Musikvideo'er
Fra : Mørch

Dato : 20-02-02 23:26

Hej Ng. Måske ikke det rigtige sted at spørge men jeg prøver..

Er musikvideo'er underlagt den samme lovgivning som musik? Altså med at man
ikke må kopiere eller distribuere det?
Måske et logisk ja, men er stadig i tvivl.

Mvh
_Moerch

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 21-02-02 00:48

"Mørch" <juggernaut@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> ikke må kopiere eller distribuere det?
> Måske et logisk ja, men er stadig i tvivl.

Yeps, det er de samme love og regler om ophavsret for både lyd og billeder.

/ Søren og Anette
--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Renegade

Dato : 21-02-02 01:10

Mørch <juggernaut@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a517jv$1bc6$1@news.cybercity.dk...
> [...]
man
> ikke må kopiere eller distribuere det?
> Måske et logisk ja, men er stadig i tvivl.

Umiddelbart ville jeg tro det er det samme. Især med tanke på at der også
skal betales koda afgift af musikvideo'er. Men ellers er dk.videnskab.jura
måske et bedre sted?

rng

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-02-02 07:21

> Hej Ng. Måske ikke det rigtige sted at spørge men jeg prøver..
>
> Er musikvideo'er underlagt den samme lovgivning som musik?
Ja.

> Altså med at man
> ikke må kopiere eller distribuere det?
Nej, det må man ikke.

> Måske et logisk ja, men er stadig i tvivl.
Det er der ingen grund til. Du må som hovedregel ikke kopiere og slet ikke
sælge arbejde andre har lavet. Der er ophavsret på alle 'værker' (bog, blad,
musik, video, websider, mm.) uanset om det står der eller ej.
Du må KUN kopiere og/eller sælge hvis du har kunstnerens/rettighedshaverens
skriftelige tilladelse.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen