NetExpress ADSL fra TDC ???
Fra : p

Dato : 21-02-02 08:58

Jeg overvejer at få ovennævnte ADSL med router og fast ip-adresse samt at
sætte en server op, til både www og mail - men på
http://kundeservice.opasia.dk/netexpress/information/info_netexpress.html
kan jeg se, at de har lukket for port 25 og 119, hvilke konsekvenser har det
og kan det virke alligevel??

På forhånd tak!!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-02 09:09

www.makr.dk/?backupmx

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 21-02-02 09:16

"p" skrev:
> [...]
http://kundeservice.opasia.dk/netexpress/information/info_netexpress.htm
> kan jeg se, at de har lukket for port 25 og 119, hvilke konsekvenser

Det handler om, at (for) mange NetExpress-kunder havde problemer med at
konfigurere mailservere, og derfor var der massive problemer med "open
relay" - altså at mailservere blev misbrugt som redskab for spammere.
Derfor blev portene smækket i.

Det kan godt lade sig gøre at køre sin egen mailserver alligevel. Læs
mere hos TDC's it-sikkerhedshotline, CSIRT.DK:
http://www.csirt.dk/newssystem/display.asp?ArticleID=32

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i denne forbindelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)

Fra : TBC

Dato : 21-02-02 13:19

"p" <keyser_soze@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at få ovennævnte ADSL med router og fast ip-adresse samt at
> sætte en server op, til både www og mail - men på

Med mindre du taler om en 2048/512 konfiguration, var det så ikke i server
henseende værd at overveje enten en løsning fra Tiscali eller Cybercity til
billigere penge hvor upload er prioiteret (f.eks 512/512). De mindre
konfigurationer end 2048/512 til private hos TDC er plagede af en meget
ringe konfigureret upload (4 x mindre end download). I betragtning af af
upload er billigere at få fingrene i en download var det måske en
overvejelse værd ? (Prøv f.eks at lege med markedspriserne på
http://www.adsl.tiscali.dk/produkter_priser.php4?productid=8&partner=&locati
on=&tilbud under "sammensæt din egen løsning")

Hvis det SKAL være en TDC løsning pga kobber eller din personlige
orientering har TDC pro@acces (forholdsvist dyrt) eller boomtown ADSL
(billigt, men uden support) som begge har mulighed for fast IP og en
ordentlig upload på de billigere konfigurationer.

TBC