[Opsl] Fandt bog om Skt. Petri menighed KB~
Fra : Kirsten Hess

Dato : 21-02-02 14:27

Hej NG - se her, jeg slår gerne op.

I mine gemmer fandt jeg en bog af Louis Bobé om Skt Petri Kirke i
København. (Endnu uopsprættet!). Med en Geschlechterbuch der Gemeinde af
navne vil jeg blot nævne: Burmeister, Laub, Paulli, Tscherning og Weyse.

Udover en beskrivelse af kirken og skolen er der

Personalendaten der Patrone Geistlichkeit und Beamten der St. Petri
Kirche 1575 - 1925.

Personalekategorierne er:

Patrone - som jeg ikke ved hvad er.

Die Geislichkeit
1. Hauptprediger (Erster und zweiter)

2.Diakone

3.Organisten

4.Kantoren

Älteste Vorsteher

Das Kirchenkollegium nach der königlichen Resolution vom 13. Dezember
1880

Die Elegierten 1925 Die Schulkommission 1925 og Geistliche und Beamte
der Kirche, Schulen und Stiftungen 1925

Endvidere er der indskrifter fra kirken og kapellerne, haven osv. Nogle
billeder og tegninger.

Med venlig hilsen

Kirsten Hess

Fra : ErikRN

Dato : 21-02-02 19:31

Vil du sælge bogen?

Erik R N
Denmark

Fra : Kirsten Hess

Dato : 21-02-02 20:05

Nej bestemt ikke, selv om min svigermors fædrene slægt ikke er nævnt,
vil jeg beholde den, da i hvert fald hendes far har gået i skolen.

Vi har bare arvet en hel del bøger - nogle har vi delt ud af - andre er
afleveret til den nærmeste genbrugsbutik, så dem vi har nu er ikke til
salg.

Meen det er dyrt at hode af bøger, når den næste bog kræver en ny reol
og allerhelst en tilbygning. Ikk´

Med venlig hilsen

Kirsten Hess

ErikRN skriver:

Fra : Helge Barlach

Dato : 22-02-02 11:17

Har du fået bogen "skåret op"? og hvis, forekommer navnet Barlach.

Min 2xtip oldefar tilhørte menigheden.

mvh

Helge Barlach
barlach@vip.cybercity.dk

Fra : Kirsten Hess

Dato : 22-02-02 12:23

Dit efternavn findes desværre ikke i bogen.

Med venlig hilsen
Kirsten

Helge Barlach skriver:

Fra : Niels Nybo Jakobsen

Dato : 21-02-02 21:51

Det var interessant!
Er der noget om Gasmann og Sultzer? Vi taler om 18. årh.

mvh
Niels Nybo Jakobsen

Fra : Lars Iburg-Krogh

Dato : 24-02-02 00:13

Det lyder da utroligt spændende, jeg ved, at i 1700 tallet havde navnet
Iburg tilknytning til menigheden og jeg har længe
funderet over, om familien havde nogen forbindelse til området ved
Osnabrück.
Ved man hvor de tyske familier kom fra og hvornår? Og hvor finder man
yderlige oplysninger udover i kirkebøgerne og
hos Familysearch?
Med venlig hilsen,
Lars Iburg-Krogh

Kirsten Hess <kirsten.hess@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C74F5BB.7F4ECDE1@wanadoo.dk...

Fra : Lars Iburg-Krogh

Dato : 24-02-02 09:21

Jeg glemte at skrive min e-adresse:
larsiburg@mail.tele.dk

MVH.
Lars

Fra : Kirsten Hess

Dato : 24-02-02 16:36

Hej alle, der har forespørgsler.

Alle får svar, men jeg har dels været på arbejde lørdag/søndag, dels
skal jeg have sprættet hele bogen op og tydet en del tysk. Selv om jeg
er "vokset op" med (øst)tysk børnetv, er mit tyske rustet lidt efter
mange år i Nordsjælland, hvor "man ikke rigtig ved hvad tysk egentlig
kan bruges til!"

Med venlig hilsen

Kirsten

Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 26-02-02 11:00

On Sun, 24 Feb 2002 16:35:32 +0100, Kirsten Hess wrote:

> Hej alle, der har forespørgsler.
>
> Alle får svar, men jeg har dels været på arbejde lørdag/søndag, dels
> skal jeg have sprættet hele bogen op og tydet en del tysk.

Hej Kirsten,

Jamen, saa vil jeg tillade mig at komme med en forespørgsel:

Jeg har en forhaabning om at slaegtsnavnet Bremer/Bremmer
forekommer i din bog. Kan du ved lejlighed se om det skulle
passe?

Maaske kan du faa hjaelp til at tyde det tyske her i gruppen.

Mvh,
Lars Lundin.
--
GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med
interesse i Danmark: http://www.lklundin.dk/gedcomp/

Fra : Jørgen Lehmann

Dato : 27-02-02 11:26

"Kirsten Hess" <kirsten.hess@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hej alle, der har forespørgsler.

klip-

Hej Kirsten!
Kunne du lokkes til at kikke efter Carl Ludvig Lehmann som kom i kirken fra
1859 - 1907.

mvh
Jørgen Lehmann
leman@post4.tele.dk

Fra : Anker Østrup

Dato : 22-02-02 23:09

Det lyder som en interessant bog. Jeg arbejder pt. med en efterslægtsbog om
familien Klæbel. De stammer fra en Snedker Kleppel, som kom til Danmark
omkring 1775 gift 1787 i Skt. Petri og af de 6 børn er 5 døbt i Skt. Petri.
Jeg har ikke fundet den sidste endnu.

Navnet staves oprindeligt Kleppel, ændredes til Klebel eller Klepel og
sidenhen til det i dag brugte Klæbel.

Er de nævnt?

Med venlig hilsen

Anker Østrup
Greve

Fra : Kirsten Hess

Dato : 24-02-02 22:34

"Anker Østrup" skriver:

> [...]
> Jeg har ikke fundet den sidste endnu.
>
> Navnet staves oprindeligt Kleppel, ændredes til Klebel eller Klepel og

Desværre nej.

Hilsen Kirsten