Vædske
Fra : Puk

Dato : 20-02-02 20:30

Hej alle sammen

I forbindelse med mit forsøg på at tabe nogle kilo drikker jeg en
del vædske. Nu er jeg så blevet lidt nysgerrig efter at høre, om
man kan drikke for meget.

Jeg drikker stort set kun vand og the (af og til et enkelt glas
vin, cola eller mælk). Jeg har holdt lidt øje med mig selv i de
sidste par dage og kan konstatere, at jeg drikker noget i stil
med 4-5 liter vand på en dag og som regel 2,5 liter the. Det
regner jeg jo ikke med er for meget (så ville jeg ikke gøre det),
men det har da gjort mig lidt nysgerrig. For jeg må jo indrømme,
at jeg konstant daffer på toilettet og at min urin er fuldstændig
gennemsigtig hele dagen igennem undtagen lige første gang om
morgenen hvor den er svagt gullig (selvom jeg altid må op om
natten en tur også *G*).

Så ved i hvor meget der er *for* meget?

Mange hilsner
Puk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-02-02 20:53

"Puk" <powder@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> I forbindelse med mit forsøg på at tabe nogle kilo drikker jeg en
> del vædske. Nu er jeg så blevet lidt nysgerrig efter at høre, om

jeg skal ike kunne sige om det er for meget... men jeg har på et tidspunkt
været indlagt med en kvinde der havde drukket for meget vand og nærmest var
gået i en komalignende tilstand..... hun havde fået at vide at det var godt
at drikke, så hun drak vand vand og atter vand hvilket resulterede i at hele
hendes system blev gennemskyllet og hun ingen næringstoffer fik til at holde
på det....
så vidt jeg ved var "kuren" at hun fik vædske med kalium og salt i for at
genopbygge balancen i kroppen.... efter to dage vågnede hun op igen... til
en meget bekymret datter og svigersøn der havde siddet ved hendes side hele
tiden...

mit bedste bud er at så længe du sørger for at spise og få andet end kun
vand så tror jeg næppe du kan drikke for meget.... hvis du er bekymret for
om det skyller for meget igennem kroppen på dig kunne du jo evt bruge lidt
ekstra salt i maden og derved binde noget af vædsken til kroppen...

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Linda Sørensen

Dato : 21-02-02 15:28

Hejsa Puk

>I forbindelse med mit forsøg på at tabe nogle kilo drikker jeg en
>del vædske. Nu er jeg så blevet lidt nysgerrig efter at høre, om
>man kan drikke for meget.

Nej du kan ikke drikke for meget vand - man skal have omkring 3 liter
om dagen (og det er inkl det man får gennem maden). Dog skal du sørge
for, at du også indtager mad - for mad er lig næringsstoffer og uden
dem dør kroppen langsomt hen. Derfor drik meget vand, men hold det på
et niveau, så du stadig har plads til alle vitaminerne, mineralerne,
kulhydraterne og proteinerne samt det livsvigtige fedt !

> [...]
>gennemsigtig hele dagen igennem undtagen lige første gang om
>morgenen hvor den er svagt gullig (selvom jeg altid må op om

Drik lidt mindre vand om aften, så slipper du for at forstyre din
nattesøvn.
Det er sundt med en klar urin. En gullig og lugtende urin er tegn på,
at kroppen ikke får væske nok !

Mvh
Linda Sørensen
http://www.gladogslank.dk - din kommende guide til sundhed og livsglæde

Fra : Erna Andersen

Dato : 23-02-02 05:36

..

> [...]
>
> I forbindelse med mit forsøg på at tabe nogle kilo drikker jeg en
> del vædske. Nu er jeg så blevet lidt nysgerrig efter at høre, om

klip

Hej Puk.

Hvis du er bekymret for om det er for meget, så er det nok i overkanten.
Din læge har sikkert en telefontid, så du kan ringe og få ordnet en
urintest.
Under min slankekur er jeg begyndt at drikke danskvand, der er nogle salte
i, som kroppen behøver.

Hilsen Erna
Min motion i denne uge: Sneskovling med nogle gode lange snakkepauser.