3 fedtfattige retter
Fra : Marianne Nielsen

Dato : 21-02-02 13:46

- Kylling med tomat og grønt
- Let kyllingesandwich
- Lammeboller i Hawaii-sauce

Opskrifterne kan læses her, hvis nogle er interesserede -
http://www.outsearch.dk/opskrifter/index.php?side=nye

Med venlig hilsen
Marianne Nielsen

Fra : JSC

Dato : 21-02-02 14:22

"Marianne Nielsen" <marianne@outsearch.dk> skrev i en meddelelse
> - Kylling med tomat og grønt
> - Let kyllingesandwich
> - Lammeboller i Hawaii-sauce
>
> Opskrifterne kan læses her, hvis nogle er interesserede -
> http://www.outsearch.dk/opskrifter/index.php?side=nye
>
> Med venlig hilsen
> Marianne Nielsen

Reklame hører til news:dk.opslag.internet

/Jan
Vejles Forandring - fra besættelsen til i dag
www.jsc.dk

Fra : Marianne Nielsen

Dato : 21-02-02 16:25

Er det forbudt at give opskrifter til interesserede?

Eller skulle jeg hellere copy/paste opskrifterne direkte i en nyhedspost og
gemme linket i min signatur?

--
Marianne Nielsen
http://outsearch.dk/opskrifter

Fra : Kim Grandjean

Dato : 21-02-02 21:37

Sødeste Marianne, du gav jo ikke nogle opskrifter til dem som var
interesserede (mig selv inklusive). Alt du gav var et link til et sted hvor
opskrifterne kan findes. Det er reklame og intet andet. Hvorfor ikke sende
opskrifterne i nyhedsgruppen, så vi alle kan få glæde af dem?

Venligst
Kim

"Marianne Nielsen" <marianne@outsearch.dk> wrote

Fra : Marianne Nielsen

Dato : 21-02-02 23:07

"Kim Grandjean" <coolion@mailme.dk> wrote
> [...]
> opskrifterne kan findes. Det er reklame og intet andet. Hvorfor ikke sende
> opskrifterne i nyhedsgruppen, så vi alle kan få glæde af dem?

Tjah.... for at spare plads måske!!! Men..... hvad I ønsker skal I få:

Kylling med tomat og grønt (2 personer)
FEDTFATTIG

230 gram kyllingefilet
75 gram squash
75 gram grøn peberfrugt
25 gram hakket løg
1 fed hvidløg
1 dåse hakkede tomater
2 spsk. kvark
1-2 tsk. olie
salt og peber
1 tsk. paprika
1/4 tsk. chilipulver

Skær kyllingefilet, squash og peberfrugt i strimler. Hak løg og hvidløg
fint. Varm olien op i en gryde og brun kylligekødet heri. Tilsæt løg,
hvidløg, hakkede tomater og krydderier lad det småkoge i ca. 10 minutter.
Rør kvarken i og server.
Tilbehør: 50 gram groft brød pr. person.

Indeholder ca. 366 kcal. pr. person

****************
Let kyllingesandwich (1 person)
FEDTFATTIG

50 gram groft flûte
1 skive røget kalkun
1 skive mager ost - 6%
4 skiver agurk (15 gram)
1 lille tomat (50 gram)
fedtfri mayonaise
fedtfri remoulade

Skær brødet gennem og rist det let. Smør begge halvdele med fedtfri
mayonaise. Læg brødet sammen med filet, ost, skivet tomat og agurk og en
smule fedtfri remoulade.
God som let frokost eller mellemmåltid.

Indeholder ca. 184 kcal.

****************
Lammeboller i Hawaii-sauce (4 personer)
FEDTFATTIG

400 gram magert hakket lammekød eller
blandet hakket okse- og svinekød
½ tsk. blandede krydderurter
1 knivspids chilipulver
2 ananasskiver fra dåse i egen saft
2 dl. ananassaft
1 spsk. citronsaft
½ tsk. sukker
Lidt soyasauce
1½ tsk. maizena
salt og peber

Bland det hakkede kød, krydderurter og chili i en skål. Lad ananasringene
dryppe af, gem saften. Del hver ananasring i seks stykker og lav 12 bøffer
af farsen. Bank dem let flade og læg et stykke ananas midt på og pak det ind
i hver bøf. Brun kødbollerne uden ekstra fedt på begge sider i en slip-let
pande. Hæld ananassaft og citronsaft i en stor kasserolle, kom kødbollerne i
og lad dem småstege 12-15 minutter under låg. Tag kødet op og hold det
varmt. Smag fonden til med sukker og soyasauce. Tilsaæt maizena rørt med
lidt vand. Køg saucen op under omrøring, smag til med salt og peber og hæld
den over kødbollerne.
Tilbehør: 200 gram ris (rå vægt)

Indeholder ca. 370 kcal. pr. person.

--