Flere farver i JTextArea
Fra : Allan Schmidt

Dato : 21-02-02 11:18

Hej gruppe.

Jeg vil lige høre om det er muligt at skifte den farve text der bliver
appended bliver vist med i et JTextArea, uden at ændre farven på den text
der allerede er der?
Det vil sige at jeg gerne bare vil høre en måde hvor jeg kan have flere
forskellige farver på teksten i et TextArea.

Allan

Fra : Lars Mosegård

Dato : 21-02-02 12:33

"Allan Schmidt" <AS8009@ehs.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
>
> Det vil sige at jeg gerne bare vil høre en måde hvor jeg kan have flere
> forskellige farver på teksten i et TextArea.

Nej, men kig evt på:
javax.swing.text.DefaultStyledDocument
javax.swing.text.html.HTMLDocument

Mvh
Lars

Fra : Allan Schmidt

Dato : 21-02-02 15:31

Tak for svaret og også mange tak til de som har sendt mig eksempler på mail.

Jeg er blevet en del klogere på det nu, men jeg endte med at løse det ved
hjælp af en klasse der extender JEditorPane og sætter en række begrænsninger
derpå. Desuden har jeg lavet et par funktioner derpå som er mere
specificeret til mit brug.

Igen tak for hurtige svar.

Allan