"Mystisk" kode til Nokia 3310
Fra : Klaus Braaby

Dato : 25-01-01 19:34

Hej allesammen,

på min kærestes nye Nokia 3310, har en bekendt lagt en kode ind der
angiveligt skulle gøre det muligt at sende gratis SMS til andre Nokia
telefoner. Det tvivler jeg nu på, men i displayet er nu et symbol, som vist
skal forestille et netværkslogo og tallet 666. Er der nogen der ved hvilken
funktion symbolet/tallet har, og hvordan man fjerner det igen ?

Mvh

Klaus Braaby

Fra : Erik Einum

Dato : 25-01-01 19:37

"Klaus Braaby" <klagi@get2net.dk> wrote
> [...]
hvilken
> funktion symbolet/tallet har, og hvordan man fjerner det igen ?

Gratis SMS er bullshit! Først så skulle dette virke uansett, så ble det sagt
at det kun virker til andre Nokia-telefoner med samme brukergruppe. Det er
det dette symbolet betyr, og hvis det er aktivert hos operatøren (og man
abbonerer på det?) kan man da kun ringe til de i samme gruppe. Dette har
ingenting hverken med SMS, eller betaling for rignetid/SMS å gjøre! For å
fjerne det går du inn på innstillinger, sikkerhetsinnstillinger og
brukergruppe og slår dette av.

///Mvh. EE

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-01-01 21:12

Klaus Braaby wrote:

> [...]
> skal forestille et netværkslogo og tallet 666. Er der nogen der ved hvilken
> funktion symbolet/tallet har, og hvordan man fjerner det igen ?

Hmm, nu er det muligt at det er min hukkommelse der spiller mig en puds, men
der var engang noget i flimmeren om nogle hackere der stjal gratis telefontid
på andre folks numre, det eneste det krævede var at offeret trykkede en kode
ind der tillod det. Jeg kan ikke huske detaljerne, men det var noget med
lovning på noget gratis bare man lige gad indtaste et servicenummer, ringer det
en klokke?

--
Hygge..
Thomas

Fra : dkoy@my-deja.com

Dato : 02-02-01 07:52

In article <3A7088DA.CE08BDE4@anderledes.dk>,
Thomas Strandtoft <thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote:

> [...]
med
> lovning på noget gratis bare man lige gad indtaste et servicenummer,

Det var da rimlig simpelt. Det var fordi man ringede op og bad den
person om at indtaste koden for viderestilling + nummeret man så gerne
selv ville ringe til.

Når man herefter så ringede til den pågældende blev man automatisk
stillet videre til f.eks USA, på den pågældendes regning.

MVH

Steen P

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : N/A

Dato : 26-01-01 11:00

Fra : DMJ

Dato : 26-01-01 11:00

On Thu, 25 Jan 2001 22:50:25 +0100, "Torben Johansen"
<tojo@get2net.dk> wrote:

>Klaus Braaby <klagi@get2net.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:3e_b6.330$_N1.17097@news.get2net.dk...

>vist
>hvilken
>
> Tallet er et dæmonisk tal - i følge bibelen er det tilhængere af Satan
>som betyder en bagvasker og løgner.
>Bruges af satan tilbedere
Ordret fra biblen:
Fra Johannes Åbenbaring 13-18
This calls for wisdom. If anyone has insight, let him calculate the
number of the beast, for it is man's number. His number is 666

Fra : Tom

Dato : 30-01-01 12:56

> [...]
>skal forestille et netværkslogo og tallet 666. Er der nogen der ved hvilken
>funktion symbolet/tallet har, og hvordan man fjerner det igen ?

Jeg har sendt beskeder til en anden GRATIS med dette aktiveret !!!
Man skal jo have et taletids kort for at checke om det virker..
så ringede vi lige og checkede saldo, og sendte så den samme beskede 5 gange til en anden ven, der OGSÅ
var i bruger gruppe 666, og vupti, ingen ting blev trukket fra som normalt.
Degen efter virkede det ikke igen..

En eller anden har sagt at dette skulle være ulovligt...
svært at forestille sig...

Prøv selv at lave forsøget, det koster jo kun 1 krone at se om det virker for dig.

Det må vel for fanden på et tids punkt blive gratis at sende SMS på sin tlf...

MVH:
Thomas Scherrer
www.webx.dk/oz2cpu