tumlende katte med skrammer
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-02-02 23:18

vi har jo de hersens dejlige misser her i huset....
de trives smadder godt sammen og leger på kryds og tværs og morer sig
kongelidt ( dvs ingen hvæs og igen gemmen sig eller noget i den retning)
nu her den sidste tid er sweety dog tilsyneladende blevet mere "rå".... (
jeg er ret sikker på det er ham for han er den der tumler "hårdest"....) men
jeg er ikke sikker for det virker ikke værre end normalt... som sagt ingen
slagsmål... blot venskabelig tumleri....

to gange nu har jeg set at rasmines nakkehår er hevet ud med små sår til
følge...... men det sker uden at vi opdager det før det er for sent... dvs
hun hyler ikke op eller noget og kommer som altid og skal kæles.. så ser vi
først den bare plet med bittesmå bloddråber i nakken på hende.....

er der nogen der har en ide til hvorfor han gør det?? og hvad vi kan gøre
for at stoppe det?? de er jo begge snittede så det er næppe kønskamp eller
sådan.....
hjæææææææælp............
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-02-02 23:20

hov glemte lige at sige at det altså er de eneste skrammer der er på hende
( og nogen af dem ellers)... og hun virker ikke øm eller følsom der...
håber i kan komme med nogle ideer....
--

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

Fra : Helle Andersen

Dato : 20-02-02 23:25

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at stoppe det?? de er jo begge snittede så det er næppe kønskamp eller

Selvom han mangler lidt i den ene ende, er han
stadig en drengekat og drengemisser leger altså
drengelege

Det er absolut ikke unormalt og for at generalisere
groft kan man sige, at pigelege går ud på, at løbe
efter hinanden. Det er ikke noget mål i sig selv, at
de absolut skal fange hinanden - faktisk undgår
mange hunkatte det med vilje. Men drengene
derimod forholder det sig ofte anderledes. De
synes først at det begynder at blive sjovt, når man
fanger legekammerater og kan kaste sig ud i en
lystig brydekamp

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-02-02 23:35

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message
> [...]
> derimod forholder det sig ofte anderledes. De
> synes først at det begynder at blive sjovt, når man
> fanger legekammerater og kan kaste sig ud i en

ja det er klart *G* dne forskel kan vi også sagtens se herhjemme... sweety
_ER_ voldsom*G* og elsker en god brydekamp...
men det er altså først inden for de sidste 14 dage han ligefrem giver
skrammer ud..... jeg har _aldrig_ set nogen af dem med skrammer ellers...
men jeg er som sagt sikker på at det er ham fordi han elsker brydekampen og
også laver nummeret med at stiller sig hen over ryggen på rasmine med et
godt tag i nakken på hende....
kan det være fordi hun ikke gider mere og derfor river sig for voldsomt
løs??
det er nemtlig sådan at det på ingen måde ligner bidmærker.... det ligner
som hvis man taer fat i en ordentlig tot hår og river til..... sådan lidt
hudafskrabningsagtigt....
hun er næsten helt bar på den plet hvor han tager fat...... et område på
størrelse med en ujævn femkrone sådan ca..... det ene af "sårene" er dog
helet op igen.. men der er ikke rigtigt kommet hår på....

men det er skægt... han kan ikke fange linda på den måde*g* hun er sku endnu
for hurtig til ham..... det er skønt at se dem fræse igennem lejligheden...
først sweety efter linda... så linda efter sweety... så rasmine efter
linda... og sweety efter rasmine...... det går simpelthen på kryds og
tværs*G* nogle gange stopper den kat der er "udenfor" op og prøver at fange
de poter der flyver forbi*GGGG* uhhhh jeg ææælsker at have tre katte*G*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-02-02 00:49

d. 20/02/02 23:35 skrev Sabina Hertzum på sabina@worldonline.dk i artiklen
ywVc8.1969$Rz2.77366@news010.worldonline.dk:

> [...]
> størrelse med en ujævn femkrone sådan ca..... det ene af "sårene" er dog
> helet op igen.. men der er ikke rigtigt kommet hår på...

Hej Sabina

Jeg kender også de dér mærker du beskriver. Vores to damer laver dem også på
hinanden til tider. Jeg tror selv, at det er i perioder, hvor de har en
lille magtkamp om, hvem der bestemmer hvad. Eller hvem der bestemmer i det
hele taget. Ditte skal tilsyneladende jævnligt prøve, om hun kan overtage
føringen - og så sætter Donna hende på plads til sidst, selv om hun er en
tålmodig sjæl.
Det resulterer i små bitte bidmærker ved halsen (på Donna) og af og til i
lidt større hårløse pletter på kroppen - på Ditte, når Donna enkelte gange
taber tålmodigheden - dog ikke så store pletter som en femkrone! Jeg tror de
kommer, når Donna til sidst tager rigtig fat i hende den lille provokerende,
og Ditte så river sig løs.
Der kan gå mange måneder imellem og deres sammenstød er altid (7-9-13) gået
over af sig selv. Næste gang man kommer forbi ligger de i arm - som om de
lige skulle sætte noget på plads og nu er det så overstået.
Men om det er det, du oplever med dine eller bare lidt for hidsig leg - det
er jo svært at vide, når man ikke kender misserne.

--
Mange hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/