem hvorefter man selvfølgelig prøver at få garanti hos
>forhandleren.. specielt Thermal Take laver nogle lækre AMD knusere

Hvad er det du ikke forstår, når der fortælles at denne debat hører
til i dk.forbruger ?

Det må være ret så specielle folk som blot ignorerer dk.herakiets
opbygning og skider i at læse fundsatserne.

Fra : Thomas Larsen

Dato : 25-02-02 17:11

Køb Intel de laver cpu der er sværere at ødelægge.

Mvh
Thomas